Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Vision 80/20 Contact Center Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel Visionutveckling.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Vision 80/20 Contact Center Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel Visionutveckling."— Presentationens avskrift:

1 Vision 80/20 Contact Center Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel Visionutveckling

2 Välkommen till Företagets support Tryck 1 för…. Så här hänger det ihop!

3 CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Media-Kö Call Back Schemaöppettider Statistik CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Media-Kö Call Back Schemaöppettider Statistik Inkommande ärende Fastnät Mobilnät Internet CRMDatabaserManagement -Planering -Realtids info -Statistik mm e-post *SMS *Fax Exempel på flöde.. Mobila Kö 1 Kö 2 Kö 3 På kontoret Distansagenter Agenter Tal Prioritet PBX

4 Design 1 Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management -Planering -Realtids info -Statistik mm Desktop web agent Agenter PABX QSIG/SIP 30 linjer ISDN ISDN Ink. samtal Normal design: All trafik terminerar via PBX till CC-Bridge

5 Inkommande ärende Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management -Planering -Realtids info -Statistik mm Desktop web agent Agenter PABX Hänvisningssystem Talsvar & Röstbrevlåda Talstyrda tjänster Contact Center kanaler PRI, QSIGSIP 30 linjer ISDN Replikering IP ISDN Alt 1 Alt 2 30 linjer ISDN Design 2 Alt 2 design: Trafik terminerar i både PBX och CC-Bridge för lastbalancering

6 Design 3 Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management -Planering -Realtids info -Statistik mm Desktop web agent Agenter fördelat på flera kontor PABX QSIG/SIP 30 linjer ISDN IP ISDN 60 linjer ISDN Samtal in Alt 3 design: All trafik terminerar via CC-Bridge till PBX anknytning

7 Design 4 Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management -Planering -Realtids info -Statistik mm Desktop web agent Agenter fördelat på flera kontor PABX 30 linjer ISDN IP ISDN 60 linjer ISDN Samtal in Alt 4 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT)

8 Design 5 Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management -Planering -Realtids info -Statistik mm Desktop web agent Agenter fördelat på flera kontor SIP ISDN 30 linjer ISDN Samtal in Alt 5 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT) Agenter ansluts direkt i servern via SIP. Exempel: Senarie med 16 agenter + 20 på kö Internet /WAN

9


Ladda ner ppt "Vision 80/20 Contact Center Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel Visionutveckling."

Liknande presentationer


Google-annonser