Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte Luleå kommun ska ge god service som kännetecknas av en hög tillgänglighet och ett bra bemötande. Målbild 2020 Luleå kommuns verksamheter ska präglas av hög kundnöjdhet.
Medborgarundersökning Om SCB:s undersökning 138 kommuner deltog Luleåbor har tillfrågats, 42 procent har svarat (44 procent snitt i landet) För att en förändring ska vara statistiskt säkerställd ska förändringen vara minst två procentenheter (+ eller -). * innebär att frågan har förändrats under mätperioden varför resultaten inte är helt jämförbara över tiden. Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Procentuell svarsfrekvens 2015 Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Sammanfattning Av 26 undersökta verksamheter ligger Luleå kommun över snittet i 23 fall. Medborgarna i Luleå är mer nöjda både jämfört med samtliga kommuner och med kommuner i samma storleksklass (över inv). Högst NRI har Danderyd med betygsindex 78. Luleå hamnar på plats 28 med betygsindex 65 (plats 7 index ) Högst NMI har Danderyd med betygsindex 69. Luleå hamnar på plats 21 med betygsindex 61 (plats 2 index ). Högst NII har Danderyd med betygsindex 58. Luleå hamnar på plats 60 med betygsindex 40 (plats 8 index ). Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Kulturellt utbud (1 plats) Fritidsmöjligheter (4 plats) Utbildningsmöjligheter (6 plats) Idrotts- och motionsanläggningar (9 plats) Räddningstjänst (11 plats) Kommersiellt utbud (16 plats) Gymnasieskola (17 plats) Miljöarbete (22 plats) Kommunikationer (22 plats) Arbetsmöjligheter (24 plats) Rekommenderar andra att flytta hit (29 plats) Renhållning och sophämtning (29 plats) Grundskolan (34 plats) Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Gång- och cykelvägar (36 plats) Stöd för utsatta personer (41 plats) Kommunens information (42 plats) Förskolan (43 plats) Trygghet (43 plats) Gator och vägar (44 plats) Bemötande och tillgänglighet (50 plats) Förtroende (53 plats) Möjlighet att påverka (54 plats) Vatten och avlopp (64 plats) Komma i kontakt (66 plats) Äldreomsorgen (81 plats) Bostäder (136 plats) Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Nöjd-Region-Index (NRI) Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Rekommendation Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Arbetsmöjligheter Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Utbildningsmöjligheter Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Bostäder Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Kommunikationer Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Kommersiellt utbud Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Fritidsmöjligheter Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Trygghet Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Nöjd-Medborgar-Index (NMI) Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Bemötande - Tillgänglighet Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Förskolan Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Grundskolan Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Gymnasieskolan Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Äldreomsorgen Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Stöd för utsatta personer Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Räddningstjänsten Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Gång- och cykelvägar Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Gator och vägar Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Idrotts- och motionsanläggningar Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Kulturverksamhet Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Miljöarbete Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Renhållning och sophämtning Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Vatten och avlopp Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Nöjd-Inflytande-Index (NII) Kommunikationskontoret
Inflytandefaktorer 2015 Kommunikationskontoret
Inflytandefaktorer Kommunikationskontoret
Luleå kommuns tilläggsfrågor Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Hur vill du helst få information från Luleå kommun?
Medborgarundersökning Hur vill du helst kontakta Luleå kommun när du har ett ärende eller en fråga? Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Vilket samlat omdöme vill du ge kommunens service när du som medborgare kontaktar oss?
Medborgarundersökning Luleå kommun har som målsättning att kommunen ska växa med nya invånare. Har du hört talas om denna målsättning? Kommunikationskontoret
Medborgarundersökning Tycker du att det skulle vara bra om Luleå växte med nya invånare? Kommunikationskontoret