Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Personcentrerad processkartläggning – PCP Frågor att besvara i varje steg av processen Vad är viktigt för kund/invånare/patient/brukare/närstående/elev/klient/etc. utifrån sina behov? Vad och hur gör vi för att tillmötesgå dessa behov? Vad säger riktlinjer/erfarenheter/evidens om vad som skulle behöva göras? Vad och på vilka sätt ges information till kund/invånare/patient/brukare/närstående/elev/klient/etc.? Vilka förutsättningar behöver finnas på plats (kompetenser, samverkan, teknik, e-tjänster, kapacitet, behov av flexibilitet)? Utifrån svaren, vilka risker finns och vad skulle vi kunna förbättra?
2
Förebyggande
3
Behov uppstår
4
Kontakt
5
Utredning
6
Beslut om åtgärd/behandling
7
Genomföra åtgärd/behandling
8
Uppföljning
9
Resultatåterkoppling – vad behöver vi följa upp?
Kund/patienterfarenheter Professionellt genomförande Funktionella resultat (fysiskt, psykiskt, socialt) Resurser
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.