Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner"— Presentationens avskrift:

1 Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner
kunskap kunskap Kontextnivå kunskap föreläsa Lektions underlag examinera anmälning Lektioner Studenter La.under.lag F-deltagare L-deltagare E-deltagare kunskap Ge moment La-deltagare anmäla Laborera Studentuppgifter kunskap Anmälningsuppg. kunskap Studenter resultat

2 F4 Instuderingsfrågor Vad är det för skillnad mellan en affärsprocess och en verksamhetsprocess? Varför är det viktigt att modellera verksamhetsprocesser i form av grafiska modeller Varför konstruerar man As-IS och TO-be modeller av verksamheter? Redogör vad som visar på de olika nivåerna i ett DFD. Man kan kategorisera processer enligt de aktiviteter som utförs i processen, vilka kategorier finns. Ge även ett konkret exempel per processkategori.

3 Inlämningsuppgiften hemsjukvård
Efter modelleringsseminariet om inte senare kan du göra följande: söka information om hemsjukvård skriva verksamhetsbeskrivning, tips titta på hur verksamhetsbeskrivningar i lektionsuppgifter till lektion 1 ser ut konstruera arbetssystemet (skissa på detta borde du kunna göra nu) konstruera dataflödesdiagrammet (detta kan du definitivt börja göra efter lektionen 1, DFD Efter föreläsningen och Itea-laborationen Beskriva mjukvaruarkitekturen Beskriva hårdvaruarkitekturen Fundera över resterande punkter i inlämningsuppgiften ( nästa föreläsning, systemutveckling, planering av systemutvecklingsprojekt etc)


Ladda ner ppt "Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner"

Liknande presentationer


Google-annonser