Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avNiklas Axelsson
1
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund
2
Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket är allt som vi tillsammans gör inom och ut ur SPF
3
Allt vi gör sänder ut signaler Allt som vi gör sänder ut signaler: Veteranen spf.se och föreningswebbar Sociala medier Annonser Nyhetsbrev, informationsmaterial, broschyrer Remisser och rapporter
4
Allt vi gör sänder ut signaler Allt som vi gör sänder ut signaler: Media; nyheter och debatt Hur vi svarar på mail och telefon Aktiviteter, träffar, evenemang Den konkreta rekryteringssituationen Varje möte med en potentiell medlem Varje möte med den som redan valt att bli medlem
5
Vi är alla en del av varumärket Vi är alla inom SPF en del av varumärket Sveriges Pensionärsförbund Varumärket är hela den samlade bilden och identiteten hos oss som förbund Allt vi säger och gör bygger och påverkar den bilden
6
Varumärket är ett löfte Varumärket är också det löfte som vi ger till alla mottagare i kommunikationen Ni i distrikten och föreningarna är de som påverkar varumärkets betydelse allra mest Hur upplever mottagaren varumärkets kommunikation? Hur upplever mottagaren varumärkets beteende? Varumärkesupplevelsen är det som skapar och bygger vårt varumärke SPF
7
Varför är varumärkesarbetet viktigt? Vi köper inte bara varor och tjänster – vi köper ett varumärke och dess värderingar Vi ska som organisation ta plats och synas på en arena tillsammans med många andra aktörer och budskap Intresset för medlemskap i organisationer minskar Medlemmarna väljer oss två gånger!
8
Vilka är SPF? SPF, Sveriges Pensionärsförbund, är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation för seniorer. Vi finns runt om i landet och har cirka 270.000 medlemmar fördelade på drygt 830 föreningar och 27 distrikt. Prioriterade frågor är äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.
9
Vad gör SPF, varför medlemskap? Huvudfrågor som utgör grunden i vår marknadsföring: Äldrepolitik Folkhälsa och kompetensutveckling Gemenskap Medlemsförmåner Veteranen
10
Seniorer i tiden – inflytande, valfrihet, livskvalitet
11
Vad säger SPFs logotype? Seniorer i tiden – vi har erfarenhet och kompetens, vi följer med vår tid och säger och gör saker som visar det Inflytande – vi påverkar äldrepolitiken, vi är seniorernas röst i samhället Valfrihet – vi anser att valfriheten är viktig för individen Livskvalitet – vi anser att äldre har rätt till ett gott och kvalitativt liv
12
Spännande fortsättning följer… Nya stadgar Utvidgat medlemserbjudande Nya krav på medlemsnytta från nya medlemsgrupper Nytt namn?!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.