Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Annonsbolaget i Göteborg AB • Startades 2008 av Pål Vireberg och Mats Tollesson. Bolaget har gedigen erfarenhet av annonsförsäljning sedan 1994. • NRJ,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Annonsbolaget i Göteborg AB • Startades 2008 av Pål Vireberg och Mats Tollesson. Bolaget har gedigen erfarenhet av annonsförsäljning sedan 1994. • NRJ,"— Presentationens avskrift:

1 Annonsbolaget i Göteborg AB • Startades 2008 av Pål Vireberg och Mats Tollesson. Bolaget har gedigen erfarenhet av annonsförsäljning sedan • NRJ, Metro och PunktSE är några bolag där vi har vår bakgrund och fostran. • Annonsbolaget är ett säljbolag som driver försäljning på uppdrag främst inom media. • Pål Vireberg och Mats Tollesson tillsammans med Roland Tipner. Ägare och grundare till Svensk Direktreklam och DirektPresskoncernen samt Niklas Hagberg, ägare till Store & Lilla soffbutiken utgör nuvarande ägarstrukturen. • Medarbetare: Anne-Lie Kroon och Dan Eklind. Uppdragsgivare: Stockholm Skavsta, Göteborg City, Stockholm Västerås och Jönköping airport.

2 Annonsera ditt budskap till 3,5 miljoner aktiva människor per år. Sveriges 4 största flygplats. Ägare: ADCHas och Nyköpings kommun resenärer Sveriges 7 största flygplats. Ägare: Volvo, Göteborgs stad och Swedavia resenärer Ägare: Västerås Kommun resenärer Sveriges Topp 15 största flygplats. Ägare: Jönköpings kommun resenärer

3 Stockholm 52 destinationer i 20 länder BudapestLondon-Stansted Marseille-ProvenceZadar Venedig-TrevisoKrakow BrindisiMalta ParisKroatien-Rijeka BeziersWarsaw- Shopien BiarritsLettland -Riga ChaniaRhodos EindhovenTrapani- Sicilien TessalonikiWarsawa-Modin DublinPortugal- Faro AlicanteBarcelona Baden-badenGrand Canaria MalagaPalma de Mallorca PisaTeneriffe AnconaBerlin-Schonenfeld AlgheroBremen Bryssel – CharleroiDusseldorf-Weeze EdinburghFrankfurt- Hahn Litauen -Kaunas Hamburg-Lubeck Estland-TallinMemmingen-Munich west Rom-Ciampino Milano – Bergamo Cypern-Paphos • Gdansk • Poznan • Katowice • Warsawa • Budapest • Belgrad (Serbien). • Skopje (Makedonien).

4 Göteborg 26 Destinationer i 16 länder London-Stansted Marseille-Provence Barcelona-Girona Palma de Mallorca Budapest Alicante Frankfurt-Hanh Malaga Pisa Sardinien-Alghero Edinburgh Kaunas - Litauen Rom-Ciampino Paris - Beauvais Milano – Bergamo Trapani- Sicilien Kroatien-Zadar Malta Warszawa Visby Budapest Gdansk Belgrad (Serbien) Skopje (Makedonien) Tuzla (Bosnien - H)

5 Jönköping 12 destinationer i 10 länder • Stockholm Arlanda • Stockholm Bromma • 25 flighter på vardagarna. • Teneriffa • Gran Canaria x 2 • Mexico • Lanzarote • Antalya x 2 • Rhodos • Mallorca • Kreta • Cypern • Split

6 Stockholm Västerås 8 destinationer • Antalaya • Bodrum • Alanya • Alicante • Malaga • London • Teneriffa

7 Upptagningsområde • Ligger nära E18. • Flygbussarna mellan Västerås flygplats och Cityterminalen i Stockholm. Bussen går i anslutning till alla reguljära flyg. • Äga av Västerås kommun. • Cirka 5 km öster om Västerås centrum. • Vid Hälla shoppingområde. • Avståndet till Stockholm är cirka 75 minuter med buss. • invånare i kommunen. • Lokalbuss nummer 3 avgår till Västerås central var tionde minut på vardagar mellan ch • Gratis Wi-Fi.

8 Upptagningsområden

9 Upptagningsområde * Ägs av Jönköpings kommun. * Resenärer * Resenärer * 40 % är affärsresenärer. * 60 % är charterresenärer. * 25 flighter på vardagarna. * 1 miljon människor. * 80 minuters bilresa runt Jönköping. * I Jönköpings kommun bor det människor.

10 Resenärerna Utländska & Svenska • 25 % Utländska resenärer • 75 % Svenska resenärer Västra Götalandsregionen Halland och Småland Flest från Göteborg 15 km från Göteborg city • 43 % Utländska resenärer • 56 % Svenska resenärer 46 % Stockholm 12 % Östergötland 12 % Sörmland 10 mil till Stockholm City

11 Målgrupp • 6% 0-19 • 24 % • 18% • 17% • 17% • 15% • 3%70 - • 52% kvinnor, 48% män • 71% äger sitt boende • 52% villa, 19% bostadsrätt, 29% hyresrätt. • 11%16-21 • 15%22-25 • 29%26-34 • 17%35-44 • 15%45-54 • 13%55- • 53 % kvinnor, 47 % män.

12 Våra resenärer - Era kunder • Fritidsresenärer och affärsresenärer. • Familj, grabb & tjejgänget. • Weekend: Sol, Golf, Musikal, Teater, Fotbollsresor. • Vill göra en bra affär - Kostnadsmedvetna. • Interaktiva och vana näthandlare. • Äventyrslystna, aktiva och självständiga.

13 Våra flygplatsarenor • Resenärerna tillbringar mellan 1 ½ - 2 timmar på flygplatsen. • Positiva intryck och öppna sinnen. • En terminal. • Snitslad bana. • Kompakta och enkla.

14 Varför annonsera hos oss? • Bygga varumärke. • Interaktivitet. • Kostnadseffektivt. • Profilering & lansering. • Sampling & event. • Kreativ annonsering. • Traditionell OOH annonsering.

15 Case Casino Cosmopol

16 Case Taxfree

17 Case GP Batteries

18 Case Taxi Göteborg

19 Case Nyköpings kommun

20 Case

21 Case Borås.com


Ladda ner ppt "Annonsbolaget i Göteborg AB • Startades 2008 av Pål Vireberg och Mats Tollesson. Bolaget har gedigen erfarenhet av annonsförsäljning sedan 1994. • NRJ,"

Liknande presentationer


Google-annonser