60 Industri +objektet 70 Ergonomi +industri +objektet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till Studenthälsan!
Advertisements

Ledning & Styrning i Samverkan UTKAST FÖR VIDAREUTVECKLING Reflektioner och summeringar från intressentdialog den 25/9 på St Gertud i Malmö.
Brukarnas medverkan i kunskapsprocessen – Från egen erfarenhet till inflytande – Delaktighet och kunskapsutveckling David Rosenberg.
Värdeskapande användning av MAXIMO
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
Docent Peter Parnes Luleå tekniska universitet Medieteknik 17 februari, 2005 teknik medie Mänsklig kommunikation.
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Systemkarta.
AU Digital samverkan LO Process
Nationell spridningskonferens Karlstad Barns rätt på rätt sätt – folkrätt i praktiken Var med och stärk barnets rättigheter!
Digitala portföljer i lärarutbildningen LIKA 9 mars 2006 Jonas Gustafsson
Integrerade Nätverk i Hemsjukvården För Personer Med Diabetes
Mäta för att leda Introduktion skapa förutsättningar att förstå sammanhang, identifiera förbättringsarbeten och följa dess effekter på resultat.
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Ramverk för patientmedverkan
Framtidens specialistläkare
”Jag vill vara konstruktiv i debatten”. ”Jag vill inte vara en papegoja och upprepa vad andra sagt i syfte att höra min egen röst…även fast den är trevlig.
Utvecklingscentrums uppgift
Preventivt arbetssätt Mål/ målområde Åstadkomma förbättringar Påverkansanalys – Bättre liv för sjuka äldre Bättre liv för sjuka äldre 2013 Bättre liv för.
Barns delaktighet _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
ÖTP-möte Stockholm Diskussionsunderlag Verksamhetsutveckling & sambruk av kommunala e-tjänster.
Språkstöd på modersmål för att medvetandegöra sitt eget lärande
Sammanfattning av utgångspunkter och frågeställningar koppade till aktuella uppsatser.
SWERMA - Enterprise Risk Management Enterprise Risk Management (ERM) Incitament och hinder Axel Lindnér Management Consultant, Strategy and Operations.
Föreläsning 4 Order- och leveransprocessen Kundorderpunkten
Spågumman Spågumman kollar på bilder, bildtexter, baksidan av en bok, rubriker och vad det är för typ av text. Hon kan på så vis få en bra uppfattning.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Vision och strategi Akademin för innovation, design och teknik.
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
GoINN är en kraftfull satsning från Chalmers och Göteborgs universitet för att bygga samverkande innovationssystem. Projektet genomförs tillsammans.
Från idé till lönsamt företag 1 Hans Silveborg ALMI Innovation HANS SILVEBORG Innovationsansvarig ALMI Företagspartner Kalmar län AB
Ledarskap - Kompetens – Delaktighet
Riskanalys koloncancer ---- Patientmedverkan i riskanalys
Kort presentation av vad vi gör
Hur du tar hand om din kunskap
Forsknings- och utbildningsstrategi
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Ledningssystem på 60 minuter
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Nationell satsning för kortare väntetider i cancervården
Att stötta en kollega som lär sig svenska Delegationen för arbetsplatslärande vid yrkesintroduktionsanställningar (YA)1.
Den Goda affären Madelene Winbo, Upphandlingschef Region Halland
Journalen som ett verktyg för patientmedverkan – hur inför vi nya arbetssätt? Dokumentering Madeleine Marklund Portföljansvarig Inera Processledare Emma.
Personlig försäljning Kap. 2
”Patientsäkerhet för Alla” Hur jag som arbetar i vården bidrar till en säker vård! ”Patientsäkerhet för Alla” Grundläggande utbildning ”Patientsäkerhet.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Ramverk för patientmedverkan
För mer information, kontakta:
PERSONCENTRERAD VÅRD DE KRONISKA SJUKDOMARNAS UTMANING
Scenarier för affärsutveckling Mini-workshop Studieförbundet Vuxenskolan 29 november 2016, Stockholm.
Patient- och brukarmedverkan
Utvärdering är avgörande för vår förståelse av vilka metoder, strategier och förnyelsearbete vi behöver för att förbättra kvalitet Kultur reflekterar.
Sundsvalls kommun process struktur
Lektion 1:1 Vad är våld Hur kan våldet benämnas
Utmaningarna finns i de organisatoriska mellanrummen
Vad erbjuder Inera Huddinge Vad erbjuder Inera Huddinge
Design, strategi, management
Snapchat – the fastest way to share a moment Ungas medievanor
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Extrapersonal i sommar
Fjärrundervisning Forskning och framtid
Resultat test Samordnad vårdplanering på distans
Delat beslutsfattande och SIP
Omställningen av hälso- och sjukvården
Vägledningsdokument för Vuxna Psykiatri Missbruk
ArtDatabanken Till styrmodell .
Levande bibliotek Estherforum.
Från Försäkringskassan till dig
Distrikt 2370 Presidentutbildning – PETS 2019 PDG Anna König.
Presentationens avskrift:

60

Industri +objektet

70

Ergonomi +industri +objektet

80

Design Management +ergonomi +industri +objektet

90

Varumärket +design management +ergonomi +industri +objektet

6

00

Innovation +varumärket +design management +ergonomi +industri +objektet

10

Involvering & samskapande +innovation +varumärket +design management +ergonomi +industri +objektet

24 En tågresa är inte alltid bara en tågresa Arne Arne stressar iväg till stationen. Han har problem att hitta rätt sittplats. Han irriterar sig på personen bredvid som pratar i telefonen. Han är uttråkad, och glad att komma av tåget… men har av misstag klivit av i Flemmingsberg. Lisa Lisa är i god tid och njuter av promenaden till stationen. Med hjälp av informationstavlan står hon på rätt plats när tåget kommer. Hon köper kaffe i restaurangvagnen, samtidigt som hon har en intressant diskussion med en medpassagerare. Hon kopplar av en stund och lyssnar på radion i tåget… innan hon utvilad kommer fram till Stockholm Central. Text: Jon Engström, Linköpings universitet

25 Grundinsikter om värde för kunden Värdet skapas av kunden i användningen av till exempel varor, tjänster och kunskap (bruksvärde) Värdet för kunden finns inte inbyggt i varorna, tjänsterna eller kunskapen Företaget/organisationen kan bara stödja kundens värdeskapande Källa: Christian Grönros, Svenska handelshögskolan i Finland

Förbättringsarbete i utveckling Utan kund Lyssna och tolka Lyssna, tolka och involvera Spetsanvändare 26

27

28

29

30 Källa: Danielle Kvammen, Varumärkeskonsult

31

Patientnära tjänsteinnovation Patientinvolvering som strategi för innovation 1. Verksamhetsutveckling = Kvalitetsarbete och innovation 2. Värde samskapas av vårdgivare och vårdtagare 3. Patientens bästa väg genom vården, vård är en tjänst 4. Alla användare som deltar samskapande måste tillåtas delta i innovationsarbete på såväl macro, meso som micro nivå. 5. Vi behöver fånga och använda patienter och närståendes berättelser, behov, erfarenheter, upplevelser, idéer, tankar etc, både uttryckta och outryckta samt göra dessa till utgångspunkten för innovationsarbete. 6. Design är vår arbetsprocess för samskapande, personal o patienter tillsammans. 7. Fokus på den värdeskapande processen.

35

| supporting the NHS to transform healthcare Our innovation approach User centered design Service Design Co-production Divergent & convergent thinking Testing to learn – prototyping Diverge Converge Diverge Converge Diverge Converge

Design

41

TACK! Välkommen att kontakta mig