Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Så får vi nöjda kunder.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Så får vi nöjda kunder."— Presentationens avskrift:

1 Så får vi nöjda kunder

2 Moderator: Elisabet Sannas
Panel: Inger Wickbom, NyföretagarCentrum Botkyrka-Huddinge Anna Bjarnle, NyföretagarCentrum Jönköping Petra Arlebo, NyföretagarCentrum Väst Birgit Båvner, NyföretagarCentrum Östra Sörmland

3 Frågeställningar: 1 Mitt NFC – antal kommuner, invånare, antal kunder och startade företag 2014 2 Presentation av vårt erbjudande till kunden 3 Varför är våra kunder nöjda och har stor nytta av NFC 4 Hur vi arbetar för att utveckla våra marknadsandelar Ytterligare frågeställning till workshop:  5 Vad kan vi göra för att förbättra NKI-resultatet?

4 1. Mitt NyföretagarCentrum

5 Sveriges ledande kraft för nyföretagande!
Vårt NFC Habo Jönköping invånare 610 nybesökare 17% 131 nya företag Sveriges ledande kraft för nyföretagande!

6

7 1. Mitt NyföretagarCentrum

8 Erbjudande Botkyrka -Huddinge

9 Vårt erbjudande Rådgivning – möte utifrån kundens plattform
Starta Eget informationer Start Up – tillsammans med övriga rådgivningsaktörer Mentorskap Utbildningar - fördjupningar Enkla mötesplatser – Nystartsfika o Tårtkalas o Café Starta Eget Sveriges ledande kraft för nyföretagande!

10 2. Vårt erbjudande till kunden
Informationsträffar kvällstid i samtliga 17 kommuner Rådgivning Starta eget – kurser som omfattar 30 timmar Affärsutveckling upp till två år efter star Mentorprogram Rabattkort till nyföretagare ”Resurskortet” - Nyhetsbrev – mottagare

11 Erbjudande Östra Sörmland

12 Nytta & Nöjdhet Botkyrka-Huddinge

13 § Nöjda kunder Aktiv förmedling av kontakter till partnernätverk
Personligt utformad rådgivning Personliga nätverk Välkomnande miljö Engagemang Telefonuppföljning Olika kompetenser Kontaktutbyte Sveriges ledande kraft för nyföretagande!

14 3. Nytta och nöjdhet Väst 91 % är mycket nöjd/ganska nöjd med vår rådgivning 93 % har haft stor nytta/viss nytta av vår rådgivning Kompetenta rådgivare Coachande förhållningssätt möter kunden på kundens nivå stämmer av förväntningar före och efter mötet vi lägger bort våra egna värderingar vi ”skriver ingen på näsan”

15 Nytta & Nöjdhet Ö.Sörmland

16 Marknadsandelar Botkyrka-Huddinge

17 § Utveckling marknadsandelar Samarbete lokala aktörer
Deltar i lokala aktiviteter Aktivt arbete skolor och högskolor Täta kontakter kommunen och politikerna Omvärldsbevakning Samarbete partners Synas och synliggöra vårt arbete Supportande aktiv styrelse Sveriges ledande kraft för nyföretagande!

18 Marknadsandelar Väst Samarbetar med andra aktörer – UF, Coompanion, Drivhuset m fl Lyfter lokala goda exempel - PR Informationsinsater – lokala näringslivsmässor mm Annonsering Sociala medier Nyhetsbrev

19 Marknadsandelar Ö.Sörmland

20 Frågeställningar: 1 Mitt NFC – antal kommuner, invånare, antal kunder och startade företag 2014 2 Presentation av vårt erbjudande till kunden 3 Varför är våra kunder nöjda och har stor nytta av NFC 4 Hur vi arbetar för att utveckla våra marknadsandelar Ytterligare frågeställning till workshop:  5 Vad kan vi göra för att förbättra NKI-resultatet?

21 NyföretagarCentrum Väst
Täcker området ”Fyrbodal” Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Lysekil, Norra Bohuslän och Dalsland med totalt 14 kommuner. Tjänsten är upphandlad av kommunerna genom LOU. Samt samarbetsavtal med närkommunerna Lilla Edet, Ale och Grästorp. Totalt: invånare Projektägare/klienter – totalt (inkl. nybesökare och återkommande) 486 st (251 kvinnor och 235 män) Startade företag (startdatum inom tidsintervallet) 296 företag


Ladda ner ppt "Så får vi nöjda kunder."

Liknande presentationer


Google-annonser