Föräldramöte 3/9
Föreningen Vi har 8 olika grupper: Div 1, 2, 3, Volley2000 (3 grupper), Kidsvolley och drop in. Killar? 120 medlemmar 12 ledare Styrelsen Samarbetsavtal med Örebro Volley (elit)
Vi vill Arbetsdag där vi tog fram vision, värdegrund och verksamhetsidé En av Sveriges mest inspirerande och utvecklande föreningar KFUM Örebro Volley ska bedriva verksamhet inom volleyboll där alla oavsett bakgrund kan vara delaktiga för att kunna utvecklas, skapa glädje och gemenskap. Gemenskap Trygghet Utvecklande Engagerande Glädje Inspirerande KOMMER TA TID!
Medlemskap Medlemsavgift 200 kr Träningsavgift 1 gång/v= 500 kr 2 ggr/v= 800 kr 3 ggr eller fler ggr/v= 1000 kr För alla mellan år ingår TB kort som ger gratis aktiviteter i huset Gymkort ingår för de medlemmar som har fått en gymprogram av tränaren. Medlemskap ger gratis inträde på elits matcher Licens krävs om man ska tävla. Det kostar 130 kr och ingår i träningsavgiften. Då ingår också volleybolltidningen! Avgifter ska betalas senast 30 september! Inbetalningskort får ni nu eller av tränaren
Tränare/Ledare Vi har tagit fram en ledarpolicy Ingen ersättning Är man ledare får du eller ditt barn 50% reducerat pris på träningsavgiften/år/ett barn Tränaren ska vara utbildad enligt volleybollförbundets stegutbildningar 2 ledare/grupp Delta på en träning under hösten
Utbildning Vi utbildar inte bara volleybollspelare utan individer Samarbete med SISU Idrottsutbildarna: Hur är jag en bra kompis, kost, mental träning, föräldrautbildning mm. Kidsvolleyutbildning 5/10 i Örebro
Funktionering Spelare och föräldrar funktionerar vid föreningens arrangemang och matcher Div 1 och Volley2000 Elit Div 2 Div 1 Div 3 Div 2 Div 3 Div 3 Ni kommer få listor att fylla i!
Datum under hösten Div 3, Kidsvolley och Volley2000 sammandrag Matcher div 1 och 2 Distriktslaget (1999 år och yngre) Läger Volley2000/Kidsvolley 30-31/10 Sekreterar- och regelkurs 5/9 Kläder Utbildning bollrullare 29/9 Julavslutning 17/12
Övrigt Föräldragrupper- Uppgift att arrangera en lagaktivitet under hösten. Anmälan till sammandrag och läger via hemsida Reseersättning Restaurangchansen minst 5 st/spelare. Redovisas till tränare eller pengar sätts in på vårt plusgiro.