Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem tekst og bullet-niveauer Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed underoverskrift.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vägen till det goda livet Kommunvis förberedelse inför skapandet av delregional genomförandeplan.
Advertisements

SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
“Healthy Cities holds the key to delivering Health 2020 at the local level” (Zsuzsanna Jakab, Regional Director WHO Regional Office for Europe)
Europaparlamentariker
Kommunikationssamordnare EU-kommissionen i Sverige
ESS MAX IV i regionen - TITA •Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Vision Göteborgsregionen skall uppfattas som en av Europas mest innovativa och expansiva regioner när det gäller industriell utveckling och utvärderad.
1 Regionens Internationella dag, Konsert & Kongress, 25 mars 2010 Jan Owe-Larsson, Styrelseordförande, Regionförbundet Östsam Regionförbundet Östsams internationella.
Flygets utveckling Mats Sigurdson 15NOV11. Marknaden • Stark koppling mellan BNP för OECD och passagerarutvecklingen • Inte lika stark koppling för Sveriges.
FoU-strategi för Mittsverige Forskningen skall vara av hög internationell kvalitet till nytta för regionen I FoU-strategin prioriteras vissa forskningsområden.
IQ Samhällsbyggnad – Föreningen för innovation och kvalitet inom samhällsbyggandet. Inspel till Forsknings- och Innovationspropositionen Samhällsbyggnad.
OWN LOGO CREATING THE MOBILE FUTURE Erik Stenberg, 14 Oktober 2009.
Aktuella frågor på EU-nivå
Mervärden av internationellt samarbete Vär(l)den i Västerbotten 24 januari 2013 Lisa Hörnström Senior Research Fellow Nordregio.
Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.
EU;s sammanhållningspolitik Ny strategi Europa 2020 ersätter Lissabonstrategin Tillväxt o sysselsättningsstrategi Fokus på smart, hållbar och inkluderande.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 EU 2020 Smart och hållbar tillväxt för alla Smart specialisering Ökad fokusering Ökad koncentration.
ESS MAX IV i regionen - TITA Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Det nationella digitala biblioteket
ESS, MAX IV och Science Village Scandinavia Kort om ESS Flervetenskapligt forskningscenter baserat på världens mest kraftfulla neutronkälla Neutroner.
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
“We don’t talk business – we make the opportunity to do business” THE SWEDISH DREAM EVENT THE SWEDISH DREAM.
Det öppna Skåne 2030 Skånes regionala utvecklingsstrategi
Organisera vattentjänsterna för framtiden. Vattentjänstorganisationernas utmaningar Klimatförändringen ställer nya krav på dricksvattenproduktion och.
Regional utvecklingsstrategi för Skåne
Sidnummer Vad händer och vart är vi på väg? Biblioteksstämman 2010 Gunnar Sahlin Foto: Jimmie Mac.
ESS-S presentation för Region Skåne Utgångspunkter Ett unikt tillfälle En stor potential Hård konkurrens.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Örebroregionen - Indiens brofäste till Skandinavien Tisdag
Ställ om Sverige Stephen Hinton TRANSITIONSWEDEN.SE.
OECD Territorial Review: Skåne 2012 Viktigaste slutsatserna.
Potential of hardwood Europeiska Unionen Utvecklings- och garantifonden för jordbruket Cooperation fair, Brussels in June 2005.
”National Champions” Nordiska konkurrensnätverket Bergen 2008 Hans Henrik Lidgard.
Västra Götalandsregionens nya handlingsprogram
Regionala styrkor och branschkluster i Helsingborg-Helsingör
Life Science betydelse för Västsverige. Life Science – en framtidsbransch Viktig bransch för den nationella och regionala tillväxten.  20 % av Sveriges.
Sveriges exportstrategi
Svenska nationella evenemang
Kraftsamling/nätverk – regionalt och nationellt Konkreta förslag och behovsanalyser Internationella jämförelser Innovation för tillväxt
ESS MAX IV i regionen - TITA Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Malmös befolkning Foto: Leif Johansson Xray invånare (31 dec 2014) Sveriges tredje största stad Ung befolkning, 49% är under 35 år högskolestudenter,
Nordland och EU, ny programperiod, nya möjligheter LTU De nya programmen , vad är nytt?
Per-Åke Andersson Globalisering och utveckling Karlstad Universitet, HT2010 F1: Introduktion Per-Åke Andersson.
@GreaterCph #GreaterCph
ESS & MAX IV: Cross Border Science and Society Slutkonferens delprojekt Gränshinder 15 Dec 2016 Eskil Mårtensson, projektledare, Region Skåne Jakob Øster,
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
Strategic Sustainable Development
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Husqvarna Group Cornelia Ekbladh
Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen
Patrik Lindfors kommunikationsdirektör Finsk-svenska handelskammaren
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.BG.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AFRICA.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.MX.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LT.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LV.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SK.
FAKTA OM MALMÖ Demografi Arbetsmarknad Stadsutveckling.
Packaging that makes life easier!
Presentationens avskrift:

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem tekst og bullet-niveauer Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed underoverskrift 2. Niveau = Almindelig tekst Niveau = Bullet-opstilling GREATER COPENHAGEN -SAMARBETET ​ 3.9 miljoner invånare 2 länder 3 regioner 79 kommuner

Indsæt partnerlogo 1. Kopier partnerlogo 2. Højreklik på plads- holderen og klistre ind 3. Placer evt. partner- logoet så det flugter med Greater Copenhagen-logo Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær for at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT- knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Placer bagest Indsæt dato og sidefod 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Indsæt ønsket tekst i Sidefod 7. Vælg Anvend på alle är Greater Copenhagen en internationell knutpunkt för investeringar och kunskap i nivå med Europas mest framgångsrika metropoler. Samarbetet kring en fokuserad tillväxtdagordning har 2020 skapat en betydande ekonomisk tillväxt och ökad sysselsättning i södra Skandinaviens internationella metropol - Greater Copenhagen. VISION ”

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem tekst og bullet-niveauer Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed underoverskrift 2. Niveau = Almindelig tekst Niveau = Bullet-opstilling HÅRD INTERNATIONELL KONKURRENS 4 Källa: Brookings, Global Metro Monitor (siffrorna för de senaste 1-2 åren är deras prognos) Real tillväxt per invånare (BNP), årligt genomsnitt i %

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem tekst og bullet-niveauer Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed underoverskrift 2. Niveau = Almindelig tekst Niveau = Bullet-opstilling BRIST PÅ INTERNATIONELLA TALANGER 5 Andel utländska kunskapsarbetare av alla kunskapsarbetare i % Källa: Från Reg Lab, 2012, Copenhagen Economics pba. European Union Labour Force Survey

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem overskrift og bullet-niveau Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed overskrift 2. Niveau = Bullet-opstilling POLITISKA PRIORITERINGAR 6 Gemensam marknadsföring av Greater Copenhagen Användning av varumärket där det är meningsfullt för medlemsorganisationerna. Internationell infrastruktur Gemensam prioritering i trafikstadgan. Tillväxt Attrahering av investerare, företag, turister och talanger. Arbetsmarknadsintegration Häribland gränshinder. Deltagande i gemensamma insatser Deltagande i gemensamma näringslivsinsatser där det är meningsfullt för medlemsorganisationerna, t.ex. ESS, One-Point Entry och investerarportal.

FÖRVÄNAT ORGANISATION PER DEN 1 JANUARI

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem overskrift og bullet-niveau Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed overskrift 2. Niveau = Bullet-opstilling 8 ​ One-Point Entry Service ​ One-Point Entry är Greater Copenhagens gemensamma mottagningsenhet för utländska delegationsbesök. Enheten introducerar internationella delegationer för Greater Copenhagens kompetenser, organisationer och destinationer på ett professionellt sätt som främjar tillväxt och investeringar i metropolens kommuner. ​ Greater Copenhagen Investments ​ Greater Copenhagen Investments är en portal som ger överblick över investeringsmöjligheter inom stadsutveckling och bygg- och anläggningsprojekt i hela Greater Copenhagen. Gemensamt varumärke Det gemensamma varumärket "Greater Copenhagen" ger kommuner och regioner större genomslagskraft när de kommunicerar internationellt. Både designlinje och marknadsföringsmaterial är fritt tillgängliga för organisationer, universitet, företag och andra som vill använda namnet eller logotypen i sin internationella kommunikation och marknadsföring. INITIATIV I

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem overskrift og bullet-niveau Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed overskrift 2. Niveau = Bullet-opstilling INITIATIV II 9 ​ International House ​ International House är en internationell medborgarservice som bl.a. erbjuder nyanlända medborgare hjälp med att sköta pappersarbete, söka arbete, nätverka och etablera sig socialt i Greater Copenhagen. ​ ​ ESS / MAX IV Två av världens största och mest avancerade forskningsanläggningar, neutronstrålningsanläggningen European Spallation Source (ESS) och röntgensynkrotronen MAX IV, står klara i Lund 2016 respektive Anläggningarna ger en enastående möjlighet att öka danska och svenska företags innovationskraft och konkurrensförmåga. Enbart i huvudstadsregionen förväntas de kunna skapa en ekonomisk vinst på upp till 3 miljarder kronor om året. ​ ​ ​ Lighting Metropolis ​ Initiativet ska bidra till att säkerställa att Greater Copenhagen även i framtiden blir ett globalt fyrtorn inom belysning och smart cityteknik. I Greater Copenhagen ska besökande från hela världen kunna uppleva de senaste lösningarna i praktiken.

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem overskrift og bullet-niveau Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed overskrift 2. Niveau = Bullet-opstilling INITIATIV III 10 Trafikstadga I den danska delen av Greater Copenhagen har en trafikstadga utformats som säkrar en gemensam, samlad prioritering av insatser inom infrastrukturen över kommungränserna. Trafikstadgan ska sätta bättre infrastruktur i Greater Copenhagen på dagordningen både nationellt och internationellt. Man arbetar på att utvidga stadgan till att även inkludera Skåne. Turismprojekt För att Greater Copenhagen ska bli en ännu starkare turistdestination arbetar man på en strategisk ram för en gemensam insats inom turismen för kommuner och regioner. Gemensam livsmedelssatsning Man arbetar på att etablera en större regional livsmedelssatsning med tre teman: "Upplevelser och livsmedel", "Offentligt-privat-samarbete som drivkraft" och "Forskning och innovation”.

Typografier Brug TAB-tasten for at skifte mellem overskrift og bullet-niveau Brug SHIFT+TAB-tasterne for at kommer tilbage 1. Niveau = Fed overskrift 2. Niveau = Bullet-opstilling GREATER COPENHAGEN - A WAY OF LIFE 11 ​ Greater Copenhagen is much more than a dot on the map. It is a state of mind and a way of life. It is the Scandinavian spirit – sustainability, creativity, equality, trust and togetherness. ​ It is where Denmark meets Sweden and Scandinavia meets the world. It is where we cooperate and connect people across sectors, industries, cultures and countries. ​ Greater Copenhagen is in the soul. It is freedom and happiness. We think new and create smart. Smarter cities, smarter thinking, smarter technologies. It is opportunity and excellence. ​ Let us introduce you to a different way of life. A life where green is not just a colour, but a mind-set. Where you can ride your bicycle to work, swim in the harbour, eat local organic produce and use the power of nature to keep you warm on a cold winter’s day. ​ Greater Copenhagen. ​ Consider yourself invited.