Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur
Idrottsligt Utveckla idrotten golf Spelplats för talangfulla golfare Uppmuntrar unga förmågor att satsa på sitt golfspel Skapa tillväxt och intresse för golf Ett evenemang i världsklass Möjlighet att tävla inför stor hemmapublik Beth Engblom
Publik Sverige har den ”bästa golfpubliken” i världen!!! 1,1 miljon besökare under 12 år Sveriges i särklass största idrottsevenemang Varje besökare omsätter mellan 250 – 900 kronor utöver entré En samlingsplats för Sveriges alla golfare under trevliga och ordnade former som skapar en tillhörighet. Beth Engblom
Medialt TV SVT sänder 11 timmar Över världen sänds ca 680 timmar Tidningar CityPaketet (DN, GP, Sydsvenskan), läsare Svensk Golf, läsare Beth Engblom
Spelare 2003 fokuserar vi på de nya och yngre spelarna Carl Petterson, Charles Howell, Aaron Badely, Adam Scott mfl Beth Engblom
Sponsorer Den ultimata sponsrings möjligheten. Sverige är i dessa stora sponsorsammanhang litet (en europatourtävling för herrar och en för damer, Solheim Cup) Beth Engblom
Sponsorstruktur Presentatörer: Scandic, Carlsberg Huvudsponsorer: Eurocard, Nordea, Sapa, Vodafone Officiell bil: Volvo Officiell media: CityPaketet Officiellt smartcard: Strålfors Huvudleverantörer: Canon, CityMail, Ecco, MQ, Rolex, Svensk Golf, Unisys Värdkommun: Kävlinge Partners: European Tour, Sponsor Service, SGF Beth Engblom