Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB."— Presentationens avskrift:

1 Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB

2 SKL Insikt 2011, sid 1 Index per myndighetsområde

3 SKL Insikt 2011, sid 2 Jämförelse med andra kommuner

4 SKL Insikt 2011, sid 3 Åtgärdsmatris Högt resultat Lågt resultat Låg prioritetEffektmått Resultat Medelresultat och medeleffekt, kommunen Bevaka Prioritera Vårda Kan bli bättre Hög prioritet

5 SKL Insikt 2011, sid 4 Sammanfattning Halmstad kommuns NKI-resultat är 67. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 66. Generellt sett tenderar resultaten för de olika kvalitetsfaktorerna i Halmstad att följa genomsnittsvärdena bland samtliga deltagande kommuner. Företagarna är mest nöjda med området Markupplåtelse och minst nöjda med området Bygglov. Framförallt är företagarna missnöjda med effektiviteten i bygglovshanteringen. Inom myndighetsområdet Brandtillsyn ges kompetensen ett mycket högt betyg. De kvalitetsfaktorer som företagarna anser vara viktiga och som kommunen bör prioritera är i första hand effektivitet, i andra hand information och i tredje hand kompetens och bemötande.


Ladda ner ppt "Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB."

Liknande presentationer


Google-annonser