Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
SKOP Elever - Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Elevundersökning 2010 SKOP:s arkivnummer: S19APR10 Elever - Västra skolan, alla.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resmål och resvägar Val av transport.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
SKOP Föräldrar- Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Undersökning bland föräldrar i skolorna 2010 SKOP:s arkivnummer: S21APR10 Föräldrar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Styrning och nyckeltal
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Göteborg-Strömstad samt Strömstad-Göteborg. Antal mätta turer på sträckan: 8 st. Antal utdelade enkäter: 726 st Antal insamlade enkäter: 648 st Svarsfrekvens: 89,3% Bortfall: 10,7% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 73 år 2010, vilket motsvarar betyget bra. Det är en liten nedgång från förra årets mätning. Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Att stiga ombord på tåget upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Värdena för bekväma sittplatser ombord är mycket bra, även om det är en liten nedgång från Temperaturen anses vara mycket behaglig ombord på tågen. Värdena för hur serviceinriktad personalen är samt hur tydlig informationen från personalen är ligger på en mycket bra nivå, fast vi kan se en liten nedgång sedan förra året vilket kan bero på att dessa frågor är något omformulerade sedan Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje, fast det är en nedgång från förra årets mätning. Städningen ombord anses vara utomordentligt bra. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna bättre tidhållning (25%), lägre priser (17%) och fler avgångar (17%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 27 ”Sänk priset! Förenkla biljettsystemet.” ”Servering av kaffe m.m.” ”Fler avgångstider.” ”Fler toaletter - alltid i funktion.” ”Hålla tiderna. Informera ofta, klart och tydligt vid försenat tåg.” ”Bekvämare säten.” ”Eventuellt en tyst vagn där man kan få lite lugn och ro.” ”Synkronisera tågen så att man slipper vänta så länge emellan byten.” ”Bättre information på stationerna.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Strömstad 35