Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Arenabolaget i Linköping AB

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Arenabolaget i Linköping AB"— Presentationens avskrift:

1 Arenabolaget i Linköping AB
Marknadsplan Arenabolaget i Linköping AB Shajan Kozegary Hassan Ali Thomas Negassi Junior Asante Robin Johansson Nermin Gutic

2 Upplägg Arenabolaget AB
Nuvarande situation -> Analys -> Åtgärder -> Uppföljning Frågor

3 Nuvarande situation Lokalerna K&K och stångebrområdet erbjuder möjligheter Brett utbud Går bra för företaget, finns dock plats för småförbättringar

4 Intern och extern marknadsföringsanalys
Lågkonjunktur Opererar inom sveriges 4:e största storstadsregion Finns möjlighet till utvidgning av interaktion via sociala medier

5 S.W.O.T-Analys Styrka: Östergötlands ledande evenemangsaktörer
Möjligheter: Större befolkning, Linköpings flygplats Hot: Fortsatt lågkonjunktur, städer med "större/bättre" lokaler Svagheter: Skyltar inte med framgångar. Negativa resultat under 4 år, externt eller internt?

6 Mål och målpåverkande faktorer
"Att vända landets blickar mot Linköping" "Vi ska våga vara annorlunda och unika med ett brett utbud av evenemang och mötesplatser för alla." Konkurren som kända artister och underhållare

7 Marknadsstrategi Marknadspenetration Geografisk position
Differentiering

8 Åtgärdsförslag Använd positiv feedback
Marknadsför sig mer mot studenter Möjligtvis införande av Medlemskort!?

9 Budget Svårt att få tag på information
Inte ens marknadschefen kunde hjälpa oss Måste beställa offerter ifrån företag, det gör dom inte åt oss.

10 Uppföljning Hålla koll på antalet nya medlemmar
Följa köpbeteende via CRM databas Hålla kontakt och ställa frågor via facebook/twitter

11 Frågor ?


Ladda ner ppt "Arenabolaget i Linköping AB"

Liknande presentationer


Google-annonser