Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Likabehandlingsplan Enebybergs resultatenhet. Varken barn eller vuxna ska känna sig kränkta på något sätt i skolans miljö. Varken barn eller vuxna ska.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Likabehandlingsplan Enebybergs resultatenhet. Varken barn eller vuxna ska känna sig kränkta på något sätt i skolans miljö. Varken barn eller vuxna ska."— Presentationens avskrift:

1 Likabehandlingsplan Enebybergs resultatenhet

2 Varken barn eller vuxna ska känna sig kränkta på något sätt i skolans miljö. Varken barn eller vuxna ska känna sig kränkta på något sätt i skolans miljö. Alla barn ska få utvecklas i sin egen takt och på sitt eget vis. Alla barn ska få utvecklas i sin egen takt och på sitt eget vis. Alla ska få respekt oavsett utseendet, vad man tror på, kön, handikapp eller om man gillar killar eller tjejer. Alla ska få respekt oavsett utseendet, vad man tror på, kön, handikapp eller om man gillar killar eller tjejer. Man måste säga till en vuxenMan måste säga till en vuxen om mobbning uppstår om mobbning uppstår Om man behandlar någon illa flera Om man behandlar någon illa flera gånger så är det mobbning gånger så är det mobbning

3 I skolan vill vi ha demokrati, alltså att allas röst räknas. I skolan vill vi ha demokrati, alltså att allas röst räknas. Unga och vuxna ska ha respekt för varandra och alla måste hjälpa till om mobbning eller kränkning uppstår. Unga och vuxna ska ha respekt för varandra och alla måste hjälpa till om mobbning eller kränkning uppstår.

4 Kamratstödjare/Friendsare och antimobbningsteamet arbetar aktivt för att ingen ska känna sig kränkt på något sätt. Eleverna och lärarna har tillsammans gjort en kartläggning över skolan.Kamratstödjare/Friendsare och antimobbningsteamet arbetar aktivt för att ingen ska känna sig kränkt på något sätt. Eleverna och lärarna har tillsammans gjort en kartläggning över skolan. Den som visar var eleverna känner sig trygga och var dom inte känner sig så trygga.Den som visar var eleverna känner sig trygga och var dom inte känner sig så trygga. Det bildas en trygghet när yngre jobbar med äldre elever.Det bildas en trygghet när yngre jobbar med äldre elever.

5 Kränkning Många olika saker kan uppfattas Många olika saker kan uppfattas kränkande. Det är oftast den som blir utsatt som känner om det är en kränkning eller inte. kränkande. Det är oftast den som blir utsatt som känner om det är en kränkning eller inte. Kränkningar kan även vara t.ex. blickar, kommentarer, gester eller bilder. Kränkningar kan även vara t.ex. blickar, kommentarer, gester eller bilder. Mobbning och kränkningar ska alltid följas upp. Mobbning och kränkningar ska alltid följas upp.

6 Antimobbningsteamet Vi har antimobbningsteam i vår skola, följande personer är med: Lena Backman, fritidspedagogEnebyskolan Georg von Brömsen, fritidspedagog Enebyskolan Maria Dahlin, lärare Brageskolan Karin Sjölinder, lärareHagaskolan Margareta Kardell, lärareBrageskolan Susanne Schmid, lärareBrageskolan Marie Wahlgren, lärareBrageskolan Eva Herbert, lärare Brageskolan

7 Slut


Ladda ner ppt "Likabehandlingsplan Enebybergs resultatenhet. Varken barn eller vuxna ska känna sig kränkta på något sätt i skolans miljö. Varken barn eller vuxna ska."

Liknande presentationer


Google-annonser