Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

2014-08-22Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "2014-08-22Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013."— Presentationens avskrift:

1 2014-08-22Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013

2 2014-08-22Sidan 2 Bakgrund Telge Energis projekt Mest efterfrågade förbättringen från befintliga kunder Stort hinder för att bli aktiv på elmarknaden

3 2014-08-22Sidan 3 Fakta Start 2011 2 000 privatkunder > 70 elnät Elnätsfakturan ställs om till Telge Energi Tjänsten ej öppen för fler kunder

4 2014-08-22Sidan 4 Erfarenheter processer Olika intresse från nätägare Krävdes olika rutiner med olika nätägare Svårt att få in nätfakturan i tid – mycket manuellt jobb

5 2014-08-22Sidan 5 Erfarenheter kunder - Kunderna fick påminnelser och krav + Kundtjänsten kan hantera nätavgiftsfrågor + Underlättar för kunder som flyttar – bara anmäla till ett bolag, får en slutfaktura

6 2014-08-22Sidan 6 Slutsatser Kunderna vill ha tjänsten Omöjligt utan tydligt regelverk med standardiserad informationsöverföring Kräver tidsgränser Mätvärden/nätavgift får ej ändras Dubbeljobb – ingen effektivisering

7 2014-08-22Sidan 7 Framtiden Tydligt regelverk med tidsgränser Använda EDIEL – går att komplettera något av de meddelanden som finns idag Tidsgränser måste sättas så att kunden kan ha ffd i slutet av månaden Bara ett bolag kan skicka påminnelser och kräva in betalning


Ladda ner ppt "2014-08-22Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013."

Liknande presentationer


Google-annonser