principer som beskriver

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Advertisements

Kanske är vi goda vänner i ett år...
Ett filter i huvet …är bättre än ett i datorn!
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
KRAFTER - Märkbara men osynliga.
Vad gör livet så värdefullt?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Musik & kommunikation 50p.
VIKTIGT! TAG DETTA BUDSKAP PÅ ALLVAR!
Sociala medier Maria Holm
Välkommen till föreläsning om hur man kan söka sommarjobb
MANGE_MANIAC Ämne A Ämne B Viktig information Länkar till dina favoritplatser Skriv ett välkomstmeddelande här. Det kan vara ett långt meddelande eller.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
SAMHÄLLSKUNSKAP & RELIGION
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
ayer_embedded Källkritik
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Digitalt klassrum och nätbaserat möte Sommarens lärande stunder.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Journalister har ofta kontakt med forskare
Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg augusti
Novell & Krönika.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Aktivt lyssnade.
socionom och journalist kommunikatör

Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Värderingsövning/ fyra hörn
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
om företaget där du gör din praktik!
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Esperanda Santana Lopez
Det finns ett värde i att vara lika i en förening!
”strid” med ord, meningsbyte
Konkava speglar En konkav spegel reflekterar ljuset till en punkt som kallas brännpunkt eller fokus. När ljus reflekteras får man även ett parallellt ljusknippe.
Söka information på internet. Vi ska prata om kapitel 3 Internet är det största nätverket som sträcker sig över hela världen. Om du är ansluten till internet.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Ett praktiskt föredrag Lasse Axelsson Få dina medarbetare att Ett väl prövat koncept för företag Ledningsgruppsmöte Praktiska föreläsningar Middagsunderhållning.
Personligt brev.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Synpunkter, klagomål och beröm
Nonviolent Communication
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Rapport över sociala webben
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Sociala medier källkritik. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som.
Personlig försäljning Kap. 2
Rapport över sociala webben. Johan Kjellsson Högskolan Kristianstad
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Beredskap på kvällar och helger
Best Practice i sociala medier
Målsättningar utvidga förrådet av termer och uttryck som är aktuella i modernt arbetsliv använda modeller för kommunikation som idag ses som retoriskt.
Företags kommunikation med kunderna
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Produkt, pris, plats och påverkan
Sala kommun och de sociala medierna
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

principer som beskriver 5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben

Skapa förtroende Förtroende skapas genom kunder som redan använder företagets produkter http://www.vitaepro.se/vara-kunder/ I detta exempel genom Stig Strand Som är välkänd slalomåkare, honom kan man ju lita på?! Länk till Stigs reklamvideo http://www.youtube.com/watch?v=Fzbi0MRyzy8 Skärmdumpen till vänster är från VitaePros hemsida

Skapa förtroende Lita på folk som recenserar & publicerar bilder från besökta platser Används av privatpersoner Källa: http://www.yelp.se

Engagemang, att lyssna Comhem lyssnar på dina åsikter som kund & förbättrar sig som förtetag utifrån dessa

Skapa relationer Facebook – exempel Skapa & bibehålla relationer genom: Påminnelser vid vänners födelsedagar Vänförfrågningar Förslag på vänner att lägga till som man ”kanske känner” Skapa evenemang och bjuda in vänner

Crowsourcing - medskapande Topptaggen #ThrowBackThursday Ett sätt för folk att dela med sig & ta del av varandras historier som har hänt tidigare i livet Denna hashtag fullkomligt exploderade på instagram Har gått så långt att folk numera stör sig på när någon använder hashtaggen Att den bara får användas på torsdagar & då ska alla dela med sig av highlights från livet

Personalisering - förmänskliga Media markt’s ansikte utåt är Mark-dockan Vi förknippar varumärket med honom Dockan finns att köpa i butik Reklamfilmer med mark-dockan

Personalisering - förmänskliga K-RAUTA lyfter fram sina finska rötter i form av Jarmo Han är K-RAUTAS ansikte utåt, företag som återigen använder sig av en persona för att förmänskliga sitt företag Källa – http://www.k-rauta.se

Viral spridning När ett samtalsämne sprider sig viralt via olika kommunikationsverktyg Folk pratar om det, retweetar, gillar, delar