Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Enghouse Interactive 2014-03-19 Ulf Wallin, Eskil Fouganthine.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Enghouse Interactive 2014-03-19 Ulf Wallin, Eskil Fouganthine."— Presentationens avskrift:

1 Enghouse Interactive Ulf Wallin, Eskil Fouganthine

2 Enghouse Interactive, Norden ◆ Ca. 115 anställda ◆ Omsättning: ca. 200 MSEK (+ 30 MUSD ) ◆ > slutkunder ◆ > 30 partners ◆ Geografisk täckning i norden ◆ Marknadsledande Fördelar: ◆ Finansiell styrka ◆ Global täckning med stark lokal närvaro ◆ Bred produktportfölj ◆ Tillgång till global kunskap

3 Enghouse Systems Ltd ◆ Noterade på Toronto Stock Exchange ◆ Grundades 1984 ◆ Omsättning: $160 MUSD ◆ > 880 anställda ◆ Global täckning ◆ Tre affärsområden: ◆ Enghouse Interactive ◆ Engouse Telecom ◆ Enghouse Transportation ◆ Varumärken: Syntellect ( Envox / Apropos ) Arc, Datapuls, Cosmocom, Zeacom, Telrex, Trio och Vision 80/20

4 Varumärken i norden ◆ Två varumärken med marknadsledande lösningar för kundkommunikation ◆ Tillgång till den globala produktportföljen

5 Trio Enterprise urval ◆ Stöd för Avaya IPO/CM ◆ Automatiska ”ringrobotar” ◆ Förbättrad Lync integration ◆ Nytt grafiskt gränssnitt för agenter och telefonister ◆ Utökat stöd för segmenterad administration ◆ Utökad inspelningsfunktionalitet inklusive hantering via klientlösa agenter ◆ Gruppringning – Även i Paus

6 Vision 80/ och Contact Center 10 ◆ Ny användarvänlig telefonistklient med effektivare sökfunktion. ◆ Nytt grafiskt gränssnitt för agenter ◆ Kombinerad telefonist- och agentklient ◆ Ny användarvänlig användarklient- Informera ◆ Nya funktioner som tex agentchatt, kömusik och ärendelogg

7 Vision 80/20 Statistics 3.0 ◆ Statistik för e-post, chatt, vanliga samtal samt callbacksamtal, telefonist kö ◆ Webbaserat system ◆ Statistik på ärendelogg och IVR-val

8 När vi blickar framåt…

9 Enghouse Interactive Trender i marknaden som påverkar

10 Unified Communication ◆ Avaya växer globalt ◆ Conferencing - alla medier, överallt, alltid. ◆ Integrationsmotor skapar värden. ◆ Öppenhet och standarder driver kundprojekt ◆ Microsoft stark inom ny UC funktionalitet ◆ Basfunktioner Presence / Chat / Collaboration ◆ Voiceinfrastruktur har börjat bytas ut i samma takt, även stora bolag. ◆ Stor efterfrågan på EIs produkter i ren Lyncmiljö ◆ Cisco på gång ◆ Cisco Jabber har stark funktionalitet baserad på traditionell Telekom portfölj

11 Kommersiella trender ◆ Organisationer och myndigheter upphandlar funktion framför lösningar i allt större utsträckning. ◆ Utan att ge avkall på integrationer ◆ Kunderna önskar EN leverantör i så stor utsträckning som möjligt. ◆ Samverkande upphandlingar ◆ Telekom inkluderas i IT upphandlingar ◆ Mindre tolerans för konsultkostnader (Professional Services).

12 Funktionella trender ◆ Kunder i Samverkan ◆ Samverkan över funktionsområden (telefonist vs kundtjänst) ◆ Samverkan mellan olika organisationer. ◆ Call-center funktionalitet sprids i organisationen ◆ Flera kanaler, ◆ Omvandla Call-center till Contact-center. ◆ Självbetjäning ◆ Kunder vill fortsatt ha unik konfiguration utan att betala PS kostnader. ◆ Mobilitet och UC ◆ ”Fasta anknytningar” på utgång ◆ Appar för allt

13 Från nummer till svar på frågan Fakturafrågor

14 Att hantera kundkontakter

15 Kunskap om kunden Beroende av kund och typ av vara eller tjänst – välj rätt kanaler för kundinteraktion

16 Olika typer av kundinteraktioner Strukturerad interaktion Kunden är ofta känd och man vet vilka frågeställningar som blir aktuella. Detta hanteras via ett Contact Center. Självbetjänings- tjänster Inkluderar allt från enkla IVR knapp- trycknigar till mer komplexa samtals- flöden. Ostrukturerad interaktion. Kommunikation som kräver konsultativt arbeteför att ge rätt information. 75 %

17 Enhetlig kommunikation (Unified Communication) Samtal Kundkontakter För alla verksamheter E-post SMS Fax Chat Telemarketing Call-Back Voic Arbetsuppgift Besök Ring ut Kundtjänst Telefonist Försäljning Support Ekonomi Logistik Intern IT Mobilstatus Presence CRM -system Enghouse Interactive

18 Generella tankar framåt

19 Mål Vi vill erbjuda en starkare produktportfölj. Vi vill erbjuda lösningar från avancerad samverkanslösning till enkel express paketering och slipade molnfunktioner. Fler ska få del av funktionaliteten

20 Hur ? ◆ Vi kommer att nyttja det bästa från alla våra applikationer. ◆ Vi kommer att addera ny funktionalitet. ◆ Vi lyssnar på era önskemål.

21 Fokus på Person, Funktion och Kompetens Skills

22 Leverans via marknadsledande partners ◆ Molntjänst ◆ Hostad ◆ Kundplacerad ◆ Hybridlösning

23 Enghouse Interactive Communication Centre More business less administration! •Intuitivt och användarvänligt •Partnervänlig paketering Integrationer •Hård- och mjukvarubaserade växlar •Rätt integrationer •Framtidssäker plattform Leverans •Kundplacerad/Hostad •Molnbaserad •Två utföranden: Standard och HA •Skalbar och flexibel •Telefonist och agent i samverkan! •Bättre kund- kommunikation via •Multichannel •Kompetenser •Customer Intelligence •Rätt devices Fokus funktionalitet

24 Telefonisten & agentens roll framöver?

25 Tack för mig, Frågor? Enghouse Interactive AB, North Europe Ulf Wallin Sales Manager


Ladda ner ppt "Enghouse Interactive 2014-03-19 Ulf Wallin, Eskil Fouganthine."

Liknande presentationer


Google-annonser