Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avJakob Svensson
1
M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R Förbättrat Resultat & Tillväxt Inom Video Summering av år 2004 Ray Mauritsson, CEO
2
Agenda Summering 2004 och Axis idag Video - tillväxt och breddad produktportfölj Trender och marknadsutveckling
3
Två produktområden Nätverksvideolösningar Världsledande Axis största produktområde Fler än 400,000 installerade enheter Skrivarservrar Tvåa på världsmarknaden Fler är 3,000,000 installerade enheter
4
2004 i korthet Förbättrad lönsamhet Tillväxt inom Video, +33% Breddad produktportfölj 8 nya patent, totalt 41 Nya partnerskap Utmärkelser
5
Finansiell utveckling 2004 Nettoomsättning: 691 MSEK (624) Rörelseresultat: 48 MSEK (1) Resultat före skatt: 57 MSEK (8)
6
Q1 2005 Total tillväxt, 15% Fortsatt tillväxt inom Video, + 35% Fortsatt utveckling av produktportföljen Partner med HID Nytt säljkontor i Kanada
7
Finansiell utveckling, Q1 2005 Nettoomsättning: 175 MSEK (152) Rörelseresultat: 14 MSEK (-5) Resultat före skatt: 14 MSEK (-5)
8
Försäljning Q1, 2005 Print 22% Video 75% Övrigt 3% Americas 30% EMEA 46% Asia 24%
9
Nya generationens videoprodukter Nya kompressionstekniker Högre upplösning Maximal bildöverföringshastighet Trådlös access Power over Ethernet Nätverks Dome och PTZ-kameror
10
Axis produktportfölj, video
11
Kundsegment Retail Bank Transportation Government Education Industrial
12
Kundcase – Turning Torso Axis kameror skapar trygghet i världskänd byggnad
13
Teknologitrender Smarta kameror och integrerade system Ny teknologi öppnar upp för ökade möjligheter inom bildkvalitet och funktionalitet Exempel: ¬ Megapixel ¬ Ökad skalbarhet ¬ Registreringskyltsidentifiering ¬ Digital PTZ
14
AXIS Image Enhancer - Exempel I dimma utanför Axis, Lund
15
Integrerade system Utveckla branschens första öppna gränssnitt (API) Integrera video- och passagekontroll-system Möta kraven från säkerhetsmarknaden
16
Teknologiskiftet accelererar
17
Video: Försäljningsutveckling 1998-2004
18
Utblick 2005 Fortsatt samarbete med partners Vidareutveckling av produktportföljen Långsiktiga mål (3-5 år) 20% genomsnittlig årlig tillväxt för koncernen 10% lönsamhet Soliditet > 50%
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.