Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Om undersökningen Läsanvisningar för resultatdiagrammen
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Chefer om mångfald 1. Om undersökningen 2 •Undersökningen är genomförd av TNS Sifo för Proffice. •Frågorna ställdes till 400 chefer inom privat sektor.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Fakta om undersökningen
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Fakta om undersökningen
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Index per myndighetsområde
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
Fakta om undersökningen
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Brukarundersökning individ- och familjeomsorg Resultat från pilotundersökningen hösten 2014 Sveriges Kommuner och Landsting, SKL Rådet för främjande av.
Nöjdhetsmätningar invånare se Landstinget i Uppsala län
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Nöjdhetsmätningar invånare se Region Kronoberg
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Landstingsstyrelsen /KS. Andel nöjda med besöken hos hälso- och sjukvården i Norrbotten. Grupper, år Genomsnitt för riket och Norrbotten 83.
© Aktivt Ledarskap Sverige AB Matglädje. © Aktivt Ledarskap Sverige AB Presentation och överlämning - NKI Slutkund.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Medarbetarundersökning
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Medarbetarundersökning 2015 Genomförd av CMA Research AB November 2015 Höganäs kommun.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Utkast Årsrapport – ärenden januari – december 2014 NKI-undersökning om kommunens service under 2014 Sollentuna kommun.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Tyresö kommun Dalskolan - Elever Åk 8
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Friluftsförskolor Sundsborg - Föräldrar Förskola
Tyresö kommun Speldosan - Föräldrar Förskola
Tyresö kommun Dalskolan - Föräldrar Åk 8
Tyresö kommun Teddybjörnen - Föräldrar Förskola
Uppföljning mål & nyckeltal MSN
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Medarbetarundersökning 2016
Tyresö kommun Tyresö förskola - Föräldrar Förskola
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Tyresö kommun Slottsvillan - Föräldrar Förskola
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Medarbetar- och chefsenkäten 2015
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
NKI-undersökning Helena Aronsson
Presentationens avskrift:

Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB

SKL Insikt 2011, sid 1 Index per myndighetsområde

SKL Insikt 2011, sid 2 Jämförelse med andra kommuner

SKL Insikt 2011, sid 3 Åtgärdsmatris Högt resultat Lågt resultat Låg prioritetEffektmått Resultat Medelresultat och medeleffekt, kommunen Bevaka Prioritera Vårda Kan bli bättre Hög prioritet

SKL Insikt 2011, sid 4 Sammanfattning Kinda kommuns NKI-resultat är 67. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 66. Den kvalitetsfaktor som totalt sett får högst betyg av företagarna är bemötandet. Lägst betyg får faktorn information. Brandtillsyn får mycket höga betyg av företagarna vad gäller bemötande, tillgänglighet, kompetens och information. Bygglov får ganska höga betyg av företagarna för bemötande, kompetens och rättssäkerhet. För området Miljö- och hälsoskydd uppger företagarna brister vad gäller information och rättssäkerhet. I jämförelse med andra kommuner i undersökningen är betygen för Kinda kommun relativt höga för faktorerna bemötande, kompetens och effektivitet. Företagarna anser att effektiviteten och bemötandet är de två faktorer som är viktigast för helhetsbetyget. Trots att betygen redan är förhållandevis höga för dessa kvalitetsfaktorer bör kommunen prioritera dessa i ett förbättringsarbete.