Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBo Fransson
4
Omvärldsfaktorer Politiken påverkar ramarna Marknads- plats EfterfråganUtbud
5
SCB/HUI
6
HUI/SCB
7
2011201220132014 BNP-tillväxt3,70,90,82,2 Sysselsättning2,10,6–0,10,1 Arbetslöshet7,57,78,38,4 Inflation (KPI)30,90,41,2 Reporänta1,7510,751,25 Offentligt finansiellt sparande0,2–0,5–1,2–1,1 Konjunkturinstitutet
8
100 * 1.028 = 173 600 → 1000 20
10
Tillväxt 2007-11Mrd.krAndel Totalt61100% Topp 254065% Topp 102338% Topp 31220% 200 lägsta611% Handeln i Sverige/HUI
12
City Externt Stadsdel Region Mindre orter @
14
Fastighetsägarna
15
Tensta Rinkeby Hässelby Gård Ropsten (Hjorthagen) Örnsberg Axelsberg Telefonplan Fruängen Bredäng Sätra Vårberg Hagsätra Högdalen Bandhagen Gullmarsplan Hammarbyhöjden Björkhagen Kärrtorp Bagarmossen Skarpnäck Dalen
16
Marknadens storlek, karaktär och tillväxt? Konkurrensen Förbättrings- potential Genom- förande
20
Konkurrens mellan butikskoncept
21
Dynamik bland nya företag och konkursföretag
22
Dynamik bland existerande företag
23
Källa: Hultén, 2007 + eget Framgångsdimensionerna Osynliga kundfaktorer Organisation och medarbetare Inköp och sortiment Logistik och distribution Teknologi och system Synliga kundfaktorer Koncept, pris och sortiment Design och profil Läge och lokalisering Omgivning och personal
24
Entreprenöskap och spelreglerna
27
Systematiskt innovationsarbete 3 personer i varje grupp Varje person skriver ned 1 idé/lösning och använder 1 minuter till detta. Skicka vidare idé till nästa person i gruppen. Använd 1 minuter för att bygga vidare på och förbättra idéerna. Skicka vidare en gång till Diskutera i gruppen Diskussion i plenum
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.