Ladda ner presentationen
1
Reklam Vem får synas och hur?
2
Arbetsgång Modell för att analysera Symboler och begrepp i analys
Elevexempel ”Dålig reklam” Gruppuppgift ”Bra reklam” Kobra – om funktionsnedsättning Normkritiskt projekt
3
Att analysera bild Beskriv bilden i detalj
Förklara vilka känslor den ger Vem är avsändare? Vem är mottagare? Var finns bilden, d v s kanal? Vad står i textmeddelandet? Underliggande budskap: Vad vill texten säga egentligen? Vilken effekt ger bilden?
4
Djupanalys: Coca Cola och ämnesspecifika ord
cola-heist/ \\Ad.stockholm.se\cli- home\ca2home018\aa17865\Desktop\c3a4mnes specifika-ord-och-begrepp.pdf
5
Exempel analys: Skopunkten
6
Exempel analys: Motorola
7
Vad är dålig reklam och varför?
Tankekarta Om retuschering: 0jf46U wjGiF-s Om könsroller: b1w52yE
8
Analysera dålig reklam i grupp
Beskriv och analysera en bild enligt modellen. Ringa in problemet och delge gärna en lösning.. Redovisa muntligt.
9
Goda exempel(?) Kobra om modell med funktionsnedsättning:
video/ /kobra/k obra-avsnitt-1-2 JC och Dressman: bnj5E N5nMdg0ng
10
Vem får synas? Projekt med åsikter:
7/valdigt-manga-som-inte-kanner-sig- representerade/
20
Gruppuppgift – Bra reklam
Gör en egen eller gör om en reklambild, alternativt motreklam; driva med företaget, s k adbusting. \\Ad.stockholm.se\cli- home\ca2home018\aa17865\Desktop\motreklam.pdf Redovisa muntligt. Förklara tankar och öppna upp för diskussion!
21
Förmågor och kunskapskrav
Eleven kan samtala om och diskutera varierande ämnen genom att ställa frågor och framföra åsikter med enkla och till viss del underbyggda argument på ett sätt som till viss del för samtalen och diskussionerna framåt. Eleven kan samtala om och diskutera varierande ämnen genom att ställa frågor och framföra åsikter med utvecklade och relativt väl underbyggda argument på ett sätt som för samtalen och diskussionerna framåt. Eleven kan samtala om och diskutera varierande ämnen genom att ställa frågor och framföra åsikter med välutvecklade och väl underbyggda argument på ett sätt som för samtalen och diskussionerna framåt och fördjupar eller breddar dem. Dessutom kan eleven förbereda och genomföra enkla muntliga redogörelser med i huvudsak fungerande struktur och innehåll och viss anpassning till syfte, mottagare och sammanhang. Dessutom kan eleven förbereda och genomföra utvecklade muntliga redogörelser med relativt väl fungerande struktur och innehåll och relativt god anpassning till syfte, mottagare och sammanhang. Dessutom kan eleven förbereda och genomföra välutvecklade muntliga redogörelser med väl fungerande struktur och innehåll och god anpassning till syfte, mottagare och sammanhang.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.