Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010."— Presentationens avskrift:

1 Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010

2 Detta ska du glömma: •Sändning •Budskap •Målgrupper

3 Information är ute! Kommunikation är inne! Interaktivitet Internet Nätverk Delning

4 Innehållet Vilka är det som deltar i kommunikationen? Vad är budskapet ? Samtalsämnet? Hur kommer vi i kontakt ?

5 Intentionsdjup? engagerar sig stöder känner till ? Vilka

6 Vilka nivåer vill vi påverka? •Projektnivån? •Organisationsnivån? •Lokal nivå? •Regional nivå? •Nationell nivå? •Transnationell nivå? •Strukturell nivå? Resultat Effekte r Strukturer

7 Vilka resultat är viktigast att sprida? •Hur bra vi är? •Svårigheter vi har? •Antal deltagare? •Arbetsmetoden? •Lösningsmodellen? •Samarbetsformen? •Processen? •Lärdomarna? Projekt Resultat Innovativ idé

8 Titta systematisktMålgruppBudskapMetod FackpressNya jobbMöte och webb MålgruppBudskapMetodResultat FöretagarnaNya jobbMöte och web20 deltagare

9 Besök Referensgrupp Användargrupp/Fokusgrupp Seminarier, konferenser etc Egna medier Massmedia Publika evenemang Kanaler: Besök Referensgrupp Användargrupp/Fokusgrupp Seminarier, konferenser etc Egna medier Massmedia Publika evenemang

10 Pressreleaser Trycksaker Tidningar Hemsida, Video Sociala medier

11 Överflöd av information - vanans makt är stor •Bättre med befintliga kanaler än nya. •Nytt medium kräver extra ansträngning

12 •Vilka forum träffas man i? •Vilka medier vänder sig till denna grupp? • Vilken kultur finns där? • Vilket tonläge gäller? Var finns målgruppen?

13 Välj press efter målgrupp och budskap! TV snabbt och stort Tidningar längre ”förbränning” Cyberrymden är oändlig

14 VAD ÄR INTRESSANT ATT BERÄTTA ? NYHETSVÄRDERING OBS OBS OBS: Hälsan tiger till Lokalt - Personligt - Problematiskt

15 Norrbottenskuriren 28 september 2010 Vill se nyttan av EU-bidrag LULEÅ. Ger de summor som kommunen satsar i EU- projekt valuta för pengarna.? Det ville Vänsterpartiet veta.. PRESSKLIPP

16 SYDSVENSKAN 25 februari 2009 Malmös näringsliv utvecklas med 26 EU-miljoner Ekonomi. Tusentals kurser och massor av nätverkande – med 26 miljoner kronor i EU-bidrag ska Malmös företag rusta för framtiden. Företagsakademien 2.0 drog i gång i går, med vidareutbildning av både anställda och företagsledare. PRESSKLIPP

17 The media is the message - storytelling Alltid beredskap för pressen! Håll ”projektidén^ i minnet! Berätta vad du håller på med! Glöm inte: ALLTING SIGNALERAR


Ladda ner ppt "Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010."

Liknande presentationer


Google-annonser