Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då? www.gunillabergh.com.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då? www.gunillabergh.com."— Presentationens avskrift:

1 SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?

2 Varför väljer kunderna dig? Service? Kvalitet?

3 Vi är inte ensamma om att vara bäst

4 Hitta en stol. En alldeles egen. •Bättre vara först än bäst •Förenkla budskapet.

5 InformeraSälja BerättaÖvertyga BeskrivaArgumentera SakligtKänslosamt NeutraltTar ställning KorrektSannolikt Du väljerJag påverkar Lite ansvarMycket ansvar

6 Varför köper kunden? Förnuftsbetonade motivKänslomässiga motiv NyttaGlädje EkonomiErkännande SäkerhetPrestige MiljöTrygghet Avundsjuka

7 Egenskap Fördel Innebörd

8 Värdekrock Mjukt till hårt Hårt till mjukt

9 Vad gör kunden nöjd? •Mer nöjd om det var billigare? •Bekräftelse på rätt val. •Mycket pengar, men värt varje krona!

10 Du smittar •Osäkerhet smittar •Säkerhet smittar

11 Pris vs Värde

12 Reklammål Veta Tycka Göra

13 Vem vill du bjuda upp?

14 Ofta måste vi prata med flera samtidigt

15 Varför köper kunderna? KUNDER ARGUMENT EKONOMICHEFIT-CHEFVD ARGUMENT 1 ARGUMENT 2 ARGUMENT 3…

16 En sak i taget

17 Integrerad kommunikation Köpta kanalerIcke köpta kanaler Interna kanaler

18 Samma. Alltid.

19 Varför du? Varför nu?

20 Riktigt trista siffror •96% klagar inte •90% slutar köpa, men berättar inte varför •68% missnöjda med försäljarna •14% missnöjda med produkten

21 Kan någon annan säga det du vill ha sagt?

22 Aktivitetsplan Innehåll: •Syfte •Mål •Aktivitet •Tidpunkt •Målgrupp •Kostnad •Ansvarig

23 Några ord på vägen •Bekräfta ett bra köp •Klädsel •Visitkort till alla •Skyltar ute och inne •Telefonen •Bjud •Nyhetsbrev •Tävlingar •Snyggt och prydligt

24 Vem ska göra jobbet?

25 Lycka till med ett riktigt roligt arbete!


Ladda ner ppt "SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då? www.gunillabergh.com."

Liknande presentationer


Google-annonser