Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Telenor Svarsservice • Växel • Telefonpassning. Några framgångsfaktorer för dagens företag •Hög tillgänglighetsgrad –Ett missat telefonsamtal kan vara.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Telenor Svarsservice • Växel • Telefonpassning. Några framgångsfaktorer för dagens företag •Hög tillgänglighetsgrad –Ett missat telefonsamtal kan vara."— Presentationens avskrift:

1 Telenor Svarsservice • Växel • Telefonpassning

2 Några framgångsfaktorer för dagens företag •Hög tillgänglighetsgrad –Ett missat telefonsamtal kan vara en missad affär –Optimera hanteringen av inkommande telefonsamtal •Hög verkningsgrad –Maximera tiden för kärnverksamheten •Hög kostnadseffektivitet –Byta höga fasta kostnader mot lägre rörliga kostnader

3 •En enkät angående tillgänglighet bland 1500 svenskar i småföretag visade att: –4 av 10 egenföretagare har missat en viktig affär –I företag med upp till 10 anställda har 30 % förlorat en order –Inte bara affärerna tar stryk – 22 % har missat viktiga meddelanden från sin chef och 16 % har missat ett nytt jobb •Ca 80 % av företags affärskontakter sker per telefon –Samtal till företag med enbart talsvars- och röstbrevlådesystem misslyckas i 50 % av fallen Tillgänglighetsgrad och affärer Källa: QuickWise och Telemanagement

4 Snabbfakta – Telenor Svarsservice •Telenor har all nödvändig teknik – växelfunktionalitet, hänvisningssystem, IVR och telefonistplatser •Ni behöver endast mobiltelefon och Internet-uppkoppling för att få fullt utbyte av tjänsten •Telenor står för driften av tekniken och bemanningen av telefonistplatserna •Telenors telefonister hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål •Personlig bemanning vardagar , övrig tid kundindividuellt talsvar •Konfigureras efter era önskemål •Enkel, flexibel prissättning

5 •Växel –Mobila och fasta telefoner blir anknytningar i er virtuella växel hos oss –Outsourcing: Vi tar över hela driften och bemanningen av er växelfunktion –Overflow: Samtal ”rinner över” till oss när er egen växel inte kan hantera dem •Telefonpassning –Vi passar era telefoner och besvarar samtal som ni inte vill eller kan ta –Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande –Meddelande tas och skickas till er Två olika svarstjänster

6 Telenor Svarsservice Växel – värdet för er! •Telenor levererar en helhetslösning •Telenor tar hand om alla tekniska, praktiska och personella frågor •Exempel på kostnader som ni slipper: –Lönekostnader för växelpersonal –Sjuklöner, semesterersättningar och lönebikostnader –Drift och utveckling –Personalledning, bemanningsplanering och administration –Manualer och dokumentation –Kostnader för rekrytering –Hantering vid sjukdom, semester, VAB och rehab –Investering i avancerad teknisk utrustning, både hårdvara, licenser och support

7 Telenor Svarsservice Växel – Exempel 1 Ert företag Kund eller annan extern kontakt Försäljning Kundtjänst Telenor Svars- service Växel IVR Exempel på andra trafikfall: •Ringer direkt på anknytning, får hänvisningsbesked via Mobil Hänvisning och kopplas till Växel för vidare hantering •Ringer direkt på Kundtjänsts Gruppnummer, vid uteblivet svar kopplar Gruppnumret till Växel 1. Telefonsamtal till ert växelnummer 2. Trycker 3: TSS svarar och kopplar fram till efterfrågad person

8 Telenor Svars- service Ert företag Kund eller annan extern kontakt Er växel 1. Telefonsamtal direkt till ert växelnummer 2. Växel svarar ej (trafiktopp, lunch, sjukdom, semester etc.) Samtalet kopplas till TSS. 3. TSS svarar, ger besked, tar/skickar meddelande eller kopplar fram Telenor Svarsservice Växel – Exempel 2 (Overflow)

9 Telenor Svarsservice Telefonpassning – Exempel Telenor Svarsservice Ert företag eller person Kund eller annan extern kontakt 1. Mobil Hänvisning, tex. ”Tjänsteresa, åter 15/4” 2. Telefonsamtal 4. Meddelande skickas via SMS, e-post, fax och webbyta 3. Samtalet kopplas till TSS som svarar, ger besked och tar meddelande

10 Telenor Svarsservice Telefonpassning – FastPris FastPris SEK per månad (Inkl. hantering* av 50 samtal, därefter 9 SEK per samtal) FastPris 750 SEKAnslutningsavgift FastPris SEK per månad (Inkl. hantering* av 120 samtal, därefter 9 SEK per samtal) FastPris 750 SEKAnslutningsavgift Priser exklusive moms *Hantering = svara, ge hänvisningsbesked, ge företagsinfo, ta och skicka meddelande •Få en hel stab telefonister som tar hand om era telefonsamtal när ni själva inte kan eller vill •Era externa kontakter får alltid ett professionellt personligt bemötande – bra för er image som ett affärsmässigt och proffsigt företag •Tillgång till alla funktioner i Telenor Svarsservice •En dedikerad support för tjänsten •Kostnadskontroll och enkelhet

11 Huvudfunktioner •Växelfunktionalitet – Allt finns i Telenors nät och system •Hänvisningssystem –Full tillgång till vårt dynamiska system – nås via mobiltelefon och webbläsare •Interaktiv webbsida –Ert ”realtids-fönster” in i hänvisningssystemet – administration och användning av tjänsten •Talsvar –Två varianter – ett enkelt med enbart hälsningsmeddelande och ett avancerat med 9 olika hälsningsmeddelanden, schemaläggning och DTMF- funktionalitet •Telefonister –Utbildade, coachade, kvalitetssäkrade och professionella •TSS Support –En dedikerad support som hjälper er med allt som rör tjänsten

12 Samtalsflöde och tekniska system IVR PBX MSC Samtal •All teknik tas om hand av Telenor •Kunden behöver endast sin mobiltelefon och Internetuppkoppling •TSS Support ger praktisk och administrativ hjälp TSS Support Kund Trafikstyrnings system Telefonist Hänvisningssystem

13 Tala om var ni är via hänvisningar •Sätt era hänvisningar via: –Mobil Hänvisning –Interaktiv webbsida –SMS –E-post •Telenors hänvisningssystem uppdateras omedelbart och informerar: –Våra telefonister –Era kollegor (via webbsidan)

14 Mobil Hänvisning •Använd mobiltelefonen för att sätta dina hänvisningar –Snabbprogrammering: *23*3*1500* –Röstkommando: ring 823 och säg: ”På möte, åter klockan 15” –Menyval: ring 823 och invänta meny •Ger automatiskt besked och ger möjlighet att koppla till röstbrevlåda eller telefonist •Enkel hantering – på eller utanför kontoret •Du kan använda mobilen under tiden du är hänvisad

15 Interaktiv webbsida •Sätt dina hänvisningar och skapa egna snabbhänvisningar •Se kollegors hänvisningar •Läsa dina meddelanden •Skicka SMS och e-post till kollegor •Söka i er interna kontaktlista •Uppdatera dina användaruppgifter •Administratör: Uppdatera andras användaruppgifter, sätta hänvisningar åt kollegor och administrera företagets talsvar https://tss.telenor.se

16

17 Interaktiv webbyta https://tss.telenor.se

18 Telenors telefonister •Våra professionella telefonister besvarar och hanterar era inkommande samtal enligt era önskemål •Arbetar i toppmodernt CallCenter med tekniska system av högsta kvalitet •Kontinuerlig kvalitetssäkring genom medlyssning och coachning •Ni bestämmer svarsfras och hur tagna meddelanden skall levereras till er – SMS, e-post, fax och webbyta

19 TSS Support •SPOC – Single Point Of Contact för allt som rör tjänsten –Från Telenor-mobil: kortnummer 600 ( ) –E-post: •En dedikerad support för Telenor Svarsservice •Implementation och driftsättning •Daglig drift och administration •Praktisk hjälp och support •Tillgänglig 7-19 vardagar

20 Några aktuella nyckeltal – TSS •Tidsperiod:Januari-april 2006 •Kötid, snitt:6,5 sekunder •Servicegrad:93 % av samtalen besvarade inom 10 sekunder •Tillgänglighet:97,7 % (dvs. 2,3 % tappade samtal) •Samtalstid, snitt:35 sekunder •Antal kunder/företag:320 •Antal anknytningar:Ca 5 000

21


Ladda ner ppt "Telenor Svarsservice • Växel • Telefonpassning. Några framgångsfaktorer för dagens företag •Hög tillgänglighetsgrad –Ett missat telefonsamtal kan vara."

Liknande presentationer


Google-annonser