Tips och råd bakom ratten Visas i 10 sekunder KARLSTAD.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Resedagbok Eliel Villaroel och Ghazal Valatabar. En resedagbok visar hur man f ö rflyttar sig Används för att undersöka hur vi använder kommunikationer.
Advertisements

“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
Explorer of Sweden December 2009 bildspel nr. 14 ”Pura Vida” December 2009 bildspel nr. 14 ”Pura Vida”
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Praktisk arbetslivsorientering
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
Mindfulness – en hjälp på vägen
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Det var en gång en man som  inte var nöjd med sitt redskap.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Luncha & lär! Tänka, tycka eller tro?.
Bygg ett argumenterande tal
Den magiska dörren.
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare på dagverksamhet.
Hur mår du idag? Jag är glad idag Idag är jag glad.
Anpassa fri programvara - Frihet ett, hur nyttjar man den? Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att nyttja.
SÖMN Mars Kort om sömn Sömnen är kroppens och hjärnans sätt att återhämta sig och bearbeta intryck. Det finns inget antal timmar som är rätt för.
Korta meddelanden! Påminna någon Be om hjälp Lämna återbud Sjuk Försenad Tacka Fråga Bjuda Gratulera Bestämma något Visa uppskattning Köp Mjölk!
Gnäller din hund under träning och tävling?. Eva Bodfäldt.
Talspråk - kommunikation.  Språk är “ett mänskligt system för kommunikation”.  I talande språksystem skapar man mentala symboler (tänker i bilder) som.
Best Practice i sociala medier
Riktnummeret till Örebro är
Och vecka BE Gå vidare genom att klicka på musen ! ® BrucElvis.
Dessutom visas bildspel för vecka 22
Och vecka 8 A BE LJUD ® BrucElvis
FAST DET ÄR JU BARA VECKAN
Att läsa mellan raderna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Träff 13 Välkomna!.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad är motivation? Vad är motivation? Drivkraften att förändra ett beteende.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Tobak - Lektion 3 Åk 4-6.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
- Hur kan vi göra det lättare, samstämmigt och tillgängligt för alla?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Program Därför klagomålshantering Målet med dagens utbildning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Jesu lidande och död.
Presentationens avskrift:

Tips och råd bakom ratten Visas i 10 sekunder KARLSTAD

Tanken bakom detta bildspel är att på ett enkelt och humoristiskt vis få oss att tänka på hur passagerarna uppfattar oss förare när det gäller bemötande, körsätt, klädsel och allmänbildning i yrket. Vi kommer även med en liten kurs i konflikthantering som kan vara användbar i obehagliga situationer. Bakgrund. Kundsynpunkterna på oss förare har tyvärr ökat vilket medfört att vi inte längre erhåller några bonuspengar från Karlstadsbuss. Därför har Nobina Karlstad beslutat att förbättringsgrupperna ska fokusera på att ta fram verktyg för att minska de negativa synpunkterna och på så sätt få tillbaka bonuspengarna, Vår grupp har studerat synpunkter under perioden nov 2011 –april 2012, det var 88 st.. Synpunkterna har redigerats för att hålla utpekade förare anonyma. Synpunkterna har fördelat sig på följande vis : Visas i 45 sekunder

eller Visas i 15 sekunder Vem vill du möta bakom ratten? Trevlige Tommy Lasse ”Kongo”

Vem vill du åka med? Visas i 15 sekunder Rally-Kalle eller med Proffsiga Petter?

Jämför bilderna Stanna alltid så nära kanten det går. Tag för vana att sänka bussen varje gång. Man vet aldrig vem som vill kliva av eller på... Hur tar du dig in i bussen? Visas i 15 sekunder

Kolla alltid speglarna och omgivningarna om fler passagerare vill med! Visas i 15 sekunder Kommer alla med?

- Ja ja, jag ska köpa med mjölk hem! - Få se nu, hur var det man gjorde ett hjärta? - Sluuuurp... Gäller bara för passagerare eller?? Lite dåliga exempel... Visas i 15 sekunder

Visst är det trevlig att vara Social, men föraren vill nog gärna ha fri sikt också... Goda utsikter? Visas i 15 sekunder

Alla ser vad du håller på med! Visas i 15 sekunder

Försök att göra förarbytena så snabba som möjligt. Logga ur och tag på ytterkläder före bytet. Vem vill vänta vid förarbyten? Visas i 15 sekunder

Tänk efter, hur tror du att passagerarna uppfattar dig? Den glade, den blyge, den trötte, den buttre eller den kloke? Hur uppfattas du som busschaufför? Visas i 15 sekunder

 Vänd dig alltid mot passagerarna.  Hälsa på alla.  Var hjälpsam om någon frågar dig om något.  Kör lugnt även om du är sen, INGEN uppskattar att vara rädd under färden.  Sänk alltid bussen när så krävs.  Var alltid extra uppmärksam mot äldre och rörelsehindrade passagerare.  Tänk på att inte ha för mycket värme för passagerarna, de har ju i regel ytterkläder på sig.  Ha inte ha för hög volym på radion, det kan störa.  Försök gör förarbytena så snabba som möjligt. Logga ur och tag på ytterkläder före bytet. Några goda råd. Visas i 30 sekunder

Det händer att passagerare är missnöjda av en eller annan anledning. Oftast är det inte dig personligen de är arga på utan att bussen är sen, eller att de inte har förstått hur man betalar för sin resa. Det är viktigt att ha detta i bakhuvudet för att inte ta det personligt. Man kan ha haft en dålig dag, något kan ha inträffar just innan de kliver ombord som du som förare kan få ut för. För att inte spä på kundens missnöje kommer här några konkreta tips.  Ta folk på allvar, skoja inte bort deras åsikter.  Sätt dig in i deras situation.  Var hjälpsam, gör det bästa av situationen.  Säg inte emot, det är bättre att hålla med. Det brukar göra att situationen lugnar ner sig.  Håll dig lugn.  Be dem vända sig till Karlstadsbuss om de vill klaga.  Om situationen urartar, var uppmärksam på omgivningen, har den hotfulle medhjälpare? Kan du få hjälp av kollega eller passagerare?  Larma, be om hjälp. Konflikthantering. Visas i 30 sekunder

Lycka till på färden och ha en bra dag bakom ratten! Detta häfte har framtagits av Lars Johannessons förbättríngsgrupp I mars Medverkande: Lars Johannesson Tommy Halvardsson Roger Johansson Staffan Sandström Per-Erik Jansson Stefan Forsberg