Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Så får vi nöjda kunder. Moderator: Elisabet Sannas Panel: Inger Wickbom, NyföretagarCentrum Botkyrka-Huddinge Anna Bjarnle, NyföretagarCentrum Jönköping.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Så får vi nöjda kunder. Moderator: Elisabet Sannas Panel: Inger Wickbom, NyföretagarCentrum Botkyrka-Huddinge Anna Bjarnle, NyföretagarCentrum Jönköping."— Presentationens avskrift:

1 Så får vi nöjda kunder

2 Moderator: Elisabet Sannas Panel: Inger Wickbom, NyföretagarCentrum Botkyrka-Huddinge Anna Bjarnle, NyföretagarCentrum Jönköping Petra Arlebo, NyföretagarCentrum Väst Birgit Båvner, NyföretagarCentrum Östra Sörmland

3 Frågeställningar: 1 Mitt NFC – antal kommuner, invånare, antal kunder och startade företag Presentation av vårt erbjudande till kunden 3 Varför är våra kunder nöjda och har stor nytta av NFC 4 Hur vi arbetar för att utveckla våra marknadsandelar Ytterligare frågeställning till workshop: 5 Vad kan vi göra för att förbättra NKI-resultatet?

4 1. Mitt NyföretagarCentrum

5 Vårt NFC Habo Sveriges ledande kraft för nyföretagande! Jönköping 610 nybesökare 131 nya företag invånare 17%

6

7 1. Mitt NyföretagarCentrum

8 Erbjudande Botkyrka -Huddinge

9 Rådgivning – möte utifrån kundens plattform Sveriges ledande kraft för nyföretagande! Starta Eget informationer Start Up – tillsammans med övriga rådgivningsaktörer Mentorskap Utbildningar - fördjupningar Enkla mötesplatser – Nystartsfika o Tårtkalas o Café Starta Eget Vårt erbjudande

10 Informationsträffar kvällstid i samtliga 17 kommuner Rådgivning Starta eget – kurser som omfattar 30 timmar Affärsutveckling upp till två år efter star Mentorprogram Rabattkort till nyföretagare ”Resurskortet” - Nyhetsbrev – mottagare 2. Vårt erbjudande till kunden

11 Erbjudande Östra Sörmland

12 Nytta & Nöjdhet Botkyrka-Huddinge

13 § Nöjda kunder Personligt utformad rådgivning Sveriges ledande kraft för nyföretagande! Aktiv förmedling av kontakter till partnernätverk Personliga nätverk Välkomnande miljö Telefonuppföljning Kontaktutbyte Engagemang Olika kompetenser

14 3. Nytta och nöjdhet Väst 91 % är mycket nöjd/ganska nöjd med vår rådgivning 93 % har haft stor nytta/viss nytta av vår rådgivning -Kompetenta rådgivare -Coachande förhållningssätt -möter kunden på kundens nivå -stämmer av förväntningar före och efter mötet -vi lägger bort våra egna värderingar -vi ”skriver ingen på näsan”

15 Nytta & Nöjdhet Ö.Sörmland

16 Marknadsandelar Botkyrka-Huddinge

17 § Utveckling marknadsandelar Deltar i lokala aktiviteter Sveriges ledande kraft för nyföretagande! Samarbete lokala aktörer Aktivt arbete skolor och högskolor Täta kontakter kommunen och politikerna Samarbete partners Synas och synliggöra vårt arbete Omvärldsbevakning Supportande aktiv styrelse

18 Marknadsandelar Väst Samarbetar med andra aktörer – UF, Coompanion, Drivhuset m fl Lyfter lokala goda exempel - PR Informationsinsater – lokala näringslivsmässor mm Annonsering Sociala medier Nyhetsbrev

19 Marknadsandelar Ö.Sörmland

20 Frågeställningar: 1 Mitt NFC – antal kommuner, invånare, antal kunder och startade företag Presentation av vårt erbjudande till kunden 3 Varför är våra kunder nöjda och har stor nytta av NFC 4 Hur vi arbetar för att utveckla våra marknadsandelar Ytterligare frågeställning till workshop: 5 Vad kan vi göra för att förbättra NKI-resultatet?

21 NyföretagarCentrum Väst Täcker området ”Fyrbodal” Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Lysekil, Norra Bohuslän och Dalsland med totalt 14 kommuner. Tjänsten är upphandlad av kommunerna genom LOU. Samt samarbetsavtal med närkommunerna Lilla Edet, Ale och Grästorp. Totalt: invånare Projektägare/klienter – totalt (inkl. nybesökare och återkommande) 486 st(251 kvinnor och 235 män) Startade företag (startdatum inom tidsintervallet) 296 företag


Ladda ner ppt "Så får vi nöjda kunder. Moderator: Elisabet Sannas Panel: Inger Wickbom, NyföretagarCentrum Botkyrka-Huddinge Anna Bjarnle, NyföretagarCentrum Jönköping."

Liknande presentationer


Google-annonser