Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Resedagbok Eliel Villaroel och Ghazal Valatabar. En resedagbok visar hur man f ö rflyttar sig Används för att undersöka hur vi använder kommunikationer.
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resmål och resvägar Val av transport.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Val av transport till resmålet.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Verksamhetsrapport 2016 Verksamhet xx - medarbetare Svarsfrekvens Verksamhet xx 100% (100 svarande/100 mottagare) Svarsfrekvens AcadeMedia totalt 76% (6103.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i juli. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Nynäshamn - Visby samt Visby - Nynäshamn. Antal mätta turer på sträckan: 6 st. Antal utdelade enkäter: 557 st. Antal insamlade enkäter: 503 st. Svarsfrekvens: 90,3%. Bortfall: 9,6%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 76 i sommarmätningen, vilket motsvarar betyget mycket bra. Detta är en uppgång sedan vårmätningen 2010, men en nedgång sedan 2009 års mätning. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna båtlinje, vilket är en uppgång sedan vårmätningen Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara utomordentligt enkelt. Resenärerna anser att det är utomordentligt enkelt att resa med bagage och vi kan se en uppgång sedan årets vårmätning. Båten anses vara mycket välstädad och har fått bättre värden sedan vårmätningen i år fast en nedgång sedan förra årets mätning. Informationen på terminalen och på skyltningen ombord anses vara mycket tydlig. Personalen ombord anses vara utomordentligt serviceinriktade och informationen från personalen ombord anses vara utomordentligt tydlig vilket är en uppgång sedan vårmätningen Sittplatserna ombord anses vara mycket bekväma och har fått mycket bättre värden jämfört med vårmätningen Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med båt på denna linje, fast vi kan se en liten nedgång från Tidhållningen på båtarna ligger på en utomordentligt bra nivå, totalt sett under 2010 i linje med 2009 års värden, fast vi kan se en nedgång i sommarmätningen jämfört med årets vårmätning. Att stiga ombord på båten anses vara utomordentligt enkelt. Utbudet samt kvalitén på maten får ett lågt betyg, men har fått bättre värden än i vårmätningen Temperaturen anses vara mycket behaglig ombord på båten, vilket är en uppgång sedan vårmätningen i år. För att öka nöjdheten ytterligare hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen kiosk/ servering ska ha bättre utbud (30%) och lägre priser (24%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på terminalen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 8 Jämförelsediagram 2010 – 2009 – 2008

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 9

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 10

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 11

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 12

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 13

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 14

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 15

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 16

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 17

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 18

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 19

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 20

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 21

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 22

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 23

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 24

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 25

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 26

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 27

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 28

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 29 ”Sänka biljettpriserna!” ”Servera bättre och mer variationsrik mat.” ”Gärna turer som gör att man kan komma tidigare till Stockholm för att resa vidare, t.ex. klockan 16, 17 och 18.” ”Det är på tok för kallt ombord.” ”Tyst avdelning utan skrikande barn och mobiler.” ”Bussförbindelser ut på ön och tillbaka. Finns inga som matchar båtarna.” ”Mer information om priser och sittplatser, vad som gäller, så många olika prisnivåer.” ”Mer säkerhet kring bagageinlämningen!” ”Försöka minska köerna till maten.” ”Belöna tidig ankomst: först till färjeterminalen - först ombord.” ”Plats där man vet att man får sätta bilen plant + under däck. Problem om man har hund och de hamnar ute i solen i 33 grader.” ”Bättre högtalarljud! Kaptenen med fleras information hördes inte alls!” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 30

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 31

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 32

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 33

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 34

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 35

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 36

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010 Destination Gotland Visby - Nynäshamn 37