Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE"— Presentationens avskrift:

1 … … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE
KUND-RELATIONER KÄRN-RESURSER KANALER KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT

2 Vilka är våra viktigaste partner?
5. VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND-RELATIONER KUNDGRUPP Vilka är våra viktigaste partner? Vilka är de viktigaste leverantörerna? Vilka kärnresurser erbjuder våra partner? Vilka viktiga uppgifter har våra partner? Vilka är våra viktigaste uppgifter med tanke på… Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Inkomsterna? Vilket mervärde ger vi våra kunder? Vilket kundbehov tillgodoser vi? Vilka kundproblem löser vi? Vilka produkter och tjänster erbjuder vi olika kundprofiler? Hurdana kundrelationer förväntar sig våra kunder? Vilka kundrelationer har vi redan? Hur kostnadseffektiva är dessa kunrelationer? Vem ger vi mervärde? Vilka är våra viktigaste kundgrupper? KÄRNRESURSER KANALER Vilka kärnresurser behövs för Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Vilka kanaler är de viktigaste enligt våra kunder? Vilka kanaler utnyttjar vi för tillfället? Hur enhetliga upplevs våra kanaler vara? EFFEKTER OCH MÅTT KOSTNADSSTRUKTUR Vilka är de största utgifterna i verksamhetsmodellen? Vilka kärnresurser medför mest kostnader? Vilka viktiga uppgifter medför mest kostnader? Vilka förändringar eftersträvar vi? Hur påverkar vår verksamhet kundernas vardag? Hur mäter vi effekterna?

3 Allmän rådgivning om andra tjänster Skräddarsydda servicepaket
PARTNER VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND-RELATIONER KUNDGRUPP Församlingen Allmän rådgivning om andra tjänster Skräddarsydda servicepaket Valmöjligheter Kundansvarig som ger personlig service Tillgång till tjänsten, snabbhet och tillgänglighet Långvariga och bestående kundrelationer Förtroende Individualitet Kvalitetsfrågan löser vi genom servicepaket Goda förutsättningar att axla ansvar ”Hjärtat” i den egna gemenskapen Ofta en egenvårdare, kan också ta hand om andra släktingar och grannar Aktiv, har många hobbyer, har ofta gäster, gillar att ha folk omkring sig att utbyta åsikter med Den egna hälsan och välmåendet av betydelse också för andra Privata aktörer Servicestyrning KÄRNRESURSER KANALER Resurser för styrning Face to face Per telefon Närservice Kundansvarig KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT Servicepaket ökar effektiviteten ”Breda axlar” sparar kostnader Snabbt servicepaket -> kan återgå till samhället för att stödja andra Mått: tillgång till tjänsten och tjänstens tillgänglighet, kvalitetsmått


Ladda ner ppt "… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE"

Liknande presentationer


Google-annonser