Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING."— Presentationens avskrift:

1 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010

2 RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING

3 ANTAL BESÖKARE 2010 2009 22 60023 400 18 50017 500 4 1005 900 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Totalt antal besökare  Nya besökare  Från tidigare år

4 KÖN 2010 2009 52,5%51% 47,5%49% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Kvinnor  Män

5 ÅLDER 2010 2009 13%15% 12%16%28% 27%25% 15%13% 4%3% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Upp till 25 år  26-30 år  31-40 år  41-50 år  51-60 år  61 år –

6 URSPRUNG 2010 2009 80%82% 20%18% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Född i Sverige  Född utomlands

7 HUR HITTAR BESÖKARNA OSS? 2010 2009 27%25% 26%17%18% 6%8% 5%8% 4%6,5% 4%1% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Arbetsförmedlingen  Vänner/bekanta  Internet  Media  Broschyrer/trycksaker  Kommunen  Trygghetsrådet Fler: Banken 3% (6%), Almi 3% (2,5%), Verksamt.se 2% (-), Mässor 2% (2%) Källa 2010: Kundundersökning, NKI. Källa 2009: Intern resultatundersökning

8 TYP AV RÅDGIVNING 2010 200951% 24%25% 8%9% 7%9% 9%7% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Utvärdera affärsidén  Budget/Finansiering  Marknadsföring/Försäljni ng  Organisation/Tillstånd/My ndighetskontakter  Övriga frågor

9 FÖRETAGSSTARTER  STARTFREKVENS  ANTAL STARTER  BOLAGSFORM  SEKTOR  BRANSCH NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

10 FREKVENS, ANTAL STARTER 2010 2009 47%43% 10 60010 100 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Startfrekvens  Antal starter

11 BOLAGSFORM 2010 2009 69%72% 25%19% 5%8%1% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Enskild firma  Aktiebolag  HB/KB  Annan Källa 2010: Kundundersökning, NKI. Källa 2009: Intern resultatundersökning

12 SEKTOR 2010 2009 68%65% 25%27% 7%8% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Tjänstesektor  Handel  Industri & hantverk

13 BRANSCH 2010 2009* 11% 10% 7% 6% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Hälsa / Sjukvård  Ekonomi / Juridik / Konsult- / Tjänsteföretag  Detaljhandel  Bygg / Anläggning / Fastigheter  IT / Telekom Fler: Restaurang/Hotell/Turism 5%, Kultur 4%, Marknadsföring/PR 4%, Media/Förlag 3%, Utbildning/Forskning 3%, Industri 3% * Inget jämförelsetal för 2009

14 NÄTVERK  SAMARBETSPARTNER  KOMPETENSNÄTVERK  IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

15 SAMARBETSPARTNER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 2 450 (2 400) företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar NyföretagarCentrum

16 KOMPETENSNÄTVERK NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 4 100 (3 600) personer finns i NyföretagarCentrums kompetensnätverk

17 IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 45 500 (33 200) timmars ideellt arbete har NyföretagarCentrums kompetensnätverk lagt ned på verksamheten under 2010

18 FINANSIERING  OMSÄTTNING  PRIVAT VS. OFFENTLIG FINANSIERING NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

19 OMSÄTTNING 2010 2009 89 000 000 kr*82 000 000 kr* 3 900 kr3 500 kr 4 800 kr4 700 kr 8 400 kr8 200 kr NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Totalt  Per besökare  Per nybesökare  Per företagsstart Alla NyföretagarCentrum inkl. moderorganisationen NyföretagarCentrum Sverige

20 PRIVAT VS. OFFENTLIGT 2010 200960%40% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Privat  Offentligt Snitt för alla NyföretagarCentrum inkl. NyföretagarCentrum Sverige

21 NYFÖRETAGARCENTRUM


Ladda ner ppt "NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING."

Liknande presentationer


Google-annonser