Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kommunikationsstrategi Vår syn på uppdraget Göteborgs universitet, 19 april 2012 Solberg.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kommunikationsstrategi Vår syn på uppdraget Göteborgs universitet, 19 april 2012 Solberg."— Presentationens avskrift:

1 Kommunikationsstrategi Vår syn på uppdraget Göteborgs universitet, 19 april 2012 Solberg

2

3 Tillgång till 50 medarbetare, och ett brett nätverk Lars MattssonSusanne Spicar Mårten Westlund Carl Bjernstam Jeanette Gustavsson Magnus Matsson Åsa Vikner Solbergs huvudsakliga projektgrupp i samarbetet med GU: Tillgång till Solbergs övriga kompetenser och nätverk, t ex:

4 Många individer - Många specialiteter - Många olika vardagar

5 Olika kännetecken – Olika drivkrafter

6

7 Ett exempel på uppdrag: Göteborgs Stad Attraktiv arbetsgivare

8 Göteborgs Stad ”Vi vet vem vi är till för” Politiskt styrd organisation 48 000 medarbetare 100 olika yrkesroller 55 stadsdelar, fackförvaltningar och bolag Budget 22 miljarder

9 Utmaningarna 1.Stora pensionsavgångar och ökande konkurrens om arbetskraften 2.Omvärldens bild av staden som arbetsgivare: Okända och ointressanta arbetsuppgifter 3.Medarbetarnas bild av jobb i staden: Meningsfulla och intressanta jobb – nöjda, men inte stolta

10 88 procent av medarbetarna i Göteborgs Stad upplever att de har ett meningsfullt jobb. Göteborgs Stads medarbetarenkät 2010

11 Utmaningarna i projektarbetet 1.Förankring - rätt ambassadörer och viktiga intressenter 2.Förverkligande – tydliga ägare och utförare i linjen 3.Fortlevnad – attraktiv arbetsgivare i vardagen

12 Strategi + kultur

13 Göteborgs universitet Kommunikationsstrategi Två korta workshops

14 Lyckad förankring = kunskap och acceptans  Diskutera: Vad krävs för att åstadkomma en lyckad förankring redan under projektets gång? Ta fram tre saker.  Diskutera: Vilka personer eller funktioner är särskilt viktiga att involvera?

15 Lyckat utskottsarbete  Diskutera vilka spelregler som ska finnas i gruppen för att ni ska nå resultat och ha roligt!

16 www.solberg.se


Ladda ner ppt "Kommunikationsstrategi Vår syn på uppdraget Göteborgs universitet, 19 april 2012 Solberg."

Liknande presentationer


Google-annonser