Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting"— Presentationens avskrift:

1 Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Personcentrerad processkartläggning – PCP Frågor att besvara i varje steg av processen Vad är viktigt för kund/invånare/patient/brukare/närstående/elev/klient/etc. utifrån sina behov? Vad och hur gör vi för att tillmötesgå dessa behov? Vad säger riktlinjer/erfarenheter/evidens om vad som skulle behöva göras? Vad och på vilka sätt ges information till kund/invånare/patient/brukare/närstående/elev/klient/etc.? Vilka förutsättningar behöver finnas på plats (kompetenser, samverkan, teknik, e-tjänster, kapacitet, behov av flexibilitet)? Utifrån svaren, vilka risker finns och vad skulle vi kunna förbättra?

2 Förebyggande

3 Behov uppstår

4 Kontakt

5 Utredning

6 Beslut om åtgärd/behandling

7 Genomföra åtgärd/behandling

8 Uppföljning

9 Resultatåterkoppling – vad behöver vi följa upp?
Kund/patienterfarenheter Professionellt genomförande Funktionella resultat (fysiskt, psykiskt, socialt) Resurser


Ladda ner ppt "Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting"

Liknande presentationer


Google-annonser