Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT Version: beta - 2014-01-21.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT Version: beta - 2014-01-21."— Presentationens avskrift:

1 Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT thomas.larsson@rf.se Version: beta - 2014-01-21

2 Mål Ge en grundläggande förståelse för hela IdrottOnline så att deltagaren efter genomgången argumentera för helheten. 1.Vilka är fördelarna med IdrottOnline? 2.Argumentationsövningar 3.Stöd i form av hemsidan, forum mm.

3 Inledning IT-dagen I grunden handlar det om att få till en attitydförändring till vad IdrottOnline är! 1.Ett krav från SF / RF? 2.En dinosaurie? 3.Ett skitsystem?

4 Det hänger ihop Vilken ingång man än har så måste den förändras till att förstå helheltsnyttan som verksamhetsstödssystem till hela idrotten. Från individen, föreningen till förbundet och RF / SISU.

5 Bakgrund RIM beslut (demokratiskt) 2007 att införa ett gemensamt IT-verksamhetssystem för hela idrotten.

6 Idag Det finns fler spelare på marknaden. Alla fungerar lika bra eller bättre på delar som fyller t.ex. lagidrotternas behov. Men det hänger inte ihop med slutrapporter till LOK, medlemsantalet till SF, kontrollfunktioner vs. SPAR mm. De delarna är dock både lite trista att prata om och dessutom kan det uppfattas som ett krav. Bättre är då att beskriva det som ordning och reda.

7 Fördelarna Det beror på! •Problemet har varit att vi ska säga fan allt, hela tiden. Om vi utgår från att individen som vi pratar med är just en individ så kanske vi ligger bättre till.

8 Målgrupperna •Kassör •Ledare, tränare, coach •Styrelsemedlem •Utbildnings- ansvarig •Tävlingsansvarig •Info, webb, marknad •Föräldrar •Aktiva •Admin, kanslist

9 Okej. Då finns alla dessa funktioner men sen då? ”

10 Argumentationsövning I ett säljperspektiv, vilket vi gör när vi ska få t.ex. en kassör att bli intresserad av IdrottOnline, så är en god idé att först själv sondera lite förutsättningarna för ditt samtal. Målet med din träff är: •Tydliggöra behovet. Både för ”kassören” och ambassadören. •Skapa en handlingsplan för att möta behoven.

11 Kartläggning Vilken är föreningen? •Storlek •Idrott •Ledare •Styrelse •Officiella, informella kanaler Vilka frågor tror du att du får? Går det förbereda sig på dessa?

12 Case Du möter en kassör som har följande top of mind associationer: •Omständigt •Tungjobbat vid enkla uppgifter •Segt, bristande prestanda Du har hemsidan och IdrottOnline som stöd. Hur skulle du börja?

13 Målet Återgå till ditt mål, var det: •Ska de börjar testa? •Byta helt? •Utreda?

14 Frågor till gruppen •Ska vi göra en undersida i utbildarforumet för ambassadörerna? •Fördelar / nackdelar •Bidra till utbildningen för ambassadörer •Bilda en grupp som jobbar med Thomas och Jens? •Frågor och svar från era möten med föreningar. •Goda exempel och sagt om IdrottOnline.


Ladda ner ppt "Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT Version: beta - 2014-01-21."

Liknande presentationer


Google-annonser