Actionscript 3. En guide med färdiga actionscript 3 Kopiera och klistra in script, du bör dock ändra scriptet så det passar dina knappar. Samma sak med.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
PROJEKT – Fältstudier/metoder
Advertisements

Så här gör ni: - Sitt rak framför skärmen - Titta den med stadig blick - Tryck på knappen “Ta kortet”. - OBS. Det är viktigt att inte röra sig medan kortet.
Skapa ett video-CV på YouTube
Följ med Ann-Sofie på älgjakt. Här är jag Här är mitt pass idag.
Intagningssystemets databas Ögonblicksbild Kopia av intagningsdatabasen Uppdateras 3 ggr per dag 07:15 – 12:15 – 15:15 Roller Skola, kommun Periodiseras.
Interface.  Interface är en datatyp och har alltså egen syntax och en hel del egna regler för vad arv från interface innebär.  Interface är renodlad.
Välkommen till internet för nybörjare
Prova  Roliga bilder  Spel  Roliga videoz  Musikspelare  Downloads!  Till de minsta  Kontakt.
Några moln tillgängliga gratis på Internet
Flexicon – Din systempartner
Internet Den som söker han finner. Internetkunskap (Ingela Ek) Fem vägar till en hemsida 1. Given adress 2. Hämta en adress från dina favoriter 3. Använda.
FTP, HTTP, HTML, XML och XHTML
Skolarbete &.
Copyright Lars Valentin1 Navigera på Internet en kortfattad introduktion.
Skriva för webben.
Bilder och responsive webb Andreas Cederbom
Next previous Internetprogrammering 2000 Internetprogrammering 2000 Föreläsning 10 Distribuerad programmering med Javas RMI, Remote Method Invocation.
Fortsättningskurs i Programmering lektion 3 Johan Hjerling
Flytt av versionshanterade filer Vid flytt av filer och mappar, hur återställer man versioner och filnamn på den nya platsen?
Metoder i java Det finns två typer av metoder i java
Objektorienterad tänkande
Övning5 Så här ska man tänka när man löser uppgift 1 på tentan lite grafik, så här söker man genom en lista så här läser man från en fil i java lösa uppgift.
Programmeringsteknik för K och Media
1 ITK:P1 Föreläsning 4 Grafiska gränssnitt och händelsehantering DSV Peter Mozelius.
Guide för SA Benefits Calculator
1 ITK:P1 Föreläsning 6 Layoutmodeller i Java DSV Marie Olsson.
1 Föreläsning 6 Klass Object, instans av klass public/private Klassvariabler och klassmetoder.
1 Föreläsning 8 Grafik AWT. 2 Grafik Frame använder man för att skapa ett fönster Button använder man om man vill ha en knapp att trycka på Canvas är.
En PowerPoint om PowerPoint
Underhåll av Sv Down webb-guide Revision: A,
Sveriges kommuner och landsting Sjukvårdsdata i fokus
OOP F4:1 Marie Olsson OOP Objekt-orienterad programmering Föreläsning 4 Metoder klass-metoder instans-metoder.
Vektorer (klassen Vector) Sortering
Anpassade inläggstyper för att hantera site- eller temaspecifikt innehåll Posttyper som finns i WordPress som standard är bl.a. inlägg, sidor och bilagor.
Internet Styrdatorer och kablar Uppkopplade användare Servrar 182.QRZN.
Hur kommer den till? …trots att (nästan)ingen vill?
Links2keep - Nyb ö rjarguide. Links2keep Här kommer alla dina länkar att visas. Länkarna som du kan se på startsidan är exempel och kommer inte finnas.
Programmeringsteknik för Media1 & K1
Introduktion till VISS. Vad är VISS? Databas för vattenförvaltning Kartfunktion VISS-Hjälp.
PROCESSPROGRAMMERING Föreläsning ‏ Innehåll: Högnivå objekt för trådprogrammering: - Trådgrupper (”Thread pools”)‏ - Exekverare (Executor.
OOP F6:1 Stefan Möller OOP Objekt-orienterad programmering Föreläsning 6 Mer om klasser och objekt Hantera många objekt ArrayList toString() – metoden.
Bildfabriken kan ställas in på olika sätt - se några exempel
Adato - rehabverktyget
Övning 5 Mer om bildspelets formatering och layout och en hel del repetition © 2007, Daniel Cronholm, http://biblios.se/data.
Arrayer och strängar Arrayer Strängar operatorer typkonvertering.
Jonny Karlsson GRUNDKURS I PROGRAMMERING MED JAVA Föreläsning 9 ( ) INNEHÅLL: -Tabeller av klassobjekt -Användning av Java API specifikationen.
Knappar i artikelredaktionen som formaterar texten:
Föreläsning 10 Stränghantering.
Next previous RMI, Remote Method Invocation Om du har boken av Marty Hall, läs avsnitt 15.8 För fler exempel se:
Uganda 1970.
1. Ett problem/uppgift.
Styrteknik 7.5 hp distans: SFC med GX IEC SFC_B:1
1. William ) ATT GÖRA SOM DE GÖR! 2) ATT KOPIERA DET DE GÖR!

Nätmobbning Nätmobbning är vanligast bland åringar.
Föreläsning 13 Appletprogram/fristående grafiska program Arv Rita linjer, rektanglar mm Skriva text, byta färg Appletprogram & HTML Grafiska användargränssnitt.
F5 - Fält & strängar 1 Programmeringsteknik, 4p vt-00 Fält Många element av samma typ Typexempel : lista av heltal Gemensamt namn Individuella värden nås.
Föreläsning 9 Arv kap 8.1 Interface kap 9.2 Grafiska användargränssnitt (GUI) kap 10.
2I1073 Lektion 1 KTH-MI Peter Mozelius XHTML, stilmallar och Javascript.
OOP F13:1 Marie Olsson OOP Objekt-orienterad programmering Föreläsning 13 Repetition variabler, selektion och iteration.
Copyright, Mahmud Al Hakim, Hakimdata.se Agenda  Kunskapstest  Windows Skrivbord (Desktop)  Aktivitetsfält  Fönster och menyer  Systemåterställning.
Informatik C VT 2010 Informationssökning Magnus Olsson, Umeå UB Tel
OOP F5:1 Stefan Möller OOP Objekt-orienterad programmering Föreläsning 5 Klasser och objekt Skapa objekt - new Referenser Konstruktorer Inkapsling.
1.Gå till hemsidan: torslandaskolanssuperhumans.wordpress.com 1.Klicka på dagens PowerPoint (18/11) 2.Öppna & spara den på din dator 3.När du är klar kan.
Föreläsning 7 Repetition Sammansatta datatyper –vektor (hakvektor, array) –matris.
DA7351 Programmering 1 Skapa och placera en komponent i en container Layoutmanagers Applet Händelser och lyssnare Föreläsning 15.
Gruppövning Applikationsprogramering Klassuppdelning Loose Coupling Model View Controller Inversion of Control Layout med Swing JSplitPane Mouse-over Events.
Händelser i ActionScript
Att ”tillverka” nya klasskamrater
Presentationens avskrift:

Actionscript 3

En guide med färdiga actionscript 3 Kopiera och klistra in script, du bör dock ändra scriptet så det passar dina knappar. Samma sak med Instance, titta noga så dina Instance är samma som dina knappars namn. /Patrik

Start och stoppknapp för att flytta objekt function Drag(event:MouseEvent):void { INSTANCE NAME.startDrag(); } function DragStop(event:MouseEvent):void { INSTANCE NAME.stopDrag(); } function DragStop(event:MouseEvent):void { INSTANCE NAME.stopDrag(); } INSTANCE NAME.addEventListener (MouseEvent.MOUSE_DOWN, Drag); INSTANCE NAME.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, DragStop);

Två knappar en som startar och en som stoppar stop(); button_1.addEventListener(MouseEvent.CLI CK, minEgenFunktion); function minEgenFunktion(e:MouseEvent):void{goto AndPlay("zoom"); } function minEgenFunktion(e:MouseEvent):void{goto AndPlay("zoom"); } button_2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, min EgnaFunktion); button_2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, min EgnaFunktion); function minEgnaFunktion(e:MouseEvent):void{ gotoAndStop("zoom"); } function minEgnaFunktion(e:MouseEvent):void{ gotoAndStop("zoom"); }

Skjuter ett objekt framåt Import fl.transitions.Tween; Import fl.transitions.easing.*; Btn_circle.addEventListner(MouseEvent.CLICK, zoomRight); function zoomRight(e:MouseEvent):void{ Var tweenRight:Tween = new Tween(logo, “x”, Strong.easeOut, 100, 400, 2, true); }

En knapp för att gå till internet minknapp_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUS E_DOWN, mouseDownHandler); function mouseDownHandler(event:MouseEvent):void { navigateToURL( new URLRequest("http: // }

En knapp för att gå till startsidan på hemsidan my_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, toHome); function toHome(event:MouseEvent):void { navigateToURL(new URLRequest(“index.html”)); }

Gå till olika frame med knappar stop(); stop(); button1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler1); function mouseDownHandler1(event : MouseEvent) :void { prevFrame(); } function mouseDownHandler1(event : MouseEvent) :void { prevFrame(); } button2.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler2); button2.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler2); function mouseDownHandler2(event : MouseEvent) :void { nextFrame(); } function mouseDownHandler2(event : MouseEvent) :void { nextFrame(); }

Två knappar som styr timeline att stanna vid exakta frame stop(); first_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler1); function mouseDownHandler1(event:MouseEvent):void { gotoAndStop(5); } function mouseDownHandler1(event:MouseEvent):void { gotoAndStop(5); } second_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOW N, mouseDownHandler2); function mouseDownHandler2(event:MouseEvent):void { gotoAndStop(10); }

Starta timeline vid en döpt fram och återställ till samma frame stop(); button_1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, minEgenFunktion); function minEgenFunktion(e:MouseEvent):void{ function minEgenFunktion(e:MouseEvent):void{ gotoAndPlay("zoom"); gotoAndPlay("zoom");} button_2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, minEgnaFunktion); function minEgnaFunktion(e:MouseEvent):void{ function minEgnaFunktion(e:MouseEvent):void{ gotoAndStop("zoom"); gotoAndStop("zoom");}