Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Marknadsföring av turism
Kapitel 10
2
Marknadsplan 1. Nulägesanalys: Pest Swot
Marknadsanalys av kunder och konkurrenter Marknadsndersökning Maila förklaring och redovisa 4 uppgifter på ti v 36
3
2. Marknadsmål Vart vill vi komma? Marknad - affärsidé
Produkt – målbeskrivning, målgrupper, säljvolym Pris Volym – marknadssegment (en del) Lönsamhet Genomgång och uppgift kommer på tisdag v 36
4
Handlingsplan De 5 P:na Produkt, Plats, Påverkan, Pris, Personal.
Produkt: Turisttjänst - service, kvalitet, prestige, namn, varumärke Plats: Geografisk plats, där produkten blir tillgänglig för kunden Påverkan: Fem konkurrensmedel s Annonser, reklam, personlig förs, Mässor Pris: Företagets kostnader, kunden vilja och förmåga att betala, konkurrens på marknaden Personal: Kunnande, kompetens och service Marketing mix= kombination av ovanstående
5
Utvärdering Uppföljning och kontroll Mätbart Realistiskt Se sid 195
Exempel på utvärdering av en enkät (tvärgruppsredovisningen)
6
Tips till provet: Läs kapitel 10. Repetera power-point . Reflektion i wordpress/blogg Marknadsundersökningsmetoder
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.