”Preventing the premature death of relationship marketing” - Lina Jansson - Maxim Kejzelman - Susanne Midbeck - Erik Petersson - Patrik Widlund.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
V AD BLIR TILL HJÄLP - EN STUDIE OM HJÄLPANDE FAKTORER I SJUKHUSKURATORNS PATIENTARBETE.
Advertisements

Tankar om mitt uppdrag Anne Vadasz-Nilsson Energimarknadsinspektionen.
En crowdsourcad design och reklambyrå
Meny •Hem: Visar denna sida. Kan användas för allmän info •ProNavigo visar Modellen, mallar, checklistor •Projektlänkar: visar en undermeny med lämpliga.
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Vägledningens potential inom utbildningssektorn
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
En upplevelse *
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
En bransch med många ansikten….
NEUROPSYKIATRISK COACH
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
”Service i Världsklass”
Handel – ord och begrepp
Kurspresentation Virtuell produktion Bertil Gustafsson
Next previous Refactoring och lite mönster kodade i Java Innehåll Vad är refactoring? Ett större refactoringexempel Några mönster kodade i Java OOMPA 2000.
 Staffan Hellberg & Tobias Engström  STS HT03-VT09  Utbytesår, engagemang, sidoprojekt, tilläggskurser  Bra år - positiva till STS! Om oss alumner.
INFORMATÖRENS YRKESETIK
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Up Up and Away! Advances automatically or by clicking Music will recycle to the end of slide show Skicka länkar till.
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Att arbeta med människor Erfarenheter från mina olika ledarroller Uddevalla den 25 januari 2012 Karl-Erik Nilsson.
Marknadsförarens yrkesroll
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Thomas Selin Niko Liljelund
A Synthesised Service Quality Model with Managerial Implications Grupp A2 Amir, Erik & Jessica.
Daniel Nylén, Institutionen för Informatik Organisation 2 C.1 Systemdesign.
Vad vet vi? Lars Einar Engström En jämnare fördelning av kvinnor och män inom samhällets alla områden stärker tilliten sammanhållningen.
Grundkurs för informatörer Pensioner och försäkringar.
Svensk Fjärrvärmes syn på en framtida offentlig prisändringsprövning
Mot grönare försörjningskedjor: Med samarbete kommer man längre! Uni Martinsen Logistik, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling Miljöteknikminglet.
Yoghurtförpackning!.
Samarbete mellan företag och universitet med start 2004 Erika Gustafsson.
The Future of Competition Co-Creating Unique Value with Customer Kapitel 1: Co–Creation of Value C.K. Prahalad & Venkat Ramaswamy Grupp C1: Hanna Byström,
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
System arbetssystem informationssystem
Kartläggning av konsumenters uppfattningar om hållbar turism
Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh
The explanatory foundations of relationship marketing theory Shelby D. Hunt, Dennis B. Arnett och Sreedhar Madhavaram Journal of Business & Industrial.
Skriv en kort uppsats med rubriken
Välkomna till : Grundkurs för informatörer Pensioner och försäkringar.
Grundkurs för informatörer Pensioner och försäkringar.
Quality, service-dominant logic and many-to-many marketing Evert Gummesson (2008) Grupp D1 Per Nilsson, Simon Skott och Joakim Wik 722G60, Strategier och.
Vad gör Almi?.
Gilla Din Ekonomi - Skola. INFORMATÖRSUTBILDNING FI:s huvudsakliga mål  Bidra till ett stabilt och finansiellt system med ett högt skydd för konsumenter.
Relationsmarknadsföring med kunden i fokus
Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchial approach Journal of Marketing 2001 Michael K, Brady & J. Joseph Cronin Jr.
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015
Välkommen till informatörsutbildningen: Pensioner och försäkringar.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
Strukturerade Produkter Dick Ahlqvist Stockholm 25 augusti 2011.
Välkommen till informatörsutbildningen: Pensioner och försäkringar.
The Agile Supply Chain Artikelstudie Grupp 11 Julia Carlsson Karin Mattsson Louise Rönnberg Håkan Sandström 722A29 Industriell marknadsföring & Supply.
UD2014 The web and cognitive disabilities 18th of June 2014 Begripsam – ett projekt om kognitiv tillgänglighet.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Analys av kvalitativa data
Lektionspass 3 Säsong, miljömärken?
Marknad, målgrupp och mål
Undersök och analysera
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Florida The Sunshine State. The history of Florida.
Relationsmarknadsföring med kunden i fokus
Vardag i balans (ViB).
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
IKEAs produktsäkerhetsarbete
Packaging that makes life easier!
Företagets intressenter
Workshop 6 Nov 2008 Stena Line Ombordchefer
Presentationens avskrift:

”Preventing the premature death of relationship marketing” - Lina Jansson - Maxim Kejzelman - Susanne Midbeck - Erik Petersson - Patrik Widlund

Relationsmarknadsföring Att förstå kunders behov & preferenser – kan gå fel Relationer kan bli ”overkill” Skapa balans Info om kunder kan gå till överdrift Många relationer  ”one way relationship”

Exempel: Snapple

Vissa produkter gör vardagen mer komplicerad Företag  fiender Återskapa förtroende Exempel 1: Sony & Sharp Exempel 2: Procter & Gamble

ATTAINING INTIMACY Viktigt att företag skyddar information om kunderna Ärlighet  en mycket väsentlig faktor God inblick i konsumenternas beteende Product satisfaction

Metod: Kvalitativa socialvetenskapliga medel MF  länk mellan konsument & Företag Relationsmarknadsföring – ursprungsskick VÅRDA VÄL!