Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
SAMHÄLLSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN Sammanställning Kommunfullmäktiges måluppfyllelse september 2014 Styrtal 2013*2014måltal prognos 1Befolkningsökning.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Vår Kommun Samhällskunskap år 8.
Nils Holgersson 2014 Sammanfattning av Nils Holgerssonrapporten
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
Varumärket Luleå kommun
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Medborgarundersökning Tyresö Våren Medborgarundersökning  Tyresö och 35 andra kommuner  Sedan hösten 2005 har 130 kommuner deltagit i undersökningen.
Vad kostar verksamheten i din kommun 2009 Tjänsteskrivelse DNR KFKS 2010/
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Nacka kommuns tilläggsfrågor Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån 13 september- 9 november.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Medborgarundersökning 2010 Nacka kommun Jämförelser med andra Stockholmskommuner Bilaga till tjänsteskrivelse.
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.
Lidingö Stad Medborgarundersökning Genomförande - Fjärde medborgarundersökningen – tidigare 2007, 2009 och Totalt genomfördes telefonintervjuer.
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
SCB:s medborgarundersökning våren 2007 Specialrapport för Södertörnskommunerna Lars-Gunnar Strand SCB.
Medborgarundersökning 2015 Nacka kommun Tabeller och diagram Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2016/ Här visas värden utan felmarginaler. Det bör.
Administrativt stöd Copyright © Härryda kommun Kommunens kvalitet i korthet 2011 Kommunens Kvalitet i Korthet är ett verktyg för att ta fram.
Resultat av KKiK Kommunens Kvalitet i Korthet deltog 41 kommuner 2015 deltog ca 240 kommuner.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vilken avdelning går ditt barn på?. Trygghet, trivsel och glädje Avg: 3.67.
1 Mitt barn är en NamnAntal Flicka27 Pojke26 Väljer att inte besvara frågan1 Total54 Förskolan Luleå 2016-Kläppbackens förskola.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Medborgarundersökning Vision och mål Genomförande Vision och mål Systematiskt kvalitetsarbete i Leksands kommun.
Medborgarundersökningen 2009 Vad tycker Sölvesborgarna om Sölvesborg?
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Medarbetarundersökning 2016
Utvärdera stödfunktioner till chefer
Medborgarundersökning 2015
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Kvalitetsbarometern LSS 2017
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Kvalitetsanalys – förskola och skola i Nacka år 2017
Presentationens avskrift:

Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte Luleå kommun ska ge god service som kännetecknas av en hög tillgänglighet och ett bra bemötande. Målbild 2020 Luleå kommuns verksamheter ska präglas av hög kundnöjdhet.

Medborgarundersökning Om SCB:s undersökning 138 kommuner deltog Luleåbor har tillfrågats, 42 procent har svarat (44 procent snitt i landet) För att en förändring ska vara statistiskt säkerställd ska förändringen vara minst två procentenheter (+ eller -). * innebär att frågan har förändrats under mätperioden varför resultaten inte är helt jämförbara över tiden. Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Procentuell svarsfrekvens 2015 Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Sammanfattning Av 26 undersökta verksamheter ligger Luleå kommun över snittet i 23 fall. Medborgarna i Luleå är mer nöjda både jämfört med samtliga kommuner och med kommuner i samma storleksklass (över inv). Högst NRI har Danderyd med betygsindex 78. Luleå hamnar på plats 28 med betygsindex 65 (plats 7 index ) Högst NMI har Danderyd med betygsindex 69. Luleå hamnar på plats 21 med betygsindex 61 (plats 2 index ). Högst NII har Danderyd med betygsindex 58. Luleå hamnar på plats 60 med betygsindex 40 (plats 8 index ). Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Kulturellt utbud (1 plats) Fritidsmöjligheter (4 plats) Utbildningsmöjligheter (6 plats) Idrotts- och motionsanläggningar (9 plats) Räddningstjänst (11 plats) Kommersiellt utbud (16 plats) Gymnasieskola (17 plats) Miljöarbete (22 plats) Kommunikationer (22 plats) Arbetsmöjligheter (24 plats) Rekommenderar andra att flytta hit (29 plats) Renhållning och sophämtning (29 plats) Grundskolan (34 plats) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Gång- och cykelvägar (36 plats) Stöd för utsatta personer (41 plats) Kommunens information (42 plats) Förskolan (43 plats) Trygghet (43 plats) Gator och vägar (44 plats) Bemötande och tillgänglighet (50 plats) Förtroende (53 plats) Möjlighet att påverka (54 plats) Vatten och avlopp (64 plats) Komma i kontakt (66 plats) Äldreomsorgen (81 plats) Bostäder (136 plats) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Region-Index (NRI) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Rekommendation Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Arbetsmöjligheter Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Utbildningsmöjligheter Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Bostäder Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kommunikationer Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kommersiellt utbud Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Fritidsmöjligheter Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Trygghet Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Medborgar-Index (NMI) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Bemötande - Tillgänglighet Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Förskolan Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Grundskolan Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gymnasieskolan Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Äldreomsorgen Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Stöd för utsatta personer Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Räddningstjänsten Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gång- och cykelvägar Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gator och vägar Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Idrotts- och motionsanläggningar Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kulturverksamhet Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Miljöarbete Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Renhållning och sophämtning Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Vatten och avlopp Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Inflytande-Index (NII) Kommunikationskontoret

Inflytandefaktorer 2015 Kommunikationskontoret

Inflytandefaktorer Kommunikationskontoret

Luleå kommuns tilläggsfrågor Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Hur vill du helst få information från Luleå kommun?

Medborgarundersökning Hur vill du helst kontakta Luleå kommun när du har ett ärende eller en fråga? Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Vilket samlat omdöme vill du ge kommunens service när du som medborgare kontaktar oss?

Medborgarundersökning Luleå kommun har som målsättning att kommunen ska växa med nya invånare. Har du hört talas om denna målsättning? Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Tycker du att det skulle vara bra om Luleå växte med nya invånare? Kommunikationskontoret