Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avIngrid Nilsson
1
Kommunikationsstrategi Vår syn på uppdraget Göteborgs universitet, 19 april 2012 Solberg
3
Tillgång till 50 medarbetare, och ett brett nätverk Lars MattssonSusanne Spicar Mårten Westlund Carl Bjernstam Jeanette Gustavsson Magnus Matsson Åsa Vikner Solbergs huvudsakliga projektgrupp i samarbetet med GU: Tillgång till Solbergs övriga kompetenser och nätverk, t ex:
4
Många individer - Många specialiteter - Många olika vardagar
5
Olika kännetecken – Olika drivkrafter
7
Ett exempel på uppdrag: Göteborgs Stad Attraktiv arbetsgivare
8
Göteborgs Stad ”Vi vet vem vi är till för” Politiskt styrd organisation 48 000 medarbetare 100 olika yrkesroller 55 stadsdelar, fackförvaltningar och bolag Budget 22 miljarder
9
Utmaningarna 1.Stora pensionsavgångar och ökande konkurrens om arbetskraften 2.Omvärldens bild av staden som arbetsgivare: Okända och ointressanta arbetsuppgifter 3.Medarbetarnas bild av jobb i staden: Meningsfulla och intressanta jobb – nöjda, men inte stolta
10
88 procent av medarbetarna i Göteborgs Stad upplever att de har ett meningsfullt jobb. Göteborgs Stads medarbetarenkät 2010
11
Utmaningarna i projektarbetet 1.Förankring - rätt ambassadörer och viktiga intressenter 2.Förverkligande – tydliga ägare och utförare i linjen 3.Fortlevnad – attraktiv arbetsgivare i vardagen
12
Strategi + kultur
13
Göteborgs universitet Kommunikationsstrategi Två korta workshops
14
Lyckad förankring = kunskap och acceptans Diskutera: Vad krävs för att åstadkomma en lyckad förankring redan under projektets gång? Ta fram tre saker. Diskutera: Vilka personer eller funktioner är särskilt viktiga att involvera?
15
Lyckat utskottsarbete Diskutera vilka spelregler som ska finnas i gruppen för att ni ska nå resultat och ha roligt!
16
www.solberg.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.