Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Processkartläggning. Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten  Processen utgår från kunden  Kedjan fungerar fram till kund  De.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Processkartläggning. Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten  Processen utgår från kunden  Kedjan fungerar fram till kund  De."— Presentationens avskrift:

1 Processkartläggning

2 Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten  Processen utgår från kunden  Kedjan fungerar fram till kund  De inblandade får förståelse för såväl helheten som detaljerna  Var och en ser konsekvenserna av sitt arbete  Arbetssättet förbättrar kommunikationen mellan medarbetare, avdelningar och funktioner  Arbetssättet leder till förbättring som i sin tur stärker konkurrenskraften och därmed ökar lönsamheten

3 En process är: En serie av sammanhängande aktiviteter. Processen förädlar en vara eller tjänst för att tillgodose kundens behov. Processen är kontinuerlig och repetitiv. I varje process finns minst en leverantör som levererar indata och en kund som är mottagare av utdata.

4 TillverkningFörsäljningLeverans Huvudprocess Delprocess Aktivitet

5 Processmodellens fem faser Starta Analysera nuläget Förbättra Säkra kvaliteten Lösa problemet


Ladda ner ppt "Processkartläggning. Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten  Processen utgår från kunden  Kedjan fungerar fram till kund  De."

Liknande presentationer


Google-annonser