Nya auktorisationsvillkor Uppföljning för Kvalitet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kartläggning av energirådgivningen Stockholms län
Advertisements

BRUK En introduktion.
Stöd för analys och förbättring
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Utvärdering, varför då? hur då?
VÅRD & OMSORG.
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Vuxenutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008, antagen.
Uppföljning och kontroll. Planering samordning och kontroll är begrepp som används för att beskriva och förklara ekonomisk styrning. Faserna överlappar.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 RKG 2 juni 2010.
Mål- och resultatstyrning
Välkommen till ESF:s seminarium
1 Förordning 1997:702 Vem? Varje kommun, kommunal förskola, fritidshem, skola Kommun: skolformerna, förskoleverksamhet, skolbarnsomsorg Andra huvudmäns.
Tertialbokslut Tertialbokslut Nacka kommun Tjänsteskrivelse DNR KFKS 2010/
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Våga visa resultat i kulturverksamhet! Lena Dahlstedt Biträdande stadsdirektör
Nya föreskrifter och allmänna råd
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
Årsrapport 08/09 Vad har vi gjort? Hur ser resultaten ut? Vad leder det till? Starka sidor - utvecklingsområden.
Förslag på pilot: FoU-växthus i Nacka kommun version 0.2.
Teknisk nämnden Nämndutveckling Underlag och utkast till uppläggning.
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Kvalitet i förskola, skola, vuxen- utbildning och skolbarnsomsorg Statens utgångspunkter –Elevernas utveckling mot nationella mål i centrum –Nationell.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Möte med Nackas jobb- och utbildningsexperter
Fokus i fördjupad utvärdering av miljömålen 2015 Ann Wahlström Naturvårdsverket Miljömålsdagarna Stockholm 7 maj 2014.
Synpunkter, klagomål och beröm
Patientsäkerhetslag 2010:657 3 kap. Vårdgivarens skyldighet att bedriva ett systematiskt patientsäkerhetsarbete.
Kvalitetsarbetet under och framåt. Arbets- och företagsenhetens kvalitetsarbete Affärsmässighet Kunden är alltid i fokus! Nacka kommuns kvalitetsarbete.
Birgitta Laurent. Så får små företag chansen Exempel på hur Nacka, Nynäshamn, Tyresö och Värmdö försöker underlätta för små företag -Företagarseminarium/Informationsmöte/Företagsmässa.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Ett verktyg för att arbeta med tillgängligheten
Planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till vår styrmodell
Fokus i fördjupad utvärdering av miljömålen 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Analysera, justera och fastställa
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kartläggning och analys av anmälningar om barn som far illa
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Gnosjö kommuns styrmodell
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Digitalisering av kvalitetsledning och kvalitetsuppföljning
Presentationens avskrift:

Nya auktorisationsvillkor Uppföljning för Kvalitet

SIDAN 2 Förtroende

Ständiga förbättringar, PDCA Planera (plan) Genomföra (do) Följa upp (check) Förbättra (act)

Uppföljning, seriositet och kapacitet Seriositet följs löpande upp genom bevakning och larm från UC och Skattemyndigheten Kvalifikationer, utbildning, personalförändringar och andra förändringar hos anordnaren, sker genom rapport från anordnaren samt en årlig enkät/stickprov till anordnaren

Uppföljning, mått på produktion och resultat Uppföljning av att Nacka kommuns strategiska mål inom arbets- och företagsnämnden uppfylls, med nyckeltal och indikatorer samt ekonomi. Detta sker genom löpande uppföljning i de administrativa stödsystemen. Redovisas för nämnd vid kvartals- och tertialredovisningar för nämnderna. Effektstudier, dvs uppföljning av hållbarhet - vad eleven gör efter avslutad utbildning kommer över tid att utvecklas. (Vi följer idag upp alla elever som läser yrkesvux och lärlingsvux, genom enkäter). Därutöver kan ytterligare uppföljning komma att ske med utgångspunkt från aktuella frågor på arbetsmarknad och inom forskning.

Uppföljning nöjdhet Elevenkäter skickas ut till elever i samverkan med KSL 1 gång/år. (Kommunerna i Stockholms Län)

Uppföljning, Kvalitet Uppföljning av kvalitet sker genom: granskning av anordnarnas/jobb- och utbildningsexperternas årliga kvalitetsredovisningar analys av det samlade resultatet från ovanstående uppföljningar analys av kundundersökningar som relateras till anordnarens resultat utvärdering som sker i samarbete med KSL Synpunkter och klagomål Kvalitetsförbättringar Analyserna ligger till grund för reflektioner och dialoger mellan kommunen och anordnaren/jobb- och utbildningsexperten Reflektion och dialog om resultat och kvalitet sker genom: seminarier och work shops om analyser av resultat och utfall för samtliga anordnare verksamhets- och kvalitetsdialog i besök hos anordnaren/jobb-och utbildningsexpert

Tack för Er uppmärksamhet!