Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Gilla oss! Så jobbar vi med Facebook. 2015+03-06 Kommunikation
2
Här är vår Facebooksida
3
Därför behöver kommunen Facebook Vi skapar en positiv och öppen bild av kommunen – det tjänar vi på. Vi kommunicerar direkt i en kanal som de flesta kommuninvånare använder till vardags. Vi når fler än via webbplatsen.
4
Därför behöver kommunen Facebook Vision 2030 ”Kommuninvånarna är delaktiga och upplever att de har inflytande över kommunens utveckling.” ”Enköping berikas och stärks av jämställdhet, mångfald och en god integration.”
5
Kommunikatörer Kommunledningskontoret: uppdrag@enkoping.se Samhällsbyggnadsförvaltningen: Elin Stenius, telefon (62) 50 45 Serviceförvaltningen: Maria Krés, telefon (62) 50 17
6
Skolförvaltningen: Jessica Lindegren, telefon (62) 51 56 Utbildningsförvaltningen: Maria Johansson, telefon (62) 55 58 Vård- och omsorgsförvaltningen: Åsa Sundström, telefon (62) 65 56 Kommunikatörer
7
Miljö- och byggnadsförvaltningen: Annika Eklund, telefon (62) 54 43 Socialförvaltningen: Carina Eriksson, telefon (62) 54 65 Upplevelseförvaltningen: Linn Eriksson
8
Redaktörsgruppen Kommunledningskontoret: Susanne Järved, telefon (62) 61 77 Kommunledningskontoret: Erik Eklund, telefon (62) 61 87 Samhällsbyggnadsförvaltningen: Elin Stenius, telefon (62) 50 45 Skolförvaltningen: Jessica Lindegren, telefon (62) 61 56
9
Redaktörsgruppen Vård- och omsorgsförvaltningen: Åsa Sundström, telefon (62) 65 56 Upplevelseförvaltningen: Linn Eriksson Medborgarservice: Tove Björkvall, telefon (62) 64 93
10
Vi älskar mångfald
11
Vi tänker mångfald Vi vill visa upp: Hela kommunen. Mångfalden hos våra invånare. Våra verksamheter. Vårt föreningsliv och näringsliv.
12
Vi tänker jämställt …till skillnad från en del andra.
13
Går det att gilla, dela eller kommentera inlägget? När och hur ofta publicerar vi? Vad får inlägget för effekter? Klarar vi av konsekvenserna? Vad tänker vi på när vi publicerar?
14
Hur skriver vi? Alltid inspirerande, aldrig ointressant Alltid begripligt, aldrig byråkratiskt Alltid hjälpsamt, aldrig avvisande
15
Hur skriver vi? Alltid personligt, aldrig formellt (du-tilltal) Alltid neutralt, aldrig partipolitiskt Alltid genuint, aldrig tillgjort
16
Vad skriver vi om? Det som påverkar oss i vardagen. Positiva saker som händer i kommunen. Allt som vi är stolta över. Politiska beslut. Kriskommunikation.
17
Exempel 1: Toppinlägg: Sagofarbrorn
18
Exempel 2: Skolsatsningar
19
Exempel 3: Våra volontärer
20
Exempel 4: Invånarnas välmående
21
Exempel 5: Söker du jobb?
22
Exempel 6: Viktigt i vardagen
23
2012-08-14 23 Exempel 6: Aktiviteter
24
2012-08-14 24 Exempel 7: Kriskommunikation
25
Exempel 8: Enköpings parker
26
Så här har vi lyckats Fler och fler gillar sidan – vi närmar oss 2 000 gillare. Högt rankade på Likealyzer – flera gånger bäst av alla kommuner.
28
8 maj: Snyggare brev och bildspel. Vi berättar mer om kommunens nya Officemallar. 5 juni: Kommunens webbplats 4 september: Klarspråk 2 oktober: Planera din kommunikation 6 november: Ny grafisk profil 4 december: Kika på nya webbplatsen Kommande frukostar
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.