Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Överlämningsträff 2013 Välkomna!. Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Företagsprojektet HR-dagen Mentorsprojektet Alumni Gästföreläsare Studiebesöksgruppen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Överlämningsträff 2013 Välkomna!. Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Företagsprojektet HR-dagen Mentorsprojektet Alumni Gästföreläsare Studiebesöksgruppen."— Presentationens avskrift:

1 Överlämningsträff 2013 Välkomna!

2 Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Företagsprojektet HR-dagen Mentorsprojektet Alumni Gästföreläsare Studiebesöksgruppen Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Pamp (överfadderi) PiLS (festeri) maxPULS Diplomeringen BVGs SU-grupp Masterns SU-grupp Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Utbildningsbevakare BVGs UU-grupp Masterns UU-grupp Styrelsen (8 ledamöter) Valberedningen PSS Valberedningen NäringslivsutskottetSociala utskottetUtbildningsutskottet - Organisationen

3 Styrelsen – vem gör vad? NLU-ordförande SU-ordförande UU-ordförande Medlemsansvarig Informationsansvarig Sponsansvarig Ekonomiansvarig Ordförande

4 NLU-ordförande Ansvar för medlemmarnas ökade kontakt med arbetslivet – Arbetsgrupperna Arbeta med och samordna de olika projekten i näringslivsutskottet – Utskottsmöten Ansvara för företagsregistret – PULS nätverk – Ideér och inspiration? naringsliv@personalvetare.nu

5 SU-ordförande Se till att de olika arbetsgrupperna behåller glöden och arbetslusten, – Agera bollplank Vara en kanal för information för utskotts- medlemmarna från och till styrelsen. – Hålla i utskottsmöten.

6 UU-ordförande Ansvar för utbildningsbevakningen på PA/BVG UU-möten Stuff Programråd Projekt VT/HT Tips, idéer utbildning@personalvetare.nu utbildning@personalvetare.nu 0729381971

7 Medlemsansvarig P-riks Medlemmar Månadsmail Övrig information medlem@personalvetare.nu 073 673 03 01

8 Informationsansvarig Lägga in information, uppdatera och administrera hemsidan Sociala medier E-mailadresser PULS sektions skribenter (PSS) Info@personalvetare.nu 0709406235

9 Sponsansvarig Upprätthålla våra samarbeten och relationer med näringslivet. – Möten, sociala medier och övrig kontakt. Språkrör för sektionen. Hjälpa er att hitta sponsorer och andra resurser som kan behövas i ert arbete. Prata gärna med mig – T ex HR-dagen spons@personalvetare.nu 070-432 20 09

10 Ekonomiansvarig Kvartalsrapport ( 31 mars, 31 maj, 30 september och 30 november) Budget, äskning, fakturor osv. Policy Utbildning med resp. arbetsgrupp Budget tillsammans med en verksamhetsplan för respektive utskott ska vara inlämnad den 24 februari! ekonomi@personalvetare.nu 073 980 99 65

11 Ordförande Övergripande ansvaret för sektionens verksamhet, officiell representant Planerar, förbereder, genomför och följer upp styrelsemöten, SEKT-möte, konferenser, möte med utskott, arbetsgrupper, arbetsliv, programråd.. Mååånga möten helt enkelt Har ett litet finger med i spelet i hela sektionen ordf@personalvetare.nu 0733-96 00 06

12 Policy och stadgar Policy – PULS policy ska fungera som en stöttepelare åt föreningen med råd och riktlinjer för aktiva och medlemmar. Det är viktigt att aktiva tar del av policyn och de riktlinjer som finns. Stadgar – PULS stadgar är det regelverk vilket föreningen omfattas utav. personalvetare.nu  PULS  dokument

13 Policyändring Policyändring för sektionsrummet Ansvarig för att låsa

14 Samarbete och kommunikation inom PULS Mail  svara alla! Meddela infoansvarig om saker som händer Nyttja varandras kontakter och erfarenheter Ha en nära kontakt med utskottsordförande och resten av styrelsen Läs policy och testamente

15 STuFF StuFF är studentkåren för studenter vid området Utbildningsvetenskap och Filosofisk fakultet vid Linköpings universitet. Kårens främsta uppgifter är att bevaka och driva utbildnings- och studiesociala frågor. Allt för att din studietid ska bli så bra som möjligt och för att studenternas röst skall vara med överallt på universitetet. PULS samarbetar med StuFF, rättigheter och skyldigheter - ALLA aktiva ska vara medlemmar i STuFF - PULS får ett litet bidrag för varje medlem som även går med i STuFF via hemsidan Många fördelar bl a rabatt vid kravaller, billigare på Campushallen läs mer på http://www.stuff.liu.se/medlemsformaner. http://www.stuff.liu.se/medlemsformaner STuFF bidrar med en hel del pengar i utbyte att vi uppfyller våra rättigheter och skyldigheter, pengar är ju alltid trevligt https://medlem.karservice.se

16 Bensträckare!

17 Hur ska NI börja? Viktigast just NU: Verksamhetsplan (deadline 24 februari) Budget (deadline 24 februari) Under året: Kvartalsredovisning 4 gånger per år Händelseredovisning 1 gång per år Verksamhetsberättelse Resultatredovisning

18 Verksamhetsplan & budget Verksamhetsplanen ska i största möjliga mån innehålla mätbara mål för verksamheten Budgeten är en plan över förväntade intäkter och kostnader under året där ALLT ska tas med. Ta hjälp av era utskottsordföranden & föregångare Deadline 24 februari

19 Sektionsrummet Tillsammans med Kogvet Regler och bokningsinstruktion finns i policyn samt hemsidan Städlista för alla arbetsgrupper på hemsidan samt sektionsrumsdörren Absolut alkoholförbud!!!!!!

20 Kalasmanualen Vad är det? Varför ska man läsa den? Vart hittar vi den? http://karservice.se/assets/Krallen/Kalasmanu al12v01.pdf

21 Grön sektion Diplomerad Grön sektion! 13 sektioner Handlingsplan, bidrag och LIU’s miljömål. Öka medvetenhet Handlingsplan…

22 Åtgärd När och av vem? Mål Handlingsplan

23 Sociala medier Förutom personalvetare.nu.. Facebook Twitter Instagram

24 Kick-off! När? Lördagen den 23 mars Var? Boda borg Oxelösund Hur? Om du inte anmält dig, anmäl dig hos medlemsansvarig Alexandra Anmälan är bindande

25 Hemsidan Personalvetare.nu Möte med de webbansvariga Kalender – Vad händer och när? Vi är ett varumärke

26 Överlämning Testamenten har all info ni behöver! Kontaktuppgifter samt nära anhörig Web- Spons- kopierings och Ekonomiansvariga mailas till respektive utskottsordförande senast fredag 15 februari. Utse sammankallande i er grupp Gruppkontrakt – tips!

27 Överlämning Grupprum IG10  Valberedningen IG11  PSS IG12  Företagsprojektet IG13  HR-Dagen IG14  MaxPuls IG15  Utbildningsbevakare IG16  Studiebesöksgruppen IG17  IG20  IG21  DG32  KG31 


Ladda ner ppt "Överlämningsträff 2013 Välkomna!. Ordförande (styrelseledamot) Vice Ordförande Företagsprojektet HR-dagen Mentorsprojektet Alumni Gästföreläsare Studiebesöksgruppen."

Liknande presentationer


Google-annonser