Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma –

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma –"— Presentationens avskrift:

1 Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma – en. Beslut i ledningsgruppen om gemensamt förhållningssätt till de skriftliga omdömena. Samordning av de lokala kursplanerna (1,5dag). Engagerandet av Per Måhl i arbetet med uppgifts- och provkonstruktion. Utbildning i Skolverkets regi angående IUP och skriftliga omdömen (ledningsgruppen).

2 Arbetet i Munkedal Vad kommer vi att göra? Slutsatser av det vi hittills har gjort. Förändringar? Fortsatt utbildning i IUP och skriftliga omdömen. Fortsatt arbete med betyg och bedömning (bl.a. uppgifts- och provkonstruktion. Den nya läroplanen och dess konsekvenser.

3 Skriftligt omdöme i Kemi Har ej nått målen X Har nått målen Har nått målen med marginal Ett kvalitativt kunskapsmål kan nås på olika kvalitativa nivåer. Vad innebär det då att eleven: Har nått målen Har nått målen med marginal

4 Ett skriftligt omdöme kan utformas som text eller som symboler som i några steg beskriver elevens kunskaper i förhållande till i förväg bestämda kunskapsnivåer och förmågor. Om ett omdöme utformas med hjälp av symboler eller med t.ex. kryss i en mall är det viktigt att omdömet kompletteras med en mer nyanserad beskrivning för att göra informationen om elevens kunskaper tydlig


Ladda ner ppt "Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma –"

Liknande presentationer


Google-annonser