Speltestning -Fuzzy Logic. Syfte - Utveckla en metod för att i så stor utsträckning som möjligt automatiskt kunna hitta kryphål och strategier i ett spel,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fotboll I fotboll så finns det utespelare, målvakt, domare och linjedomare och så finns det olika positioner för utespelarna.
Advertisements

Coaching och matchanalys för handboll
ADHD problem och åtgärder Vinjett:
Coaching och matchanalys för innebandy
Kan färre avhopp från gymnasiet förbättre folkhälsan?
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Gymnasiearbetet Tekniker och resurser för informationssökning
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
OLYMPISK FÖRETAGSUTMANING
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Speltestning -Med Fuzzy Logic. Introduktion - Banor och fiender visar strategier - Akademiska världen vs speldesigner.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Syftet med en personlig handlingsplan
Förberedelser Syfte och mål
Kompetensutvecklingsprojektet Koh-I-Noor
Lean Healthcare Akademiska sjukhuset
Jag har en strategi har du?
Speltestning -Fuzzy Logic. Syfte - Utveckla en metod för att i så stor utsträckning som möjligt automatiskt kunna hitta kryphål och strategier i ett spel,
Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner.
Entreprenöriellt lärande – ungdomars hälsa och framtidstro.
Mental träning Mål & Motivation
Spara pengar! Några ekonomitips. Spara varje dag Du kan spara många sköna slantar om du tar med lunch hemifrån till jobbet eller skolan.Att äta ute varje.
Idrottsfysiologi, tränings och tävlingslära 2
Algoritm analys och rekursiva metoder kap 5,7
Wireless Intrusion Prevention Systems ÖvervakaAnalyseraSpåraBlockeraPreventera WIPS Radiofrekvenser Dygnet runt Trådlös trafik Angripare Även de som inte.
Radarmålföljning av mänskliga nervsignaler Bättre kunskap om de icke myeliniserade (C-) fibrerna skulle kunna leda till förbättrade eller nya metoder för.
”Hur gör vi varandra bättre” IFK TUMBA FOTBOLL Ledarutveckling
Autoliv Leadership Development 1 Välkommen till: “Supporting Diversity at Autoliv” – en utbildningsmodul i Mångfald.
Genera Nya Ideer FOXPOPULI “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a
Värdegrunden som hävstång
Från idé till projektplan
Med er från olika delar av världen är.... Jens Helgeson! Jens njuter just nu av utsikten från Golden Gate-bron med ett glas Kaliforniskt rödvin i handen.
Projektledare Åsa Bruhn, Högskolan Dalarna
Vägledare Ingela Holmquist (HQ) Tel:
År 2: Återkoppling. Lärfråga: Hur kan vi ge återkoppling på ett sätt som främjar elevernas lärande och motivation? Hur kan vi ge återkoppling på ett sätt.
Idrottsfysiologi, tränings- och tävlingslära 2 och träningslära 2
Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund ”Speltestning är den viktigaste aktiviteten en speldesigner ägnar sig åt, ironiskt nog är det oftast den aktiviteten.
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
DD1311 P ROGRAMMERINGSTEKNIK MED PBL Föreläsning 9 Skolan för Datavetenskap och kommunikation.
Komplettera med ett ord!
Att sluta röka hasch Vad händer då?
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Samhällsvetenskapligt arbetssätt
NJK Finlands största segelförening Många målgrupper, bl.a. – Kansliet – Junior – Besiktningsmän – Kappsegling – MRC – Hamnarna Nuvarande system.
Projektarbetet 2012 En 100-poängskurs som är gemensam för alla gymnasieelever - men som ändå skiljer sig åt…
JämBredd - En regional plattform för utbildningar i genus- och mångfaldsintegrering.
Tylösand 2012 Pawsec & SMC Motorcykel Incident Tracking & SMC kommunikation.
Att välja metod Från Henrik Boström Vad används metoden till?
VARFÖR IDROTT OCH HÄLSA?
Två killar är med om ett bankrån och vill nu lösa det på egen hand. Men inte bara det utan även ett mord som dom blir vittnen till. Efter ledtrådar kommer.
Speltestning -Med Fuzzy Logic. Introduktion - Banor och fiender visar strategier - Akademiska världen vs speldesigner.
På vissa datorer behöver du trycka på F5 för att starta bildspelet.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Ett friskare liv Levnadsvanekampanj i regi Värmlands vårdcentraler.
Elever läser. Luke och Freebody Kodknäckande praktiken – förstå samband mellan talade ljud och skrivna symboler. Textdeltagande – semantisk förståelse,
Tänk på att alla dina kamrater också kommer att hålla i en redovisning idag. Se till så vi kommer ihåg er presentation. Var kreativa!
Välkommen! Nu ska vi skapa nya världar och koda våra egna spel.
GT76 P01 Bandyboken Bandybok_P01.
VISNINGSVERKTYGET POWERPOINT i office 365
ENSAM ÄR INTE STARK.
Spara elevarbeten med iTunes
Instruktioner MikroRisk
CASINO UTAN KONTO. CASINO UTAN KONTO CASINO UTAN KONTO Casino utan konto är helt klart den bästa spelsidan för dig som vill spela på casino utan.
Informerar föräldrar om Barn- och Ungdomsverksamheten
Geografins fyra förmågor - vad du förväntas visa kunskaper om på np
Samband mellan ohälsa i munnen och MNA ≤ 7 – data från Senior alert Jan 2013 – Juli Dennis Nordvall Statistiker, Qulturum.
KUNSKAPSCENTRUM FÖR JÄMLIK VÅRD
Presentationens avskrift:

Speltestning -Fuzzy Logic

Syfte - Utveckla en metod för att i så stor utsträckning som möjligt automatiskt kunna hitta kryphål och strategier i ett spel, samt kunna jämföra detta mot hur speldesignern ämnat att spelet skulle spelas

Problemformulering - Är det möjligt att automatiskt testa om de tänkta strategierna är tillräckligt tydliga för spelarna med hjälp av data mining och fuzzy logic?

Projektplanering Skapa ett spel (2veckor) -Top-down-shooter 2D -Svårighetsgraden ökad -Data hooks

Projektplanering Data som loggas -0,5 sek * 3 min = 360 per spelomgång -position, -ammunition, -hälsa, -poäng, -avlossade skott, -dödsposition, -antal insamlade bonusföremål - tid

Projektplanering Insamling av data (1 vecka) 20 testpersoner 1-3h per testperson loggningar Motivation: High Score Lista med pris

Projektplanering Analys av data (4 veckor) Förväntade beteenden Aggressivitet – Skottvilja, rörelser Passivitet- Ovilja att röra sig/skjuta Rörlighet – Rörlig spelare Risktagande- Attackerar med låg hälsa Försiktighet – Gömmer sig Sparsamhet - Sparar på krutet

Projektplanering Bonus: Hitta nya strategier utifrån datan som inte var förväntade

Frågor?