Föräldrarmöte
Hemsidan Vår hemsida är den enda plats som vi sprider information på. Är det någon som inte har tillgång till internet så måste ni meddela oss detta. Om så är fallet så får vi lösa informationsbiten till berörda på annat sätt. Vi vill ha in blanketten för godkännande att vi kan publicera bilder på hemsidan. Sökväg till hemsidan är antingen via hbif.se/fotboll/våra lag/pojkar 02 Eller
Matcher startar vi med seriespel på 7-manna. Matchtröja kommer delas ut för egen tvättning i år. Denna MÅSTE med till matcherna för de som blir uttagna. NI som inte fått kommer få på träningarna eller kommande matcher. Ordinarie matchställ är Vit tröja, svarta kortbyxor och vita strumpor. Men vi vill att den svarta tröja är med så vi kan spela i den eftersom det är vårat andra ställ. Två lag i serien spelare tas ut på rullande schema. Alla kommer spela med alla.
Sportkompis Här kommer alla matcher ligga för Vi kommer använda sportkompis i år för att meddela vilka som INTE kan vara med på matcher. Sedan kommer era grabbar bli kallade via hemsidan till matcherna. Vi skulle vilja bli silvermedlem på laget.se för att kunna sköta anmälningar och kallelser via hemsidan OK för er föräldrar? 39:- / månad totalt 468:- / år Ja alla föräldrar på mötet tyckte detta var en bra idé och ledarna går nu vidare med att kolla detta. Inloggningsuppgifter Inloggningsnamn:hbif Lösenpojkar02
Träningar 2012 Träningarna kommer bli fler och med lite mer fys än tidigare år. Tisdagar – Torsdagar18.30 – ev Vi har även fått tillskott på tränarfronten i form av Farre Klä barnen efter väder. Många av era barn kommer utan mössa, vantar och underställ. Tag alltid med vattenflaska……… FYLLD!.... och benskydd Om ni inte kommer på träning så slå ett SMS till dessa två nr tack 070 – Fredrik 073 – Farre Det gäller även för om ni får förhinder innan match.
Inkomster & ekonomi Sammandrag och matcher. Intäkterna från 2011 blev ca: …. Detta är ett bra tillskott till vår ”klubbkassa” Detta sitter nu på vårt konto. Totalsumma: ca: :- Vi har lagt ut för alla overaller nu men det kommer tillbaka. Kundvagnar Vi har fått till oss att vi skött våra veckor bra under 2011/2012. Inför nästa period så har vi fyra veckor till som är ”pojkar02 veckor” Om ni inte kan så får ni som vanligt byta med varandra. Våra veckor är: Vecka Vecka Vecka Vecka
Kundvagnskörning Coop Forum Måndagar – Onsdagar Mellan kl: 20:00 – 21:00 (eller tills alla vagnar är på plats). Torsdagar - Fredagar Mellan kl: 16:00 – 17:00 och 20:00 – 21:00 (eller tills alla vagnar är på plats). Lördagar Mellan kl: 12:00 – 13:00 och 18:00 – 19:00 (eller tills alla vagnar är på plats). Söndagar Mellan kl: 18:00 – 19:00 (eller tills alla vagnar är på plats). Anmälan att vi är på plats ska ske till kundtjänst före varje arbetspass.
Schema Kundvagnskörning
Matchvärdar Två matcher är våra. 4 vuxna 2 i kiosk 2 som säljer biljetter och lotter. 4 barn som bollkallar. (2 på var sida) ska ha den vita matchtröjan på sig. Frivilliga nu redan? Fredagen den 1/6Söndagen den 30/9 Stefan R (Phelix)Björn (tobbe) Jimmy (Linus)Lotta (axel) Susanne (Linus)Marko (Isak)1 vuxen och ett barn till(Meddela Stefan R) Fre 1/6kl 19.00HBIF – Julita GoIFP02Samling18.00 Sön 30/9kl 15.00HBIF -Stekvista GOIFP02Samling14.00
Mer inkomster Kaffebord på hemmamatcher Hur gör vi tycker ni föräldrar? 2 pers per hemma match? Ska vi göra ett schema likt kundvagnar? Schema kommer ut på hemsidan om vilken/vilka som står. Föräldern som står sponsrar med kaffe och bak (stor termos finns) Om inte bak kan genomföras så kan Stefan sponsra med bullar. Kexchoklad, festis, bord finns. Bryggning kan genomföras i kupan om så önskas. Midsommarcupen Vi kommer ha sekretariatet i år samt fotografering av alla lag Lotteriförsäljning får vi ha och hoppas på att få in några tusen på det. Så ni föräldrar kommer bli lite inblandade i år med (Dock ingen kioskverksamhet) Veckan innan midsommar kör vi (Lördagen den 16 juni) Vissa föräldrar behövs för detta mer om detta på hemsidan senare Newbody kan det vara nå´t? Ja. Stefan tar reda på mer om detta. Mer info nästa slide
Newbody Så här går det till! Alla familjer som skall sälja får var sin produktkatalog, beställningslista och eventuellt en kasse med visningspaket. Under 1 vecka var har man visningspaketen att visa upp för sina kunder och resterande 3 veckor säljer man endast med hjälp av sin produktkatalog. Efter cirka 4 veckor när alla i gruppen sålt klart, loggar var och en i gruppen in på newbody.se och beställer de produkter som kunderna skrivit upp i beställningslistan. När alla lagt in sina beställningar på inloggningssidan på newbody.se, kontrollerar kontaktpersonen att allt stämmer och skickar sedan ordern till Newbody. Paketen levereras till kontaktpersonen inom några dagar. Var och en i gruppen delar ut dem och tar betalt av sina kunder. Fakturorna betalas till Newbody och överskottet behålls
Medlemsavgiften Alla som inte har betalt medlemsavgiften och terminsavgiften kommer inte att få vara med och träna nästa år. Detta p.g.a. att försäkringarna inte täcker ev. skador som uppkommer på träningarna samt att ingen matchlisens kan sökas för att kunna spela match. Medlemnsavgifter 2012 Ungdom upp till 19 år300:- Vuxen (övriga)500:- Familj800:- (alla ska vara bokförda på samma adress) Träningsavgift450:- per år Kommer hem med era grabbar från träningarna nu Vi vill även påpeka att försäkringarna inte täcker innan utsatt träningstid och att vi inte är ansvariga för barnen innan träningstiden.
Kläder 2012 Alla kläder har kommit vi ska bara trycka dessa med sponsorlogga. Priset kommer hamna på ca 400:- Info om detta kommer på hemsidan vart och när pengarna ska sättas in. Alla var rörande överens om att vi skulle ta 500:- för detta för att få in en drygt 2000:- till laget utan att behöva sälja lotter mm. Denna summa kan man dela upp på två eller tre gånger om man vill. Säg bara till Stefan innan så kommer vi överens.
Övrigt 2012 Övrigt Nå´t ni undrar över eller vill framföra?