Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam."— Presentationens avskrift:

1 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region 05 Nyköping* OD mars helår * A-region 05 Nyköping är kommunerna; Nyköping, Oxelösund, Gnesta och Trosa. Nyköping/Oxelösund Trosa/Gnesta Nyköping/Oxelösund Trosa/Gnesta

2 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår personer läser SN varje dag (2011) Riket A-region 05 Räckvidd antal läsare Södermanlands Nyheter - räckvidd 2001 – 2011 i riket och i A-region 05 Nyköping. Med räckvidd menas; antal personer i befolkningen år som läser varje nummer av Södermanlands Nyheter. A-region 05 Åldersgrupp år Population

3 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår SN:s - upplageutveckling från 1998 Södermanlands Nyheter - upplaga 1998 – 2011 helår. Upplaga talar om hur många nummer av tidningen som distribueras i ett givet område. Upplagan anger antalet ex, men inte antalet läsare. Antalet läsare anges i räckvidd. Upplaga - antal Källa: TS:helår 2011

4 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Hushållstäckning – i 7 av 10 hushåll i Nyköping prenumererar man på SN Källa: TS:helår 2011 A-region 05 Åldersgrupp år Population Hushållstäckning talar om hur många hushåll i ett givet område som har ett eget prenumererat ex. I Nyköping prenumererar 7 av 10 hushåll (68%) på SN. SN:s dagliga upplaga är till 93% prenumererad och varje morgon får prenumeranter sin SN hem i brevlådan och 200 personer köper sitt lösnummer. Varje nummer av SN läses i genomsnitt av 2,4 personer. Inom parentes (populations- och hushållsändring sedan föregående år) OrtPopulationAntal hushållUpplagaHushållstäckning Nyköping (+435) (+213) % Oxelösund (+67)5 032 (+30) % Trosa (+16)4 456 (+3) % Gnesta (+42)4 137 ( +17) % A-reg 05 Nyköping (+560) (+263) %

5 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, riket, A-region 05 Nyköping och i kommunerna Räckvidd - antal läsare Riket A-region 05 (Nyköping+Oxelösund+Gnesta+Trosa) Nyköping Oxelösund Trosa Gnesta A-region 05 Åldersgrupp år Population

6 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, A-region 05 Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden A-region 05 Nyköping Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i A-region 05 Nyköping 72% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 76 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 81% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4gånger. Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger. A-region 05 Åldersgrupp år Population

7 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, Nyköping + Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping+Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden Oxelösund* Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Nyköping+Oxelösund 77% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 81% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 85 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,5gånger. A-region 05 Åldersgrupp år Population * Få intervjuer (under 100) Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger.

8 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Räckvidd SN år, Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta* Räckvidd och OTS vid fler införanden Trosa* Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Gnesta + Trosa 57% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 63% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,8 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 71% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4 gånger. * Få intervjuer (under 100) A-region 05 Åldersgrupp år Population Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Reklam är upprepning. Nyttan av att repetera din annons i tidningen gör att fler ges möjlighet att se den och att se den flera gånger.

9 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – kön och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 71% av männen läser SN varje dag. 36% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 77% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år är män (71%) av dem läser SN varje dag (36%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (77%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare ålderPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Män % % % Kvinnor % % % Totalt % % %

10 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår personer i A-region 05 Nyköping i åldern år bor i bostadsrätt (66%) av dem läser SN varje dag (33%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (73%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. A-region 05 Åldersgrupp år Population Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare BoendeformPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Bostadsrätt % % % Hyresrätt % % % Villa % % % Jordbruks- eller annat boende % % % Räckvidd – antal i procent av populationen A-region 05 Nyköping – boendeform och läsning SN - besök sn.se 66% av de som bor i bostadsrätt läser SN varje dag. 33% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 73% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

11 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare Ekonomiska lägetPopulationAntalDel av pop.AntalDel av pop.AntalDel av pop. Ej gott % % % Ganska gott % % % Mycket gott % % % A-region 05 Nyköping – ekonomiska läget och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 72% av de som tycker att hushållets ekonomiska läge är ”Ej gott”, läser SN varje dag. 20% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 69% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år tycker att hushållets ekonomiska läge är ”ej gott” (62%) av dem läser SN varje dag (20%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (69%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

12 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – utbildning och läsning SN - besök sn.se Räckvidd procent av populationen 76% av de som har grundskoleutbildning läser SN varje dag. 19% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 78% läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping i åldern år har grundskoleutbildning (76%) av dem läser SN varje dag (19%) besöker sn.se varje vecka eller oftare (78%) läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Läser SN Besöker sn.se varje vecka eller oftare Läser SN och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare ålderPopulationAntalAndel av pop.AntalAndel av pop.AntalAndel av pop. Grundskola % % % Gymnasium % % % Universitet Högskola % % %

13 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta läser vi mest i SN 96% av de kvinnorna som läser tidningen i A-region 05 Nyköping i åldern år läser lokala nyheter, 98% av männen. Männen läser i snitt tidningen 21 minuter/dag och kvinnorna 20minuter/dag. Stoppkraft – ju längre man läser/lyssnar/tittar på ett media, desto större är möjligheten för din annons att synas.

14 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta gör vi på Internet (81%) av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år använder e-post (65%) läser lokala nyheter. Tjänster på InternetAntalDel av pop. Använder E-Post % Betala Räkningar/Bankärenden % Telefonnummer/Adresssökning % Väder % Köp/Sälj % Nyheter % Butiker % Lokala Nyheter % Nöje/Evenemang % Resor % Tittar På Webb-Klipp Ex Youtube % Jämföra Priser % Musik % Tv-Kanal/Tv-Program % Mat/Dryck % Nätbutik % Riksnyheter % Specialintressen/Hobbies % Bostad % Wikisar (Wikipedia) % Använder Sociala Nätverk % Företag % Lyssnar På Musik Online % Tittar På Webb-Tv % Jobb % Kultur % Bil/Motor % Tjänster på InternetAntalDel av pop. Heminredning % Lyssnar På Webb-Radio % Radiokanal/Radioprogram % Hälsa/Friskvård % Sport % Chattar % Bloggar % Auktioner % Communities % Näringsliv/Ekonomi % Studier/Forskning % Aktier/Fonder/Börskurser % Nedladdning/Fildelning % Mode/Skönhet % Laddar Ner Musik % Lek/Tävlingar % Ledare/Debatt % Laddar Ner Film % Spelar Online-Spel % Kommenterar Andras Bloggar % Föräldrar/Barn % Spel Om Pengar Gambling6 0009% Mikrobloggar (Twitter/Bloggy)5 0008% Kärlek/Relationer4 0007% Skriver På En Egen Blogg4 0006% Dating3 0005% Kommenterar Nyhet P Nyhetssajt3 0004%

15 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – inställning till reklam i olika medier personer 42% av populationen i A-region 05 Nyköping i åldern år är ”ganska eller mycket positivt” inställda till reklam i morgontidningen (SN). Allmän inställning till reklamAntalDel av pop. Annonser i morgontidningar % Butiksreklam % Annonser i gratistidningar % Direktreklam i brevlådan % Annonser på Internet % Reklamtavlor/affischpelare % Reklambilagor i morgontidning % Annonser i telefonkataloger % TV-reklam % Radio-reklam5 0008% Reklam i mobilen2 0003%

16 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population personer (72% av populationen) i A-region 05 Nyköping läser SN varje dag (78% av populationen) läser SN varje dag och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. Räckvidder Radio, TV, www, och DR jämfört med SN i A-region 05 Nyköping procent av population MedieAntalDel av pop. SN+sn.se % SN % Direkt- reklam (oadr.) % TV4 >15 min/dag % sn.se % SR P4 >5 min/dag % Rix Fm >5 min/dag % SR P3 >5 min/dag % Bandit >5 min/dag %

17 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Nyköping – hantering av DR i brevlådan Hantering oadresserad DRAntal% av pop Nej tack till direktreklam % Slänger direkt5 0007% Bläddrar igenom % Läser det mesta500<1% A-region 05 Åldersgrupp år Population personer, 25% av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år har skylt på brevlådan med nej tack till reklam. 68% av dem läser SN varje dag. 32% besöker sn.se varje vecka eller oftare. 74% läser SN varje dag och/eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

18 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population genomsnittlig räckvidd i riket och A-region 05 Nyköping personer i riket besöker varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare. Det betyder att 35% av oss som bor i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare.

19 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår SN Dubbelläsning SN och - vecka i riket personer i riket i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + är läsare ( ). Trafiken på vecka ; ”unika besökare” gjorde ”besök” på sn.se och det gjordes ”sidvisningar” Unika webbläsare Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara antalet datorer som kopplats upp mot sn.se Sidvisningar Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara en fil eller en kombination av filer skickade till en användare som ett resultat av denna användares förfrågan. En förfrågan av en giltig användare ska resultera i en sidvisning. Besök Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara hur många gånger en unik webbläsare har varit uppkopplad mot mätobjektet och hämtat information

20 Källa: Orvesto Konsument 2011:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population SN personer i A-region 05 i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + i A-region 05 Nyköping är läsare ( ). Dubbelläsning SN och sn.se - vecka i A-region 05 Nyköping I A-region 05 Nyköping finns personer i åldern år (78%) av dem läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare! RÄCKVIDD 8 av


Ladda ner ppt "Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam."

Liknande presentationer


Google-annonser