Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Hösten 2009. Allting började med… Kontakt och förhandling Näringen samlade in pengar för satsningen Kommunen växlade upp lika mycket Marknadsföringsaktiviteter,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Hösten 2009. Allting började med… Kontakt och förhandling Näringen samlade in pengar för satsningen Kommunen växlade upp lika mycket Marknadsföringsaktiviteter,"— Presentationens avskrift:

1 Hösten 2009

2 Allting började med… Kontakt och förhandling Näringen samlade in pengar för satsningen Kommunen växlade upp lika mycket Marknadsföringsaktiviteter, licensrättigheter, torgfest och årets konsert Inspelningsplatser, aktiviteter, bilder, inslag

3 Ekonomi Kostnader Marknadsföringsaktiviteter 140 000 (pins, banderoller, klistermärken, annonser) Licensrättigheterna 140 000 Torgfesten 45 000 (teknik/scen, arbetskraft) Årets konsert 195 000 520 000 Intäkter Sponsorer390 000 Biljettförsäljning125 850 Diverse 5 500 521 350 + 1 350

4 Värdskapet i Lycksele –VI KÄNSLA Några exempel… Åkare och taxi - inte bara i Lycksele Handlare, hotell, restauranger osv Lyckselebor – levande reklampelare Mottagandet på Lycksele Flygplats Lokalmedia Lyckselebor som ställde upp med material och jobb Föreningarna som ställde upp

5 Bevakning av Lycksele 756 inslag juni-dec 2009Körslaget och Idol

6 Bevakning av Lycksele 756 inslag juni-dec 2009Körslaget och Idol 10 464 fler besök på lycksele.seaug-dec 2009

7 Effekter och resultat Talang 2010 Årskrönikan Västerbotten Nationell media -rapport Let´s dance London - BBC Marknadsföringsvärde VI-känsla i Lycksele

8 Foto: Marino Carlsson Tack för oss!


Ladda ner ppt "Hösten 2009. Allting började med… Kontakt och förhandling Näringen samlade in pengar för satsningen Kommunen växlade upp lika mycket Marknadsföringsaktiviteter,"

Liknande presentationer


Google-annonser