Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avUlla-Britt Lindgren
1
Karl-Johan Bodell Konferens om Infrastrukturplanerna för 2010 – 2021 RF den 20 maj -09
2
Karl-Johan Bodell fossilbränslefri kollektivtrafik REGIONFÖRSTORING
3
Karl-Johan Bodell Trafikupphandlingar Nyligen genomförda upphandlingar med avtal som gäller till - Tågtrafiken-2014 El och miljödieselalternativbränsle för miljödiesel ? Busstrafiken-2014 + option 3 år Upphandling 2017 helt miljöanpassad
4
Karl-Johan Bodell Miljöutfall vid avtalstecknande Miljödiesel används i 47% av trafiken RME används i 42% av trafiken Biogas används i 11% av trafiken
5
Karl-Johan Bodell Upphandling 2008, koldioxidutsläpp - 43% + 8%
6
Karl-Johan Bodell STRÅK I KALMAR LÄN Stångådalsbanan Tjustbanan Kust till Kustbanan E 22 Vad saknas i befintliga stråk? Vad är kriteriet för att kallas stråk?
7
Karl-Johan Bodell Vad saknas i befintliga stråk? Hållplatser längs stråket Likformighet vid hållplatserna Pendlarparkeringar Gångvägar med funktionsanpassning
8
Karl-Johan Bodell Kriterier för att kallas stråk Resandeflöde i båda riktningar Hög turtäthet Styv tidtabell Snabb trafik Ej avvika från uttalat stråk Ska på sikt ta marknadsandelar från bilen
9
Karl-Johan Bodell Viktiga satsningar för att stråktrafiken ska lyckas i Kalmar län Motorvägshållplatser (omstigningsplatser) - Söderåkra - Ålem - Mönsterås - Påskallavik - Ankarsrum - Storebro - Träffpunkt Öland - Algutsrum
10
Karl-Johan Bodell STRÅK Timmestrafik Varannantimmestrafik Förtätning vid peaktider Trafik i Kalmar län 2008 Första stråket genomförs – Kalmar – Oskarshamn Oskarshamn - Västervik
11
Karl-Johan Bodell Reslängd i stråket, totalt Reslängd för resor över kommungräns km Genomsnittlig reslängd i stråket Kalmar-Oskarshamn
12
Karl-Johan Bodell
14
Nöjdhet med resan i stråket mellan Oskarshamn - Kalmar 80% ger betyg 4 eller 5
15
Karl-Johan Bodell Utveckling Vilket är nästa stråk att utveckla i Kalmar län?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.