Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze."— Presentationens avskrift:

1 4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze

2 Information är ute………

3 …..communication 2.0 är inne “Internetland is crazy” Communication 2.0 is about using technology tools to communicate more effectively “ (Larry Chiang) The passage from the wired to the wireless web, the changing patterns of interaction from publishing to sharing, from corporate broadcast channel to community tool, the discovery and capture of implicit metadata.

4 Målgruppen avgör kanalen

5 Intentionsdjup? engagerar sig stöder Känner tilKänner til känner till ? Vilka

6 Vilka forum träffas man i? Vilka medier vänder sig till denna grupp? Vilken kultur finns där och vilket tonläge gäller? Var finns målgruppen?

7 Nyheter och riktig journalistik är oslagbart i opinionsbildning ”9 av 10 fick jobb efter EU-projektet” Jobba med medierna istället för mot! En artikel i tidningen är värd 10 gånger mer än en broschyr !

8 Välj press efter målgrupp och budskap! TV snabbt och stort Tidningar längre ”förbränning” Cyberrymden är oändlig

9 VAD ÄR INTRESSANT ATT BERÄTTA ? NYHETSVÄRDERING OBS OBS OBS: Hälsan tiger till Lokalt - Personligt - Problematiskt

10 Utskickslistor är bara ett komplement Upprätta relationer! Sätt dig in i reporterns jobb! Gamla murvlar bytes mot nya

11 Egna kanaler Broschyrer som stöd och komplement Böcker – för utbildning och seminarier Nätet: Webbtidning – anslagstavla – nyhetsbrev Annonser och bilagor Seminarier – utställningar Levande reklampelare

12 Nyhetsbrev Bygg vidare på webben Underbart är kort Låt någon annan provläsa!

13 PRESSMEDDELANDE är bäst till andra än pressen ! procent hamnar i arkiv av cylindertyp Men formatet - knappt A4 är utmärkt för i stort sett all kommunikation

14 Huvudräkning skapar nyheter ”Kollegans funktions- nedsättning öppnar nya perspektiv”

15 Hur ”ny” måste man vara? På cyberkyrkogården vilar många hemsidor Twitter är intressant – ibland Anpassa medel efter målet

16 The media is the message - storytelling Alltid beredskap för pressen! Håll ”affärsidén” i minnet! Berätta vad du håller på med! Glöm inte: ALLTING SIGNALERAR

17 Vad gör vi nu? Skapa och utveckla en reflekterande miljö Berätta vad ni håller på med – öva hemma! Ta fram egna unika nyheter!


Ladda ner ppt "4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze."

Liknande presentationer


Google-annonser