REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Etik Hur ska vi vara mot varandra?
Morgondagens datorstöd för ledningssystem Arbetsmiljö. Yttre miljö. Kvalitet.
Välkommen till en check av dina alkoholvanor! BALANS Effektiv hjälp för bättre alkoholvanor DEMO.
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Informationsnätverk för Vården
Demo 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning.
Skriva för att lära – så gör du
Kursplaner (årskurs 7-9)
VI SKA FÖLJA OLLE EN HELT VANLIG DAG I SKOLAN FÖR ATT SE VAD HAN GÖR MED SKOLANS DATORER.
Svenska och SAS på Internet
Växel TDE600 Panasonic KX-TDE600 är en telefonväxel med fullt stöd för
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
Basic Security (Grundläggande säkerhet) Methods Of Attack (Attackmetoder)
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
Användning av peer-to-peer tekniker för strömmande media
Mjukvara och nätverk Vad är det?.
Introduktionskurs för användare Del 3
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Folkrörelse i tiden Projektplanering Sätt igång och kämpa på 2011.
Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner.
Distribuerade system & Realtidssystem. Realtidssystem Distribuerade system Problem.
Distribuerade system & Realtids system Erik Löthman Henrik Jacobsson Johan Byggnings Kristoffer Hellstrand Rohith Menon.
Distribuerade filsystem
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
Distribuerade VR-spel Vad är distribuerade spel?Vad är distribuerade spel? Vad är VR-spel?Vad är VR-spel?
Stöd för haptisk hårdvara i en spelmotor
Kartdistribution med Web Map Services
Gymnasiearbete IrisCrypto
Liten genomgång för driftsättning av porttelefoni i Vaka
Här följer fyra frågor som avslöjar om du är "professionell".
Picsara DICOM Modulen Från Picsara Picsara DICOM Modulen Från Picsara 10.1.
Etik och Moral Läran om rätt och fel.
Lektion 3 Mahmud Al Hakim
P rojektarbete Sätt igång och kämpa på Ett exempel Ämne? Insamling Bearbeta Färdigställ Stopp 11/12 Stopp 16/12 Redovisa ! 18/12 Hajar Begränsning Vit.
Jonny Karlsson PROCESSPROGRAMMERING Föreläsning 6 ( ) Innehåll: -Producent – konsument problemet -Förmedling av fildeskriptorer.
Webbutveckling Med fokus på grunder i html och css.
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
Jonny Karlsson PROCESSPROGRAMMERING Föreläsning 11 ( ) Innehåll: - Förmedling av fildeskriptorer.
Koha En presentation av bibliotekssystemet Koha. Projeketets syfte & mål Projektets syfte är att öka kunskapsnivån i Halland och Sverige kring bibliotekssystemet.
Introduktion till klasser, objekt och BlueJ Kursbok: “Objects First with Java - A Practical Introduction using BlueJ”, David J. Barnes & Michael Kölling.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
1.1. TechNet Security Summit 2004 Security Framework ”Introduktion av ”Security in Depth” Marcus Murray.
För utveckling av verksamhet, produkter och livskvalitet. Stack och Kö - Implementering - Tilllämpningar.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Utveckling av Spel i Symbian OS. Historia – 1961 Spacewar – 1970 Pong – 1989 Game Boy – Idag Mobiltelefoner Utveckling av Spel i Symbian OS.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
NÄTVERKSPROTOKOLL Föreläsning INNEHÅLL - Routingprotokoll - Interior gateway protocols - Exterior gateway protocols - Link state routing.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
Välkommen! IT-stöd 25p
© Björn Hedin, NADA/KTH Sammanfattning 2D1522 Datorteknik och -kommunikation
ANVÄNDARUNDERSÖKNING OM STUDENTER OCH TALBÖCKER Pia Hasselrot.
Välkommen!
PVT Forskning och CDH Dr Peter Parnes /16 Dr. Peter Parnes, LTU Dr. Peter Parnes Ledare av forskningsgruppen för distribuerade realtidssystem.
OLU Omvärld och strategi
Mikael Fryksten.  Arbetar som säkerhetskonsult på NSEC  Specialiserad på skadlig kod och intrångsskydd.  Jobbar även med Incidenthantering och övergripande.
Daniel Stenberg Mer data på kortare tid, tack!. Daniel Stenberg 2 31:a maj 2010 Daniel Stenberg Haxx och Fossgruppen curl libssh2 IETF
Välkommen! IT 20p
No more drama - Continuous SAST Q1, 2015, Therése Janlén Ressel.
Sunderby SK - en värdefull förening -. SISU Idrottsutbildarna – Sunderby SK Lilla Sundis Cup 2012 (fotboll) SSK:s styrelse Sprids till övriga sektioner.
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Ställ krav på din coach Det gör vi!
Infrastruktur för patientportaler
Information om ekonomiskt bistånd
Jämställdhet.
Här följer fyra frågor som avslöjar om du är "professionell".
Nyheter i RAPS-databasen
Rostiprimpac Som leverantör av PET-flaskor till bland annat livsmedels-, kemi- och läkemedelsindustrin är det utomordentligt viktigt för Rostiprimpac att.
Presentationens avskrift:

REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn

Mål  3D actionspel med realtidsnätverk  ”Top-down” vy  Planetvärld

Tillvägagångssätt  Nätverksprototyp i 2D  3D-spel i Planetvärld med nätverksfunktionalitet

Problem över Internet  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk

Grundläggande modell  Dumma klienter  Central server bestämmer allt  Klienterna skickar sina handlingar till servern  Servern uppdaterar världen  Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall

Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter Problem OK Problem

DEMO

Klient-prediktion  MÅL: snabb respons på knapptryckningar  Vi inför “tid” i modellen

Klient-prediktion

Extrapolation

Interpolation

Lagkompensering

Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter OK Problem OK

Förbättringar  Meddelandekullning  Deltakomprimering  Bättre implementation  Bättre prediktion

Frågor?

DEMO

Kubrepresentation

Sfäriska koordinater

Radievärden från höjdkarta

Repetera processen

Texturering

Detaljtexturering

Sikte

Frågor?