Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Svensk idrotts egna verksamhetssystem Administrativ & kommunikativ IT-plattform mellan medlemmar, förening och förbund.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Svensk idrotts egna verksamhetssystem Administrativ & kommunikativ IT-plattform mellan medlemmar, förening och förbund."— Presentationens avskrift:

1 Svensk idrotts egna verksamhetssystem Administrativ & kommunikativ IT-plattform mellan medlemmar, förening och förbund

2 •Tre steg: 1.Lägga upp aktiviteter 2.Lägga till deltagare 3.Registrera löpande: dator, sms, app •Allt underlag sparas i systemet (medlemsinfo, aktiviteter, plats, tider mm) •Sammanställningen/underlaget för ansökan genereras automatiskt •Statligt LOK-stöd sedan 2009 •Kommunalt LOK-stöd LOK-närvaroregistrering:

3 Fördelar: •Allt underlag sparat i systemet •Alla i föreningen (med rätt behörighet) har åtkomst till materialet •Möjlighet att registrera via dator, mobiltelefon (SMS) eller APP •Ingen risk att närvarokort kommer bort. •Man slipper sammanställa närvarokorten •Man behöver inte hålla koll på årtal och åldrar, systemet ordnar automatiskt •Man behöver inte stämma av mot LOK-stödsreglerna, ”instant feedback” •Alla godkända aktiviteter kommer automatiskt med i ansökan •God överblick över vad som är registrerat och oregistrerat •Enklare för LOK-stödsansvarig •Underlättar vid eventuell kontroll •Snabbare utbetalning •Överblick över tidigare ansökningar •Kan skriva ut registrerade aktiviteter i närvarokort •På sikt: träningsdagböcker (9 oktober) och andra rapporter

4 Förberedelser: •Steg 1: IdrottOnline Klubb sida •Steg 2: Tillsätt roller och aktivera inloggning •Steg 3: Lägga in aktiva och skapa grupper •Steg 4: Aktivera föreningen för närvaroregistreringhos Norrbottens Idrottsförbund: helena.blomkvist@sisuidrottsutbildarna.sehelena.blomkvist@sisuidrottsutbildarna.se •Steg 5: Skapa aktiviteter •Steg 6: Registrera aktiviteterna: dator, mobiltelefon (SMS) eller APP •Steg 7: Ansökan

5 Kommunalt LOK-stöd

6

7 SISU utbildningar HT 2012 NamnDatumTidPlatsKostnad Administration-Grund Lör 10 nov 9.00-12.00Via webben500:-/delt. Administration-Grund Ons 5 dec 9.00-12.00Via webben500:-/delt. Administration-Fortsättning Tor 22 nov18.00-21.00Via webben500:-/delt. Hemsida-Grund Lör 17 nov 9.00-12.00Via webben500:-/delt. Hemsida- Fortsättning Tis 27 nov18.00-21.00Via webben500:-/delt. LOK-närvaroregistrering Ons 10 okt10.30-12.00Via webbenFri LOK-närvaroregistrering Tis 13 nov18.00-19.30Via webbenFri Idrottsforum: Administration Hemsida Lör 20 okt Sön 21 okt 13.30-15.30 10.30-12.30 För anmälda till Idrottsforum Luleå kommun och SISU ”Öppet hus” Tors 29 novFri www.sisuidrottsutbildarna.se/norrbotten

8 Frågor? Helena Blomkvist Ansvarig IdrottOnline helena.blomkvist@sisuidrottsutbildarna.se 070-577 48 44 SISU Idrottsutbildarna Norrbotten Norrbottens Idrottsförbund Idrottens hus, Kronan A3b 974 42 LULEÅ Hemsidor: www.sisuidrottsutbildarna.se www.rf.se/norrbotten Manualer mm: www.idrottonline.se Elisabeth Johansson LOK-stödsansvarig elisabeth.johansson@sisuidrottsutbildarna.se 070-68 68 475 SISU Idrottsutbildarna Norrbotten Norrbottens Idrottsförbund Idrottens hus, Kronan A3b 974 42 LULEÅ Hemsidor: www.sisuidrottsutbildarna.se www.rf.se/norrbotten

9 Idrottspartner •Projekt inom Norrbottens Idrottsförbund •Erbjuder bl.a. hjälp med medlemsregister: –Lägga in och sortera medlemmar i föreningens IdrottOnline medlemsregister –Skapa grupper/lag –mm Kontakt: Allan Johansson Projektledare 070-257 80 41 allan.idrottspartner@norrbotten.rf.se Norrbottens Idrottsförbund Idrottens hus, Kronan A3b 974 42 LULEÅ

10 LOK-stöd

11 Lägga upp aktivitet - 1 1 2

12 Lägga upp aktivitet - 2 1 2

13 Registrera aktivitet - 1

14 Registrera aktivitet - 2

15 Registrera aktivitet - 3

16 Registrera aktivitet - 4

17 Registrera aktivitet - 5

18 Mobil registrering

19 Appen:

20 Tips och råd: •Använd de aktuella manualerna på www.idrottonline.se (Under ”Manualer” är det den som heter ”Anmäl LOK-aktiviteter med närvaroregistrering”)www.idrottonline.se •Vänta inte till slutet av perioden med att lägga upp aktiviteter och/eller registrera dem. Sköt arbetet fortlöpande. •Mest arbete i början, det blir enklare allteftersom. •Vem ansvarar för vad? Vem behöver kunna vad? Tydlighet och struktur! •Kom ihåg att meddela från vilket datum ni är redo att komma igång så att vi kan aktivera hanteringen för er förening!


Ladda ner ppt "Svensk idrotts egna verksamhetssystem Administrativ & kommunikativ IT-plattform mellan medlemmar, förening och förbund."

Liknande presentationer


Google-annonser