Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker,"— Presentationens avskrift:

1 Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker, samt att identifiera och beskriva de utmaningar som högskolan, den lokala organisationen, läraren och studenterna möter i dessa praktiker. Projektet ska inte bara kartlägga nuläget utan också spana framåt och indikera eventuella strömningar och förväntade förändringar inom området. Slutligen ska projektet också designa och utprova teknikstöd och metoder som adresserar lämpliga utmaningar. Vill du veta mer om projektet eller kontakta någon av oss som arbetar med det klickahär här Jag är verksam inom kurser (t.ex. undervisning, planering eller handledning) och jag kan tänka mig att svara på enkäten! Ja ( )Nej ( ) Klickar man på Nej skickas man direkt till sista sidan i enkäten Jag är anställd vid: ( ) Göteborgs Universitet ( ) Högskolan i Väst ( ).. Beroende på val skickas man vidare till den enkät som har rätt frågor kopplade till den valda högskolan, t.ex. om den valda skolans lärplattform

2 Bakgrundsfrågor Kön: ( ) Kvinna( ) Man Födelseår: [dropdown med årtal ] Vad har du för anställning? Professor, Docent, Universitetslektor, Adjunkt, Forskarassistent, Doktorand, Annan (specificera vad) Vid vilken fakultet och institution undervisar du mest? [2 drop down, beroende på vilken fakultet man väljer kommer det upp olika institutioner] Handelshögskolan - Humaniora - IT-fakulteten - Konst - Naturvetenskap - Sahlgrenska akademin - Samhällsvetenskap - Utbildningsvetenskap – Lärarutbildningsnämnden Hur länge har du arbetat med högre utbildning (ungefär)? [dropdown 1-50+] Jag arbetar med: Kurser på grundnivå JA ( )NEJ ( ) Kurser på avancerad nivå JA ( )NEJ ( ) Kurser på distans JA ( )NEJ ( ) Kurser på kampus JA ( )NEJ ( )

3 Frågor om EPOST (t.ex. outlook, gmail, hotmail) Uppskatta antal mail du får en arbetsvecka (under pågående kurser) från studenter: intervallskalor med uppmaning att välja det närmsta Uppskatta antal mail du skickar en arbetsvecka till studenter: Jag använder/har använt mail för att: Besvara frågor( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skicka ut allmän information( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej till flertalet studenter Kontakta enskilda studenter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej angående särskilda ärenden Ta emot inlämningsuppgifter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Ge feedback på uppgifter ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Egna kommentarer: ________________________

4 Frågor om LÄRPLATTFORM - GUL Uppskatta din användning av GUL en normal arbetsvecka antal timmar.. På GUL använder jag följande funktioner: Lägga ut resurser( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej (shema, kursplan, litteratur, föreläsningsslides) Kommunicera via ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Diskussionsforum (uppmana diskussion, svara på frågor osv) Kommunicera via chatten ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej (PIM) Skapa inlämningsuppgifter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Aktivera urkund ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skapa utvärderingar/ ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Enkäter/tester Mål och framsteg( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skapa projektgrupper( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Egna kommentarer: ________________________

5 DISTANSTEKNIK, SOCIALA MEDIER OCH ÖVRIGA TEKNIKER TeknikernaJa, och kommer fortsätta använda det Ja, men kommer troligtvis inte användas igen Nej, men kan tänka mig att prova på Nej och är inte intresserad av att prova på Känner inte till verktyget Epost Chat (PIM, MSN eller annat) Diskussionsforum Videokonferens/videoföreläsningar SMS Facebook (för t.ex. kommunikation, diskussionsgrupper eller event) Academia.edu eller LinkedIN.com Bloggar (egen blogg eller tipsa om andras) Wikis (egen wiki för relevant innehåll eller tipsa om andras) Twitter (själv twittra eller tipsa om andra) YouTube.com eller liknande Onlineradio (t.ex. SR.se) Online TV (svt play och dyl) Digitala tidsskrifter (artiklar online) Uppslagsverk online/Wikipedia Dropbox (dela filer gemensamt online) Delade kalendrar eller sheman (te.x. google calendar) Verktyg för samförfattande (t.ex. google docs) Google Wave Presentationsverktyg t.ex. powerpoint/keynote/prezi Smartboard Videokamera Digitalkamera Mobiltelefon Microsoft surface Jag använder/har använt följande tekniker, verktyg eller tjänster som en del av undervisningen eller för kommunikation med mina studenter någongång:

6 Sista sidan Lämna namn om man kan tänka sig bli kontaktad Lämna epost om man vill bli uppdaterad med resultat från studien Läsa mer om de olika tekniker som nämnts i enkäten


Ladda ner ppt "Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker,"

Liknande presentationer


Google-annonser