Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip 040-691 9033 Välkommen!

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip 040-691 9033 Välkommen!"— Presentationens avskrift:

1 Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip Välkommen!

2 Vision 80/20 Närvaro & Hänvisning Talsvar & Röstbrevlåd a Contact Center Professionell och effektiv telefoni Talstyrda tjänster

3 Målgrupp: Alla företag och organisationer med avdelningar i form av: kundtjänst/support, ordermottagning, supportavdelning mm. 3 x Oberoende  Växeloberoende CC-lösning  Telefon oberoende (Digitalt, Analogt, Dect och Mobilt)  Geografiskt oberoende – Agenter kan sitt lokalt eller spridda över världen. Snabbt och lätt för agenterna att komma i gång. Allt som behövs är dator med internetuppkoppling samt någon form av telefoni Samtalsdirigering Kö 1 Kö 2 Kö 3 Agenter Inringande person Vision 80/20 Contact Center

4 CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Kö Call Back Schema Statistik CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Kö Call Back Schema Statistik Inkommande ärende Fastnät Mobilnät Internet CRMDatabaserManagement -Planering -Realtids info -Statistik mm Tal e-post SMS Fax Vision 80/20 Contact Center Mobila agenter Kö 1 Kö 2 Kö 3 På kontoret Distansagenter

5 1 2 3 Samtalsdirigering Kö 1 Kö 2 Kö 3 Agenter Inringande person Funktionalitet • Webbaserade agenter • Samtalsdirigering (IVR): ”Tryck 1, 2 eller dröj kvar” • A-nummer styrning • Köhantering av:Tal, (e-post, sms & Fax Q2-Q3 2009) • Repeterande kö-besked med plats och tid i kö • Skilled based routing • Call-Back med bl a tidstyrning & schema • Inspelning • Plocka samtal i kö • Koppla samtal Vision 80/20 Contact Center

6 1 2 3 Samtalsdirigering Kö 1 Kö 2 Kö 3 Agenter Inringande person Forts. Funktionalitet •Ut ringande funktion • Hantera konferenser &Trepartsamtal • Sekretess • Telefonbok: gemensam, per kö och agent • Statistik - agenter, köer, realtid, mm • Flera språk: Svenska, Norska, Danska och Engelska • CRM - mot t ex ärendesystem, ordersystem eller säljstödsystem Kapacitet •300 köande •Obegränsat med antal köer •50 agenter inloggade i samtal i samma kö •2400 samtal/timme per kö Vision 80/20 Contact Center

7 Inloggning – Agent •Ange vilken telefon • Val av kö Agentapplikationen

8 • Visar inkommande samtal till inloggade köer. Vision 80/20 Contact Center

9 Vilka agenter som är inloggade samt deras status. •”Samtal i kö”. Här kan agenten se vem och hur många som står i kö samt plocka samtal. •”Historik” om mottagna, samt utgående samtal. •”Sök” i olika kataloger/telefonböcker •Info och historik om ”aktuellt samtal” Information om aktuellt samtal: •A-nummer •Namn •Historik om aktuellt samtal. Vem kunden tidigare pratat med och vilken kö. Hantera samtal. Koppla transportera, pendla och ringa. Status i resp. kö: hur många som står i kör samt längsta kötid.

10 Minipanel • Minipanelen är ett alternativ gränssnitt till huvudprogrammet • Pop Up • Visar antal agenter, lediga agenter, antal i kö och längsta kötid i mina köer. • Visar A-nummer och vilken kö samtalet kommit in på. • Agenten kan arbeta i andra system samtidigt. • Samtal kan transporteras, Agenten kan sätta sig i paus eller handläggning och spela in samtal Vision 80/20 Contact Center

11 Monitorer Det finns flera monitorer som agent eller gruppchef kan använda för att få realtidsinformation •Kö-monitor •Agent monitor •Datamonitor •Tidsmonito r Vision 80/20 Contact Center CC-Bridge har ett antal monitorer som man kan kombinera på olika sätt eller se var för sig. Monitorerna finns tillgängliga för varje agent i deras respektive webbapplikation och brukar ofta även användas för att skapa en ”Wallboard” (LCD/Plasma skärm eller projektor) centralt placerad i call- centert så att alla agenter i realtid kan följa aktiviteten i de olika köerna.

12 Vision 80/20 Contact Center Monitorer som ”Wallboard” i Call Centret på plattskärm eller projektor!

13 Vision 80/20 Contact Center

14 Vision 80/20 Contact Center – Generell telefonist Agenter och telefonister i samma lösning! Platsoberoende Effektivare Enklare Bättre service. Agent Telefonist Nyhet! Web-Telefonist Q2 2009

15 Vision 80/20 Contact Center Statistik • För administratören • Överskådlig och komplett statistik


Ladda ner ppt "Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip 040-691 9033 Välkommen!"

Liknande presentationer


Google-annonser