Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Anna Blomquist, Pernilla Larsson, Jenny Fiskàare & Clara Frost
Grupp 9 Anna Blomquist, Pernilla Larsson, Jenny Fiskàare & Clara Frost
2
Reflektion av lösning mellan Caterpillar och ABB
Lösningen blev att ABB ”la sig platt” och respekterade Caterpillars upplevda frånvaro av relation Enligt oss hade inte ABB tydliggjort inom organisationen hur viktig caterpillar var som kund - KAM-programmet kanske inte hade lyckats inom alla affärsområden Vi anser att lösningen på ett sätt är bra då den första analysen varit bristfällig i och med att det fanns någon relation mellan båda parter Lösningen är en bra första åtgärd, men vad är nästa steg? Vi tror att bristen på engagemang i relationen beror på den felaktiga analysen av att de Caterpillar inte skulle vara någon nyckelkund. Någon har gjort fel någonstans och vi anser att det är mest ABBs ansvar då det är det som säljer och borde vara de som initierar relationen
3
Reflektion av seminarieform
Mest givande om man ska förbereda sig i grupp Hade varit mer givande om man behövde skriva något innan gärna i grupp Dock var seminarieledaren entuisiatisk och fick igång diskussion Seminarieledaren ställde frågor som fick studenterna att tänka vidare Vävde in mer begrepp som ”switching cost” Hade vart bättre med mindre grupp Bra att man behövde vara med i diskussion då man hela tiden kunde få frågan
4
Egna insatser Som grupp upplevde vi att vi hängde med i diskussionen och hade tagit upp många av de punkter som kom upp innan caseseminariet Vi fick alla prata under seminariet – och kunde svara på våra frågor Alla lyssnade och bidrog med en god diskussion och stämning
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.